וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה נגמרה: דרום אפריקה אוסרת שוב על מכירת אלכוהול בשל התפרצות מחודשת

13.7.2020 / 14:12

הנשיא הכריז גם על חידוש העוצר הלילי, בשל עומס על בתי החולים. אחרי שורת הקלות, חל זינוק מחודש במספר הנדבקים בקורונה, והתחזיות צופות עשרות אלפי מתים לפני סוף השנה. "המשימה שלנו היא להפריך אותן"

בסרטון: תורים בחנויות אלכוהול בדרום אפריקה אחרי שהוסרו הגבלות הקניה בקורונה/עריכה: ניר חן

(בווידיאו: תורים בחנויות האלכוהול בדרום אפריקה אחרי הסרת המגבלות, בחודש שעבר)

נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוזה הודיע אתמול (ראשון) כי ממשלתו הטילה מחדש איסור על מכירת אלכוהול ועוצר לילי במטרה להקל את הלחץ על בתי חולים שלה. זאת בעקבות התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה.

המדינה הטילה את אמצעי הסגר מהנוקשים ביותר בעולם בסוף מרץ וכך בלמה את התפשטות המגיפה, אולם מאז היא הסירה מגבלות רבות מחשש לפגיעה בכלכלתה הרעועה. בדרום אפריקה יש את מספר המאובחנים הגדול ביותר באפריקה, והעלייה היומית במספר הנדבקים החדשים היא הרביעית בגודלה בעולם.

נשים עם מסיכות עובדות במפעל יין בקייפ טאון שבדרום אפריקה ב-27 במאי 2020. AP
המכירה שוב תיאסר. נשים עם מסיכות במפעל יין בקייפ טאון/AP

רמפוזה אמר בנאום ששודר בטלוויזיה כי המדינה לא יכולה להרשות לעצמה עומס על בתי חולים והמרפאות כתוצאה מנזקי האלכוהול. "אנחנו במאבק להציל את כולם, ואנחנו צריכים להציל כל מיטה", אמר הנשיא. "סערת הנגיף היא חריפה והרסנית יותר מכל מה שהכרנו.

העוצר הלילי יימשך מ-21:00 ועד 4:00 והוא ייכנס לתוקף הלילה. הוא לא יחול על מי שנוסע לעבודה או שב ממנה, או על מי שפונה לטיפול רפואי.

עוד בוואלה!

סודאן: לא מוסלמים יוכלו לשתות אלכוהול, חוק "הכפירה" בוטל

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, יוחמרו התקנות על חבישת מסיכות, אך המדינה תישאר ברמה השלישית מתוך חמש במערכת התראת הקורונה שלה. ביקורים משפחתיים ופעילויות חברתיות עדיין אסורים.

נשיא דרום אפריקה אמר כי התחזיות הנוכחיות מראות ששיא המגיפה יירשם במחוזות שונים בין סוף יולי לסוף ספטמבר. לדבריו, מומחים הציגו מודלים החוזים בין 40,000 ל-50,000 מקרי מוות מהווירוס עוד לפני סוף השנה, והוסיף: "המשימה החשובה ביותר שלנו צריכה להיות הפרכת התחזיות".

אתמול עדכן משרד הבריאות על 12,058 מאובחנים חדשים ביממה, ובסך הכול 276,242 מאז התפרצותה. עוד 108 איש מתו מקורונה, מה שהעלה את מניין המתים ל-4,079.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully