וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של נתניהו פורש מייצוגו על רקע אי אישור המימון להגנתו המשפטית

8.7.2020 / 10:15

עורך הדין מיכה פטמן לא ימשיך לייצג את ראש הממשלה, זאת לאחר שוועדת ההיתרים הודיעה כי לא תדון בבקשתו לקבל 10 מיליון דולר מאיש העסקים פרטרידג'. הצדדים בתיק אמורים לעדכן את בית המשפט לגבי הזמנים הדרושים לעבוד על התיק לקביעת מועד לדיוני ההוכחות

עריכה: ירדנה עבודי פוקס

עורך הדין מיכה פטמן לא ימשיך לייצג את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כך נודע היום (רביעי). זאת, לאחר שבימים האחרונים הודיעה ועדת ההיתרים כי לא תדון בבקשת נתניהו לקבל 10 מיליון דולר שקלים מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' למימון הגנתו המשפטית. בעוד שבוע וחצי אמורים הצדדים בתיק לעדכן את בית המשפט לגבי הזמנים הדרושים להם לעבוד על התיק, כדי לקבוע מתי יתחילו דיוני ההוכחות.

עו"ד פטמן הופיע מטעמו של ראש הממשלה בדיון ההקראה שנערך לפני כחודשיים, יחד עם עו"ד עמית חדד, אך מעולם לא הצטרף באופן מלא לצוות ההגנה. בדיון עצמו אמר פטמן להרכב השופטים כי הייצוג לא הוסדר סופית, וכי הוא מחכה להחלטת ועדת ההיתרים בעניין. בבקשה שהגישו לבית המשפט פטמן וחדד נכתב כי השניים "צפויים לייצג במשותף" את נתניהו, אך פטמן לא נרשם בפני בית המשפט כאחד מסנגורי ראש הממשלה.

עורך דין מיכה פטמן. ניב אהרונסון
לא ייצג את נתניהו. עו"ד פטמן/ניב אהרונסון

הוא אף אמר אז לוואלה! NEWS כי סוגיית הייצוג לא נסגרה באופן רשמי, ואכן, היום מתברר כי לא ימשיך לייצג את ראש הממשלה.

פטמן מצטרף בכך לשורת סנגורים בכירים שהצטרפו לזמן קצר בלבד לצוות ההגנה של נתניהו, ובהם יוסי אשכנזי, רם כספי, נבות תל צור וטל שפירא, פיני רובין, אייל כהן, קרן שפירא, ז'ק חן וירון קוסטליץ.

לצד הודעת ועדת ההיתרים על כך שלא תדון במימון הגנתו המשפטית של נתניהו הודיעה הוועדה כי מתוך 300 אלף דולר שקיבל נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי, יהיה עליו להחזיר מידית כ-30 אלף אשר שימשו להגנתו המשפטית. ביחס ליתר הסכום - היות והוועדה מצאה כי הוא שימש לייצוגה המשפטי של שרה נתניהו בתיק המעונות, ובהיותה אדם פרטי, נקבע כי הוא לא חייב להשיבם.

עוד בוואלה!

ועדת ההיתרים: לא נדון בבקשת נתניהו למימון הגנתו המשפטית

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

ביחס ליתר הסכום - הוועדה מצאה כי הוא שימש לייצוגה המשפטי של שרה נתניהו בתיק המעונות, ובהיותה אדם פרטי נקבע שאין חובה להשיבו.

במכתב שנשלח לעורכי הדין על ידי מזכיר ועדת ההיתרים וראש מטה מבקר המדינה, עו"ד עדן ביזמן, ציין האחרון כי אמנם היועמ"ש לממשלה קבע שאין מניעה לראש הממשלה לקבל מימון להגנתו המשפטית מפרטרידג' בהיותו עד תביעה בכתב האישום, אולם גובה הסכום המבוקש, ובהתחשב בטיב הקשר בין ראש הממשלה לבין פרטרידג', אינו עומד בכללים לקבלת מתנה בהתאם לחוק המתנות.

באשר ליתרת הסכום שקיבל נתניהו נכתב "היות ונמצא על ידי הוועדה כי הכספים שימשו לייצוגה המשפטי של רעיית ראש הממשלה בתיק המעונות, ובהיותה אדם פרטי, הם אינם נדרשים להשבה. הוועדה ציינה כי שרה נתניהו איננה חברת ממשלה ועל כן איננה כפופה ל"כללי אשר". לפיכך, היא לא נדרשת להשיב סכומים ששולמו עבור ייצוגה המשפטי .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully