וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בבולגריה נגד ראש הממשלה והשחיתות השלטונית: "מאפיה, תתפטר"

12.7.2020 / 10:17

בחמשת הימים האחרונים נערכו מחאות בבירה סופיה ובערים אחרות, על רקע פשיטה על לשכתו של הנשיא, יריבו של ראש הממשלה הוותיק בוריסוב. בולגריה היא המדינה ענייה והמושחתת ביותר באיחוד האירופי. "האוליגרכים חדרו לכל תחום בממשל"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: אלפים הפגינו בדרישה מראש הממשלה להתפטר)

אלפי אנשים הפגינו אתמול (שני) זה היום החמישי ברציפות בבירת בולגריה, סופיה, בדרישה להתפטרותו של ראש הממשלה בויקו בוריסוב. הם הביעו תסכול הולך גובר מהשחיתות השלטונית ומהטייקונים שלדעתם מרוויחים מכך.

הפגנות דומות התקיימו בלפחות עשר ערים אחרות, והמפגינים את כישלונן של רשויות התביעה להילחם בשחיתות השלטונית, שלדבריהם מערערת את שלטון החוק במדינה הענייה ביותר באיחוד האירופי. רבים צעקו "מאפיה!" ו"תתפטר!". המארגנים מתכננים הפגנות נוספות בהמשך השבוע.

המדינה הבלקנית, המדורגת כמדינה המושחתת ביותר באיחוד האירופי על ידי ארגון שקיפות בינלאומי, טרם הרשיעה גורם בכיר אחד בשחיתות.

"אני כאן כדי למחות נגד השחיתות ששטפה את המדינה הזו, נגד האוליגרכים שחדרו לכל תחום בממשל", אמר לזראר לזרוב, מפגין בן 42.

מחאה בבולגריה נגד הממשלה, 13 ביולי 2020. AP
מתכוונים להמשיך להפגין. המחאה בסופיה, אתמול/AP

האופוזיציה הסוציאליסטית, שגיבתה את רדב לנשיאות, אמרה כי היא תגיש הצעת אי-אמון ביום רביעי. חלק מהמפגינים דורשים גם את התפטרותו של שר הפנים בגלל אלימות המשטרה בהפגנות יום שישי, אז נעצרו 18 בני אדם, בהם שני צעירים שפונו לבית החולים לאחר שהוכו. מהמשטרה נמסר כי היא פתחה בחקירה.

בוריסוב מכהן בתפקיד כמעט ברצף מאז 2009. הוא התחייב למגר את השחיתות, אך מבקריו טוענים כי מוסדות הציבור רק נחלשו וכוחם של הטייקונים הגדולים צמח בזמן כהונתו. בשנה באה אמורות להתקיים בחירות לפרלמנט.

הזעם הציבורי פרץ בשבוע שעבר לאחר שתובעים פשטו על משרדו של הנשיא רומן רדב, מבקר חריף של בוריסוב, כחלק מחקירת נגד שניים מעוזריו של הנשיא. רבים ראו בכך מתקפה נגד הנשיא, שלעתים קרובות מותח ביקורת על ממשלת המרכז-ימין של בוריסוב, מסיבות דומות לאלו של המפגינים, וקרא להתפטרותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully