וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרזה על יכולת מבצעית: הלוויין אופק 16 שלח תמונות ראשונות

14.7.2020 / 16:30

במנהלת החלל במשרד הביטחון התקבלו תצלומים באיכות גבוהה מלוויין הריגול הישראלי ששוגר בשבוע שעבר לחלל. מאז השיגור נערכה סדרת בדיקות, במהלכה הופעלו כלל המערכות ונרשמה הצלחה בתפעול מצלמות הלוויין. "מצפות לו שנים רבות של הבאת מודיעין איכותי למערכת הביטחון"

צילום: דוברות משרד הביטחון

(בווידאו: מאחורי הקלעים של שיגור לוויין הריגול אופק 16 לחלל)

משרד הביטחון והתעשייה האווירית קיבלו היום (שלישי) תמונות ראשונות מלוויין הריגול "אופק 16", שבוע לאחר שיגורו לחלל. במנהלת החלל במפא"ת (המינהל למחקר פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) מסרו כי התמונות באיכות מצוינת, והן הועברו לתחנת הבקרה של התעשייה האווירית ביהוד. התצלומים שהתקבלו הם שלב נוסף בדרך להכרזה על יכולת מבצעית מלאה של לוויין הריגול.

מאז השיגור ערכו הצוותים סדרת בדיקות, במהלכה הפעילו בהדרגה את כלל המערכות המרכיבות את הלוויין. עם השלמת הבדיקות הופעלה בהצלחה גם המצלמה.

שיגור לווין הריגול אופק 16 לחלל, 6 ביולי 2020. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון, אתר רשמי
שיגור לוויין הריגול אופק 16, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

"זוהי אבן הדרך המשמעותית ביותר מאז שיגור הלוויין 'אופק 16'", בירך ראש מנהלת החלל במפא"ת, אמנון הררי. "מכאן והלאה אנו ממשיכים בתהליך מסודר של העברת הלוויין למבצעיות, שלאחריה מצפות לו שנים רבות של הבאת מודיעין איכותי למערכת הביטחון".

גם סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, בועז לוי, הצטרף לדבריו. לוי אמר כי "בשבוע האחרון ביצענו תהליך מורכב של כלל הצוותים ההנדסיים, תהליך שהגיע לשיאו הלילה עם קבלת התמונות הראשונות. נקודת ציון זו משקפת היטב את היכולות האסטרטגיות והעסקיות של התעשייה האווירית בתחום החלל ואת השותפות מערכת הביטחון ושאר התעשיות הביטחוניות".

עוד בוואלה!

תוספת כוח מול תכנית החלל האיראנית: מלחמת הצללים מאחורי שיגור "אופק 16"

לכתבה המלאה

השיגור מהווה שלב נוסף בכניסת ישראל למהפכת המידע והמודיעין, שתשדרג את ישראל כמעצמה אזורית ותקרב אליה מדינות בעולם, בין היתר בשל יכולות הריגול שלה. בין היתר, הלוויין צפוי לצלם בתנאי מזג אוויר משתנים ולשדרג את חדות התמונה מהחלל. לדברי גורמים בתעשיות הישראליות, ב"אופק 16" הוטמעו מערכות משודרגות שישפרו את הביצועים בהשוואה ללוויינים הקודמים של ישראל שנמצאים בחלל.

שדרוג יכולות הלוויינות בחלל בתחום הריגול צפויים לשפר גם היכולות המבצעיות של מערכת הביטחון וקהילת המודיעין. יכולות אלו יסייעו לעקוב אחר פרויקט הגרעין האיראני, פיצוח צירי הברחות נשק מאיראן דרך עיראק לסוריה ומשם ללבנון, ולהתעדכן במאמץ המנהור של חמאס וייצור תשתיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully