וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לה לאן לשוב: בריטניה ביטלה את האזרחות של נערת דאעש

משפחתה של שמימה בגאם, שעזבה לסוריה בגיל 15 כדי להצטרף למדינה האסלאמית, קיבלה מכתב על כוונת משרד הפנים הבריטי לשלול את אזרחותה. לאחרונה ביקשה הנערה לשוב לממלכה אחרי שילדה תינוק במחנה עקורים בסוריה. "שוקלים את כל הדרכים המשפטיות כדי לערער על ההחלטה"

שמימה בגאם/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

משפחתה של הנערה הבריטית שהצטרפה לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) התבשרה על כוונת ממשלת בריטניה לבטל את אזרחותה. שמימה בגאם, שעזבה את מזרח לונדון בגיל 15, ביקשה לשוב לממלכה והציתה דיון על ההתמודדות עם האזרחים שחברו לדאעש ורוצים לעזוב את החליפות הקורסת.

שר הפנים הבריטי סג'יד ג'אוויד השיב כי הוא יעשה כל שביכולתו כדי למנוע ממנה לשוב לממלכה. ברשת ITV דווח כי אמה של שמימה קיבלה את המכתב שיידע אותה על כוונת משרד הפנים ביום שלישי. "לאור הנסיבות של בתך, התקבלה היום החלטתו של שר הפנים במטרה לשלול את אזרחותה", נכתב.

עורך דינה של המשפחה, תסנים אקונג'י, אמר כי קרוביה של בגאם "מאוכזבים מאוד מכוונת משרד הפנים לשלול לשמימה את אזרחותה". עורך הדין הוסיף כי הם "שוקלים את כל הדרכים המשפטיות כדי לערער על ההחלטה".

לקריאה נוספת:
הנערה הבריטית של דאעש ילדה תינוק: "אני רוצה לחזור הביתה"
התלמידה שברחה לדאעש רוצה לשוב לבריטניה: "אני בהיריון"

הנערה הבריטית שמימה בגאם במחנה פליטים בסוריה, 17 בפברואר 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
"להרבה אנשים צריכה להיות סימפתיה למה שעברתי". שמימה בגאם/אתר רשמי, אתר רשמי

בגאם, שעזבה את מזרח לונדון בגיל 15 כדי לעבור לסוריה יחד עם חברותיה, ילדה תינוק בסוף השבוע במחנה עקורים בצפון המדינה. "אני חושבת שלהרבה אנשים צריכה להיות סימפתיה לכל מה שעברתי", היא אמרה בריאיון שנתנה אתמול לרשת "סקיי ניוז", בו סיפרה כי לא ידעה למה היא נכנסה כשעזבה עם כמה מחברותיה ללימודים ב-2015 לסוריה. "אני רק מקווה שאולי בשבילי, למעני ולמען הילד שלי, יתנו לי לחזור", אמרה. "אני לא יכולה לחיות במחנה הזה לעד. זה לא אפשרי. אני חוששת שהתינוק שלי ימות במחנה הזה".

עזיבתן של בגאם ושל חברתה אמירה עבאס, שאמרו להוריהן כי הן יוצאות וייעדרו רק ליום אחד, הגיעו לכותרות בבריטניה. לדבריה, היא רק הייתה "עקרת בית" בזמן שהייתה בשטח של דאעש. אם היא תשוב לבריטניה היא עשויה לעמוד לדין. "לא עשיתי שום דבר מסוכן, לא עשיתי תעמולה. מעולם לא עודדתי אנשים להגיע לסוריה. יש להם הוכחה שלא עשיתי שום דבר מסוכן", אמרה. היא ציינה כי היא "הייתה בסדר" עם עריפות הראש של אנשי דאעש, מאחר ושמעה שזה מותר לפי ההלכה האסלאמית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שמימה ביגאם, נערה בריטית שהצטרפה לשורות דאעש. רויטרס
טוענת שלא ידעה למה היא נכנסת. בגאם, לפני שעזבה לסוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully