וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר הבולגרי: הרעלה מסתורית בסופיה הותירה עקבות המובילות לרוסיה

12.2.2019 / 9:11

התביעה במדינה פתחה מחדש את חקירת הרעלתו של סוחר נשק ב-2015, והיא חושדת שסוכן מודיעין רוסי שהיה מעורב בניסיון החיסול של סקריפל קשור לתקרית. בקרמלין מתנערים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בולגריה חוקרת קשר אפשרי בין ניסיון החיסול של המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל אשתקד בגז עצבים לבין הרעלה של סוחר נשק בבירה סופיה ב-2015. התובע הכללי במדינה, סוטיר צצרוב, אמר היום (שני) כי סרגיי פדוטוב, אחד החשודים בהרעלת סקריפל ובתו בשנה שעברה, ביקר במדינה שלוש פעמים ב-2015 והיה בה באפריל באותה שנה כשסוחר הנשק המקומי אמיליאן גברב הורעל. באוקטובר שעבר דווח באתר הרוסי פונטנקה כי פדוטוב, שעבד עבור המודיעין הצבאי הרוסי GRU, הוא החשוד השלישי בהרעלתו של סקריפל.

צצרוב אמר כי לתביעה יש מידע "משמעותי" על מסעותיו של פדוטוב לבולגריה וכי החקירה נפתחה מחדש באוקטובר. "אנחנו בודקים את כל הרגעים שבהם הוא היה על אדמת בולגריה, את המלונות, המכוניות שהוא השתמש בהן, את קשריו עם אזרחים בולגרים", אמר. גברב אמר לתביעה כי יש לו סיבות להאמין שהחומר שבו הוא הורעל היה דומה לנוביצ'וק, שלפי בריטניה שימש לניסיון החיסול של סקריפל ובתו. הוא לא אמר מדוע הוא חושב שהוא הורעל.

צילומי אבטחה של החשודים הרוסים אשר ניסו לרצוח את המרגל הסובייטי לשעבר וביתו - סרגיי סקריפל ויוליה. רויטרס
שני חשודים בהרעלת סקריפל בסולסברי, מרץ אשתקד/רויטרס

התובע הכללי לא פירט מדוע פדוטוב מוגדר חשוד בהרעלתו של גברב, ששרד. בנוסף לכך, הוא אמר כי מעבדה פינית שבחנה דגימת שתן של גברב לא מצאה בו חומרים האסורים לפי הרשימה של האמנה נגד שימוש בנשק כימי. עם זאת, הוא אמר כי בולגריה הוציאה צו חקירה אירופי בדצמבר ושלחה מידע רפואי ותוצאות בדיקות לבריטניה כדי לבדוק קשר לנוביצ'וק.

שגרירת בריטניה בבולגריה, אמה הופקינס, אמרה כי בריטניה ממשיכה לשתף פעולה מקרוב עם צוות משותף הבוחן אם יש ביסוס עובדתי לטענות האלו. בשבוע שעבר הטיל הקרמלין ספק באמינותו של דיווח שקישר בין שתי התקריות.

רוסיה, שדוחה את הטענות והממצאים שהציגה בריטניה לגבי הרעלת סקריפל, הטילה ספק בשבוע שעבר באמינות הדיווח שקשר בין שתי ההרעלות. "למה אנחנו שומעים על זה רק עכשיו?", שאל דימיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, ביום שישי. "אנחנו לא יודעים אם זה תואם את המציאות בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully