וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר מגנים את הירי בשוטרים בטירה, אך טוענים: "התרענו כי האלימות תופנה לממסד"

היחידה המרכזית של מחוז המרכז חוקרת את הירי בשני בלשי המשטרה שנפגעו מאש שנורתה עליהם בזמן פעילות מבצעית. בהנהגת המגזר אמרו כי מדובר באירוע פלילי חמור ותקפו את אוזלת יד הרשויות בטיפול בפשיעה: "דורשים חברה ללא נשק". נתניהו וארדן גינו את התקרית: "קו אדום"

צילום: דוברות משטרת ישראל, במת החדשות, עריכה: עמית שמחה

המשטרה ממשיכה היום (שבת) בחקירת הירי לעבר שני בלשים בטירה, שממנו נפצע אחד מהם באורח קשה והאחר באורח קל. השוטר שנפצע קשה עבר ניתוח מציל חיים בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. בהנהגת המגזר הערבי גינו את האירוע, אך טענו כי כאשר הרשויות מתעלמות מטיפול בפשיעה ביישובים הערביים, אין מנוס כי האלימות תופנה בסוף כלפי המשטרה.

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן הגיע הבוקר למרחב שרון, שם קיים הערכת מצב עם מפקד מחוז מרכז ניצב עמי אשד בהשתתפות פיקוד המחוז. "מדובר באירוע חמור במיוחד המהווה עוד תזכורת כואבת למחיר היקר אותו משלמים השוטרים בפעילותם, ובפרט בעת המאבק בפשיעה החמורה ובהגנה על אזרחי ישראל", אמר כהן. מ"מ המפכ"ל הוסיף כי "הפעם בשעה ששוטרים פעלו נגד הפשיעה ובמטרה להגן על אזרחים ולהיאבק באלימות ביישובי החברה הערבית - הם נפגעו כתוצאה מירי שבוצע לעברם. חיי השוטרים אינם הפקר, ומי שיורה לעבר אזרחים או שוטרים ייענש במלוא חומרת הדין".

מ"מ המפכ"ל מוטי כהן מבקר בלש שנפצע בפעילות מבצעית בטירה. משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
מ"מ המפכ"ל מבקר את אחד השוטרים שנפצע מהירי בטירה, היום/חטיבת דובר המשטרה, משטרת ישראל

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר לוואלה !NEWS בתגובה לאירוע כי "אנחנו דורשים לחיות בחברה ללא נשק. מדובר באירוע חמור והמשטרה צריכה להבין שאקדח שיורה באזרחים במערכה הראשונה ירה על שוטרים במערכה השלישית. לצערי המשטרה מתעוררת ונאבקת בארגוני הפשיעה בצורה רצינית רק כאשר האלימות מופנית כלפיהם".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, אמר כי מדובר האירוע פלילי חמור. "אנחנו דוחים על הסף ירי על אזרחים או שוטרים על ידי הכנופיות האלה. נשק לא חוקי הוא מתכון למוות ידוע מראש. הרשימה המשותפת תמיד דרשה ודורשת לנקות את היישובים הערביים מנשק זה. זה הורג אותנו. אבל איך זה שמסוקים מוזנקים לאוויר, ועשרות ניידות מגיעות ליישוב לחפש את היורים רק כאשר יורים על שוטרים והם מבוששים להגיע כאשר הקורבן הוא אחמד, מוחמד או מחמוד? תתעוררו".

כאמל ריאן, לשעבר סמנכ"ל המרכז לשלטון מקומי וראש מועצת כפר ברא, אמר כי האירוע שהתרחש הנו מסוכן ומדאיג מאד. ריאן, ששכל את בנו מועאד שנרצח ב-2009, וייסד בעקבות זאת את המרכז הערבי למאבק באלימות "אמאן", הוסיף כי "הזהרנו יותר מפעם שקנה הרובה שרוצח ערבים חפים מפשע בגלל אוזלת יד המשטרה, ושאר רשויות המדינה, יום אחד יופנה גם לאזרחים היהודים וגם למוסדות המדינה כי המדינה לא טרחה ליבש את הביצה ואפילו לא טרחה לטפל ביתושים".

עוד אמר ריאן כי "מתחילת השנה נרצחו 28 ערבים על ידי פושעים. ומה עשתה המדינה? אם הייתה משקיעה בנגיף הפשיעה עשירית ממה שהשקיעה בנגיף הקורונה לא היינו מגיעים למצב הזה למרות שמספר קורבנות נגיף הפשיעה יותר חמור מקורבנות נגיף הקורונה".

עוד בוואלה!

שני שוטרים נפצעו מירי בטירה; מצבו של אחד קשה

לכתבה המלאה
שני שוטרים נפצעו קשה וקל מירי בטירה. 16 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
זירת הירי בטירה, אתמול/אתר רשמי, ללא

ח"כ מנסור עבאס מהרשימה המשותפת גינה את הירי לעבר השוטרים, והוסיף: "הזהרתי מספר פעמים שלאור ההפקרות ואוזלת היד של המשטרה והעדר שלטון החוק בישובים הערבים הפשיעה נגד אזרחים תעלה מדרגה ותופנה גם נגד שוטרים. יש להגביר את המאמץ לאתר אמצעי לחימה ולהעניש את המחזיקים".

יוזמות אברהם, עמותה המקדמת שילוב ושוויון בין יהודים וערבים, מסרה כי מדובר באירוע חמור ביותר ובירכה על מעצר החשודים. "מן הראוי שבאופן דומה יתבצעו מעצרים מהירים של חשודים במקרי ירי כלפי אזרחים ערבים, ושאת הרגישות הגבוהה לחיי שוטרים יפגינו ראשי המשטרה גם בהתייחס לאזרחים הערבים שחייהם הפכו לגיהנום בצל הנשק והפשיעה היומיומית ביישובים", מסרו בעמותה.

"המעצר והפעולה התקיפה והמהירה של המשטרה מראה שכשרוצים אפשר לפענח ולהגיע למעצרים, ללא תלות בשיתוף הפעולה של האזרחים הערבים (אשר משמש כאמתלה לכשלון הפענוחים של מקרי רצח). יש להשקיע לכל הפחות משאבים שווים בפענוח מקרי רצח של אזרחים ערבים, ולעצור את מצב החירום המתמשך בחברה הערבית בשל האלימות והפשיעה הגואה", הוסיפו.

הלילה במהלך פעילות מבצעית בטירה, הבחינו בלשי המשטרה בשני חשודים ובדקו אותם. במהלך הבדיקה הגיח למקום חשוד שירה לעבר השוטרים ונמלט מהמקום. השוטרים השיבו לעברו בירי והזעיקו כוחות נוספים. כוחות גדולים של משטרה הקימו מחסומים וביצעו סריקות באזור, במהלכם נעצרו שישה חשודים שהיו בקרבת מקום, ובמבנה סמוך אותרו שני תתי מקלע מאולתרים מסוג "קרלו". חקירת המקרה הוטלה על היחידה המרכזית במחוז מרכז.

"פשע חמור המהווה חציית קו אדום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בתוקף את הירי ושלח להם החלמה מהירה. "נמשיך לפעול ולהיאבק בפשיעה ובאלימות במגזר הערבי ונמצה את הדין עם הפושעים", מסר נתניהו.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הצטרף לגינוי. "הירי ממנו נפצעו הבוקר שוטרינו בטירה הוא פשע חמור המהווה חציית קו אדום. משטרת ישראל תמשיך לפעול ללא הרף ביישובים הערבים בכדי להילחם בפשיעה ובאלימות", אמר ארדן. "המשטרה תשים את ידה על היורים ותביא אותם לדין. אני מאחל לשוטרינו הפצועים החלמה מהירה ומצפה מכל נבחרי הציבור לגנות בחריפות את ניסיון רצח השוטרים".

(עדכון ראשון: 14:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully