וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירק על שגריר פולין - ונידון לשלושה חודשי מאסר על תנאי: "אני מתבייש"

8.7.2020 / 16:10

אריק לדרמן הורשע בתקיפת מגירובסקי ויפצה אותו ב-2,000 שקלים, נוסף על 150 שעות לתועלת הציבור. בתקרית, שאירעה לפני שנה, הוא נעמד מול רכבו של השגריר, ולאחר שזה צפר - הכה על הגג, פתח את הדלת וירק עליו פעמיים. "מרגיש שגרמתי נזק עצום לעצמי ולמשפחתי"

צילום: אבי כהן

אריק לדרמן, תושב הרצליה בן 65 שהורשע כי ירק לפני שנה על שגריר פולין בישראל, נידון לשלושה חודשי מאסר על תנאי ו-150 שעות לתועלת הציבור, ויפצה אותו ב-2,000 שקלים. לדרמן הורשע בדצמבר האחרון בתקיפת השגריר, מארק מגירובסקי, וזאת לאחר שבתחילה הואשם גם באיומים - אולם עבירה זו הוסרה מכתב האישום במסגרת הסדר טיעון.

בדיון הטיעונים לעונש שהתקיים בחודש שעבר בבית משפט השלום בתל אביב, קיבל לדרמן את רשות הדיבור. "המסיכה עוזרת לי לסגור את הבושה", אמר לדרמן בדמעות. "אני מתבייש. אני בהחלט מוצא עצמי בסיטואציה שהיא הטראומטית שהייתה לי בחיי, למרות ששירתי בצבא מספיק זמן והייתי באירועים מסכני חיים, אנחנו בסיטואציה אחרת לגמרי. אני מרגיש, וכך הרגשתי מיד בבית המעצר, שגרמתי נזק עצום למשפחתי, לעצמי, ובעיקר לסמל של התנהגות שהיא כל כך לא מתאימה לי".

דיון-אריק לדרמן, נאשם באיומים ותקיפה סתם לאחר שירק על השגריר הפולני, בימ"ש השלום ת"א. אבי כהן
"התנהגות שלא מתאימה לי". לדרמן/אבי כהן

התביעה ביקשה להטיל על לדרמן עונש מאסר קצר שירוצה בעבודות שירות, ולא במאסר בפועל. מנגד, סנגוריו של לדרמן, עורכי הדין בעז בן צור ואבי אברהמוף, ביקשו להסתפק ב-150 שעות לתועלת הציבור לצד ביטול ההרשעה. השופט רועי פרי בחר לבסוף לא לבטל את ההרשעה, אך להסתפק בשעות לתועלת הציבור במקום בעבודות שירות.

התקרית התרחשה בחודש מאי בשנה שעברה. על פי כתב האישום שהוגש ימים אחדים לאחריה, לדרמן נעמד אז מול רכבו של השגריר וחסם אותו. נהג הרכב צפר כדי להזיז את לדרמן, אולם האחרון התקרב לרכב, הכה על הגג, פתח את הדלת האחורית וירק פעמיים על השגריר. עוד עולה מכתב האישום כי השגריר מגירובסקי צילם את האירוע בטלפון הנייד שלו. לדרמן התנצל לאחר מכן.

בדיון שהתקיים בתיק בדצמבר האחרון התברר כי הסדר הטיעון בין לדרמן לתביעה המשטרתית נחתם מבלי שאיש עדכן את שגרירות פולין בעניין. השופט פרי נזף בנציגי התביעה, ואמר: "מן הראוי שאם נציגת השגרירות מגיעה לאולם לכל הדיונים, לעדכן אותה בהסדר, אפילו אם החוק לא מחייב את זה. אתם המדינה, יש כאן נציגה של השגרירות, אז לעדכן אותה".

עו"ד אווה קוקליס, שייצגה את שגרירות פולין, בירכה על ההחלטה שלא לבטל את הרשעתו של לדרמן ומסרה כי "יש ללמוד מפסק הדין שגם יריקה יכולה להרוס קריירה של בן אדם הואיל והיא עלולה לגרום לרישום פלילי אשר לא יימחק בקלות, ובמקרה של לדרמן ימנע ממנו לקבל אשראי בנקאי לשם בצוע פרוייקטים שלו, או לבצע הנפקה בבורסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully