וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 צעירים נכנסו בשוגג לאזור חברון ונרגמו באבנים; שניים במצב קל

9.7.2020 / 8:44

החמישה, שהיו ככל הנראה בדרכם לקבר נתן הנביא, נכנסו בטעות עם רכבם לעיר חלחול בשעות הלילה. בשלב מסוים פלסטינים יידו אבנים לעברם, ורכבם התהפך. אזרח פלסטיני שהיה במקום חילץ אותם. בצה"ל הביעו חשש שהפסקת התיאום הביטחוני עם הרשות תגרור תוצאות קשות במקרים מסוג זה

צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

(בווידאו: תיעוד הדריסה במחסום הקיוסק באבו דיס בחודש שעבר)

חמישה צעירים חולצו הלילה (חמישי) באזור חברון לאחר שנכנסו בטעות עם רכבם לעיר חלחול ונרגמו באבנים. כתוצאה מהמקרה, רכבם של הצעירים התהפך ושניים מהם נפצעו באורח קל.

הקבוצה, תושבי ירושלים שהיו ככל הנראה בדרכם לקבר נתן הנביא, הגיעו למקום בשוגג דרך צומת חלחול-מזרח סמוך לשעה 03:00. בשלב זה התקבלו בקרב גורמי הביטחון דיווחים על זריקת אבנים לעבר רכבם של הצעירים. בעקבות המקרה, נהג הרכב איבד שליטה בו - מה שגרם להתהפכותו ולפציעת שניים מיושביו.

כוחות צה"ל פרוסים ברחבי חברון 6 בפברואר 2020. אמיר בוחבוט
הצעירים נכנסו בשוגג לחברון/אמיר בוחבוט

בניגוד למקרים אחרים המטופלים על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, הפעם החמישה חולצו על ידי תושב פלסטיני שחילץ אותם והוציא אותם לעבר הצומת - שם חברו לכוחות צה"ל. שני הפצועים טופלו במקום על ידי צוות רפואה.

עם הכרזתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על ביטול התיאום הביטחוני בין הרשות הפלסטינית לישראל, בצל תכנית החלת הריבונות, בצה"ל הביעו חשש בעקבות אירועים מסוג זה. זאת, מאחר שדרגי השטח ידעו לפתור אירועים חריגים כמו כניסה בטעות של ישראלים לשטחים בשליטה ביטחונית פלסטינית ולמנוע לינץ'.

פעילות של צה"ל בחלחול. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל בחלחול/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בשנה האחרונה סייעו שוטרים פלסטינים במספר רב של פעמים כשאיתרו ישראלים בלב השטח הפלסטיני. הם נהגו לעכבם ולאחר תיאום להעבירם תחת אבטחה לידי קציני המנהל האזרחי.

החשש הוא שמקרים דומים בעתיד, ללא התערבות של מנגנוני הביטחון הפלסטינים ותיאום ברמת השטח, עשויים להסתיים בפגיעה באזרחים ישראלים ואף במוות. כיום יש לא מעט מקומות עוינים ברחבי הגדה המערבית שמתנגדים נחרצות לכניסת ישראלים לשטחם, בניגוד לאזורים רבים שמאפשרים כניסת ישראלים לצורך מסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully