וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשבר מהיחס לשקופים": אלפי מורים ועובדי קבלן לקראת פיטורים

13.7.2020 / 9:38

כ-4,000 עובדי "תכנית קרב" של משרד החינוך עלולים לאבד את משרותיהם מאחר שמשרד החינוך טרם חידש את ההתקשרות עם הזכיינים, בצל משבר הקורונה. בנוסף, כ-660 סייעות, קלינאי תקשורת ופיזיותרפיסטים המועסקים בחברת "קדימה מדע" זומנו לשימוע. "אלפים עומדים להיזרק לרחוב"

בווידאו: מורים ועובדי קבלן של "תכנית קרב" יצאו להפגין, 13 ביולי 2020/-

(בווידאו: לקראת פיטורים, מורים ועובדי קבלן של "תכנית קרב" יצאו להפגין )

המשבר במשק בעקבות התפשטות הקורונה נמשך, וכעת אלפי עובדי קבלן ועובדי הוראה עומדים לקראת פיטורים. כך למשל, כ-660 מורים, קלינאי תקשורת, סייעות ופיזיותרפיסטים המועסקים בחברת "קדימה מדע" זומנו לשימוע לקראת סיום העסקתם בשבוע שעבר. החברה, שנוסדה על ידי "אורט" העולמי, מספקת במסגרת תכנית "שלבים" באמצעות מורי קבלן שירותי החינוך עבור כ-5,000 ילדים הנמצאים בבתיהם ואינם יכולים להגיע לבית הספר במשך כחמש שנים. היום (שני), יחד עם איגוד כוח לעובדים, הם צפויים להפגין מול בניין משרד החינוך בתל אביב.

"נשבר כאן שיא חדש בהתייחסות למורי הקבלן כמורים 'שקופים'", אמר דרור בן יעקב, מורה וחבר הוועד. "ביום שישי בצהריים, רגע לפני כניסת השבת, וללא הודעה מוקדמת, 700 עובדים קיבלו הודעה על שימוע של פיטורים. כך נזרקות לפח שנים של עבודה מסורה שהיא הרבה מעבר ללימוד חומר לבגרות. זה מביש. חלק ניכר מהמורים לא יוכלו לחתום על דמי אבטלה, שכן הם נאלצו בניגוד למורים רגילים לצאת לחל"ת במהלך ימי הסגר ומיצו את זכאותם".

במקביל, אתמול שלחה מנהלת "תכנית קרב" של משרד החינוך הודעה ליו"ר ועד העובדים כי אם בתוך שבוע המשרד לא יאשר את ההתקשרות עם זכיין התכנית - כ-3,800 עובדי הוראה המועסקים במסגרתה יפוטרו. "לצערנו טרם אושרה תכנית העבודה והסכם ההתקשרות עם הזכיינים לשנת הלימודים תשפ"א עם משרד החינוך", נכתב בהודעה. "כמוכן טרם ניתנה הרשאה להתקשרות עם הרשויות. במידה ולא נקבל את האישור כנדרש נאלץ לפעול לסיום העסקתם של 3,800 עובדי התכנית ולהוציא ב-25 ביולי הודעות להפסקת העבודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"נשבר שיא חדש בהתייחסות למורים שקופים". הפגנת קדימה מדע מול משרד החינוך בתל אביב, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

"תכנית קרב" למעורבות בחינוך פועלת מאז שנת 2009 ומעניקה שיעורי העשרה מתחומי האומניות, דרך תחומי הסביבה, קיימות, מדעים, ספורט ומחול. מטרתה להביא לשינוי חינוכי וחברתי כדי לקדם צמצום פערים ולעודד שיוויון הזדמנויות בחברה הישראלית באמצעות פעילויות העשרה במערכת החינוך. התוכנית מופעלת על ידי החברה למתנ"סים והעמותה לתפנית בחינוך מייסודה של קרן רש"י ופועלת ב-114 רשויות.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה יו"ר ועד העובדים המועסקים במסגרת התכנית, אורלי לוי, כי אם בעבר היו מאבקים מול משרד החינוך על סוגיות מהותיות כמו תנאי העסקה, הפעם בגלל משבר הקורונה פשוט לא נקבע לתכנית תקציב על ידי משרד החינוך, ולכן כל החוזים מעוכבים בכל התכניות באשר הן. "אנחנו למעשה התכנית הגדולה ביותר והוותיקה ביותר שמופעלת על ידי זכיין, היינו אמורים לקבל חוזה הפעלה באזור מאי-יוני, ואנחנו כבר נמצאים באמצע יולי בלי שום אמירה ברורה מה הולך לקרות", אמרה. יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל ברטל שלח מכתב לשר החינוך ועדיין לא קיבל תגובה.

יו"ר ועדת העובדים, אורלי לוי. -, אתר רשמי
"העובדים לא יודעים מה יקרה איתם". יו"ר הוועד אורלי לוי/אתר רשמי, -

"משרד החינוך מעכב את הסכם ההפעלה לשנה הבאה, כמו בכל שנה", אמרה לוי. "במאי וביוני אנחנו מחתימים את הרשויות, נערכים עם המדריכים, בתי הספר עם המערכות שלהם, זאת היערכות שלא מתבצעת ביום או יומיים, אלה שבועות ארוכים של עבודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
דרור בן יעקב בהפגנה של קדימה מדע, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך
מכתב שנשלח ליו"ר ועד העובדים, תכנית קרב אישור הפעלת תוכנית קרב לשנת תשפ"א. -, אתר רשמי
פנייתה של מנהלת תכנית קרב לוועד העובדים/אתר רשמי, -

יו"ר ועד העובדים הוסיפה כי אלפי עובדים נמצאים מול שוקת שבורה. "העובדים לא יודעים מה יהיה איתם", טענה. "העובדה שאין תקציב מדינה זה לגמרי טכני, ובגלל העניין הטכני הזה אלפים הולכים להיזרק לרחוב. המדינה לא צריכה עוד 3,600 מובטלים. בינתיים אנחנו לא מקבלים אינדיקציות של התקדמות ונמצאים בערפל. אני לא יודעת אם לאוצר יש פריבילגיה להכניס עוד מובטלים לשוק העבודה, כשבבתי הספר רוצים להמשיך עם הפעילות הזאת".

גיל בר טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, הביע חשש מקריסת החינוך הבלתי פורמלי. "אנחנו מאוד מודאגים מכך שהוא עומד בפני קריסה ושמים את העובדים והילדים שלנו בסדר עדיפויות אחרון", אמר. "מחד, שר החינוך מאוד תומך בתכנית, ומאידך, לא מועברים תקציבים. דבר שיגרום לעובדים להיות מפוטרים וזה יהיה בלתי הפיך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "משרד החינוך ערוך לתת את השירות בשנת הלימודים הקרובה. עם קבלת התקציב הנדרש מהאוצר, המשרד יפעיל את התכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully