וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד תחנת המשטרה החדשה בטירה: מגיע לתושבים פה ביטחון וחיים טובים

14.7.2020 / 18:38

מאז נחנכה התחנה החדשה, שנותנת שירות ליהודים וערבים יחד, הוגשו מאות תלונות. מפקד התחנה סנ"צ דודי רוזנטל מספר בריאיון על המאבק באלימות בחברה הערבית, הצורך בייצוג משטרתי בטירה והאירוע בו שניים משוטריו כמעט שילמו בחייהם. "יש סכנות, אבל בסוף זה רק מחזק אותנו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: ריאיון עם מפקד תחנת משטרת טירה סנ"צ דודי רוזנטל)

על קירות תחנת המשטרה החדשה בטירה תלויות תמונות המנציחות את ההיסטוריה של המבנה. בשנות ה-50 הוא שימש כבית היולדות הראשון של העיר, ונחשב לסמל עבור רבים מתושביה. "מצאנו תמונות של המבנה ושל טירה והחלטנו שקירות התחנה יהפכו למוזיאון", סיפר סגן-ניצב דודי רוזנטל, מפקד תחנת המשטרה בטירה.

בסוף חודש יוני נחנכה התחנה החדשה שמשרתת את תושבי העיר והאזור, יהודים וערבים יחד. זאת, במסגרת הקצאת המשאבים לטיפול בפשיעה הגוברת בחברה הערבית. "לתחנת משטרה יש משמעות אדירה", הסביר סנ"צ רוזנטל.

"טירה זה מקום שהיה חייב לקבל תשומת לב. היו כאן שירותי משטרה מצומצמים, אבל כשאתה פותח תחנה בטירה, שנותנת שירות גם למועצות כוכב יאיר וצור יגאל ולקיבוצים רמת הכובש ואייל, אתה נותן שירותי משטרה טובים יותר", הוסיף.

בניין תחנת משטרת טירה, ארכיון. תחנת טירה, משטרת ישראל, אתר רשמי
המבנה ההיסטורי הפך לתחנת משטרה/אתר רשמי, תחנת טירה, משטרת ישראל

מאז פתיחת התחנה, מאות תושבי האזור הגישו תלונות למשטרה בגין עבירות של סדר ציבורי, רכוש, עבירות נגד גוף ונגד שחיתות. לדברי רוזנטל, "האזרחים בטירה הם אזרחים שומרי חוק. כמובן שיש מיעוט פורע חוק וזה מעסיק אותנו. האזרח שמגיע לקבל שירות זה אזרח שרוצה חיים טובים יותר".

עוד בוואלה!

במגזר מגנים את הירי בשוטרים בטירה, אך טוענים: "התרענו כי האלימות תופנה לממסד"

לכתבה המלאה
סגן-ניצב, שמוליק רוזנטל מחוץ לתחנת משטרת טירה 9 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"לתחנת משטרה יש משמעות אדירה". סנ"צ רוזנטל/ראובן קסטרו

בתחילת חודש יוני, שני שוטרים מתחנת טירה נפצעו קשה מירי בזמן שעסקו בפעילות מבצעית. במהלך בדיקת חשודים בשטח חקלאי סמוך, הגיח כלי רכב ונתקל בהם. גבר חמוש יצא ממנו וירה בשוטרים - שהשיבו אש. לאחר כמה ימים החשוד נעצר.

"אני לא מפחד", הדגיש מפקד התחנה, ששניים משוטריו כמעט שילמו בחייהם. "אני מבין מעומק ליבי שהמקום פה מאתגר. מאפייני הפשיעה שאנחנו מתעסקים איתה זה עבירות אלימות, שימוש באמצעי לחימה - וכן, יש גם סכנות".

שני שוטרים נפצעו קשה וקל מירי בטירה. 16 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
רכבם של השוטרים שנפצעו באורח קשה מירי במהלך פעילות מבצעית, בחודש שעבר/אתר רשמי, ללא

יחד עם מיגור האלימות הגואה, במשטרה נאבקים גם בניסיון לשקם את חוסר האמון מצד רבים בחברה הערבית. "שמעתי מתושבים בטירה שבגלל שמדובר בירי בשוטרים אז המשטרה פענחה את זה מהר, וכשזה קשור אליהם לא מפענחים. אלו שאלות קשות", העיד רוזנטל. "כשפוגעים בשוטר, שהוא סמל ממסד, אין ספק שאנחנו משקיעים את כל מה שאפשר, אבל משקיעים הכול גם בתיקים אחרים".

פתיחת תחנת משטרה טירה 30 ביולי 2020. ראובן קסטרו
שוטר דתי לצד שוטרת מוסלמית בטקס פתיחת תחנת המשטרה בטירה/ראובן קסטרו

"ההבדל הוא שכשאתה מגיע לזירות פשע במגזר הערבי ומנסה לגבות עדויות אז התשובות שאתה מקבל הן ''לא שמעתי, לא ידעתי ולא ראיתי' - וזה בגלל חוסר האמון כלפי המשטרה", הסביר. "גם אם מודיעינית אתה יודע מה קורה, הפער לתרגם את זה לראיות ולהגיע לכתב אישום הוא עצום, כאשר מן הסתם שוטרים שהיו בזירת הירי נתנו מיד פרטים של החשודים שירו וזה בוודאי קידם את החקירה".

למרות מעטה הקשיחות והמקצועיות, סנ"צ רוזנטל מודה שבסופו של דבר הירי נגד השוטרים בטירה מחלחל לשטח. "ברור שזה משפיע על השוטרים בתחנה. כולם כאן זה אנשים עם משפחות וילדים בבית. אחד השוטרים עדיין מאושפז בבית לוינשטיין ושוטר שני עבר ניתוח נוסף בשבוע שעבר, אבל בסוף זה רק מחזק אותנו", הוא תיאר.

מסגד לצד בית כנסת

טקס פתיחת התחנה נערך במעמד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ראש עיריית טירה מאמון עבד אל-חי, ראש מועצת כוכב יאיר-צור יגאל יובל ארד, מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן ומפקד מחוז מרכז ניצב עמיחי אשד. במשטרה הגדירו כי התחנה תתרכז במאבק בפשיעה ועבירות הנשק הבלתי חוקי, בנגע תאונות הדרכים ובמניעת עבירות רכוש ואלימות.

בתחנה שובצו כ-80 שוטרים וקצינים, רובם מהמגזר הערבי. השילוב ניכר ברחבי התחנה, שבסמלה נמצאים מסגד ובית כנסת. בכניסה לתחנה ישנה מזוזה, ובכניסה לחדרו של סנ"צ רוזנטל ניצב ספר קוראן. "המזכירה שלי ערביה דתיה מוסלמית עם חיג'אב על הראש והיא יושבת בכניסה ללשכה שלי. חשוב לה שיהיה קוראן בכניסה ללשכה והצבתי אותו, זה יביא גשר נכון יותר לאוכלוסייה שאנחנו משרתים", אמר. "אני עושה כאן קניות עם רעייתי ומאוד מחובר לעיר ולתושבים".

חנוכת תחנת משטרה בטירה בנוכחות ראש העירייה מאמון עבד אל- חי השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, 30 ביוני 2020. ראובן קסטרו
מ"מ המפכ"ל, ראש עיריית טירה והשר לביטחון הפנים בטקס חניכת תחנת משטרת טירה/ראובן קסטרו

בטקס הפתיחה אמר השר אוחנה כי "יש כאן אמירה ברורה לפיה משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים יוצרים מציאות חדשה. מציאות בה תפעל תחנה איתנה ויוזמת עבור התושבות והתושבים, שמצד אחד תעניק שירותי משטרה מלאים, שוויוניים, לציבור הערבי, ומהצד האחר, תיאבק בנחישות וללא מורא בפשיעה, באלימות, בנגע האמל"ח, למען ביטחון אישי ושקט, המגיעים כל כך לתושבות ותושבי העיר והאזור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully