וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם בהחזקת נשק ירה באדם במהלך משפטו - ונשלח לשנת מאסר בלבד

7.7.2020 / 20:33

תושב מעלה עירון נשלח לשנת מאסר על ידי בית משפט השלום בנצרת, ללא קנס כספי. זאת, אף שבמהלך המשפט הפר את מעצר הבית שבו שהה ואף פצע אדם אחר. בארגוני החברה הערבית טוענים כי הענישה המקילה הפכה למכה: "לעבריינים תחושה שאינם על הכוונת של הרשויות"

.

בית משפט השלום בנצרת גזר אתמול (שני) שנת מאסר בפועל על תושב הצפון שנאשם בהחזקת נשק - אף שהפר את מעצר הבית שבו היה צריך לשהות בעת שמשפטו מתנהל. בזמן הפרת המעצר, הנאשם החזיק שוב נשק ללא רישיון, והפעם גם ירה ופצע אדם אחר במהלך עימות.

לעונש לא נלווה קנס כספי, מלבד התחייבותו של הנאשם לא לעבור על עבירת נשק במשך שלוש שנים, או שיצטרך לשלם שלושת אלפים שקלים, כמו גם מאסר על תנאי. עונש זה ניתן בעוד שהשימוש בנשק לא חוקי בישובים ערביים הפך בשנים האחרונות לבעיה קשה, הפוגעת בחייהם של מאות אלפי תושבים בישובים אלו.

הפגנה כנגד האלימות הגואה במגזר הערבי, מול תחנת המשטרה בנצרת 22 באוקטבור 2019. שלומי גבאי
ביישובים הערביים טוענים כי הנשק הבלתי-חוקי הפך למכה. הפגנה נגד האלימות במגזר/שלומי גבאי

הנאשם, בעד אל רחמאן אגבאריה, בן 24 ממעלה עירון, נתפס לפני שנתיים באשמת אחזקת נשק שלא כדין. הוא החזיק בתת-מקלע מאולתר מסוג "קרלו". סוג זה נפוץ מאוד בשוק הנשק הבלתי-חוקי, המצוי בעיקר בקרב עבריינים בישובים ערביים.

הרובה היה מוסתר בכפר שיבלי שלמרגלות הר תבור, ולידו נמצאה מחסנית ריקה מכדורים. לאגבאריה לא היה כל עבר פלילי ובפני שירות המבחן הביע את רצונו לעשות שינוי ולהשתלב בתהליך טיפולי. שירות המבחן העריך כי ניתן לרתום את ההליך השיפוטי לצורך שינוי בחייו, ויחד עם זאת הדגיש את הצורך בגבול מוחשי וברור.

עוד בוואלה!

רצח בשרון: אב ובנו נורו למוות ביישוב זמר, קרוב משפחתם בן ה-70 נעצר

לכתבה המלאה
כוחות משטרה בזירת נפילת מטוס F-16 בקיבוץ הרדוף שבגליל התחתון, 10 בפברואר 2018. שלומי גבאי, שלומי גבאי
הרובה הוסתר בכפר שיבלי לצד מחסנית ריקה. ניידת משטרה, ב-2018/שלומי גבאי, שלומי גבאי

אולם, למרות רצונותיו להשתקם, הפר אגבאריה מעצר בית וביצע פעם נוספת עבירה בנשק, והפעם חמורה יותר. נוכח העבירה הנוספת כתב בית המשפט כי "קיומו של כתב אישום כה חמור מעיד כי החזקה 'בלבד' של נשק עלולה להסתיים בשימוש בו במסגרת עימות". בית המשפט הוסיף כי "כי אותו כתב אישום (נוסף, א.א) מעיד כי הנאשם נותר בתוך אותה קבוצת השתייכות שולית ולא נפרד ממנה".

בבואו לגזור את דינו של הנאשם סבר בית המשפט כי מדובר במקרה דומה למקרה אחר של עבירת נשק, שבו גזר בית המשפט המחוזי בנצרת 12 חודשי מאסר בפועל על נאשם. בית המשפט מצא כנסיבה מקלה את העובדה שלא הייתה תחמושת בצד הנשק ושהרובה הוטמן במרחק מבית הנאשם, כך שהנשק לא היה מוכן לשימוש מידי.

הפגנת מחאה על האלימות במגזר הערבי, אם אל פחם, 5 באוקטובר 2019. באדיבות פאנט, אתר רשמי
"הקלה בעונש מעבירה מסר אדיש ויחס סלחני לעבריינים". הפגנה על האלימות במגזר הערבי/אתר רשמי, באדיבות פאנט

מנהל מרכז אמאן - המרכז הערבי לחברה בטוחה, עו"ד רדא ג'אבר, אמר לוואלה! NEWS: "מאחר שאיני מכיר את פרטי המקרה באופן מעמיק לא אוכל להתייחס אליו, אלא לעניין מהות הענישה בעבירות אמל"ח באופן כללי. ענישה מקילה בעבירות אמל"ח שהפכו למכת החברה הערבית ומחולל הפשיעה העיקרי בה, מעבירה מסר של אדישות, של רפיון באכיפה ושל יחס חברתי-ממסדי סלחני לעבריינים. ענישה שאינה הולמת את החומרה של עבירות הנשק וההשלכות ההרסניות שלה היא מבחינת שפיכת שמן על מדורת הרצח, הפשיעה והאלימות המשתוללת והמכלה חברה שלמה".

הוא הוסיף ואמר כי "עבריינים מתהלכים בחברה הערבית עם תחושה, די מוצדקת, שאינם על הכוונת של רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט ולכן הם מפגינים עוצמה וחסינות, דבר המתדלק את מעמדם כנותני הטון בחברה הערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully