וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחית של האו"ם: חיסול סולימאני - הפרת החוק הבינלאומי

7.7.2020 / 11:48

אנייס קלאמר, החוקרת הוצאות להורג ללא משפט, אמרה כי ארה"ב לא סיפקה הסברים משכנעים לטיעון ולפיו הגנרל האיראני היווה סכנה מידית לכוחותיה. "העולם נמצא בצומת דרכים לגבי השימוש במל"טים חמושים"

.

החיסול של הגנרל קאסם סולימאני יחד עם תשעה אנשים נוספים היה הפרה של החוק הבינלאומי - כך אמרה אתמול (שני) חוקרת זכויות אדם של האו"ם.

אנייס קלאמר, החוקרת הוצאות להורג ללא משפט, אמרה כי ארצות הברית לא סיפקה די ראיות לטנענותיה על איום מתמשך או מידי על האינטרסים שלה כדי להצדיק את תקיפת השיירה של סולימאני מחוץ לנמל התעופה בבגדאד בינואר.

לדבריה, שנכתבו בדוח הקורא לדין וחשבון טוב יותר על חיסולים ממוקדם בידי מל"טים חמושים ולפיקוח גדול יותר, התקיפה הפרה את אמנת האו"ם.

"העולם נמצא בצומת דרכים קריטי, וייתכן שבנקודת מפנה, בכל הנוגע לשימוש במל"טים. מועצת הביטחון לא עושה דבר. הקהילה הבינלאומית, ביודעין או שלא, נותרת דוממת ברובה", אמרה החוקרת העצמאית לרויטרס.

היא אמורה להציג את ממצאיה למועצת זכויות האדם ביום חמישי, כך שהמדינות החברות יוכלו לדון איזו פעולה הן ינקטו, אם בכלל. ארצות הברית לא חברה בפורום הזה, אחרי שפרשה ממנו לפני שנתיים בטענה שהוא מוטה נגדה ונגד ישראל.

טקס לציון ארבעים יום לחיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, במוסלה, איראן 9 בפברואר 2020. רויטרס
טקס לציון 40 יום לחיסול סולימאני/רויטרס

וושינגטון האשימה את סולימאני בתכנון מתקפות של המיליציות הנאמנות לאיראן נגד כוחות אמריקניים באזור, שבו ביסס הגנרל האיראני רשת של מיליציות הנאמנות לטהראן.

"גנרל סולימאני היה אחראי לאסטרטגיה הצבאית של איראן, ולפעולותיה בסוריה וביערא, אך בהיעדר איום חיים ממשי, דרך הפעולה של ארצות הברית הייתה לא חוקית", כתבה בדוח שלה. היא הוסיפה כי התקרית, מ-3 בינואר, הייתה הפעם הראשונה הידועה שבה מדינה משתמשת בטיעון להגנה עצמית כדי להצדיק פגיעה בגורם מדינתי בשטחה של מדינה שלישית.

איראן הגיבה במקפת טילים על כוחות אמריקניים בעיראק, ושעות לאחר מכן, היא הפילה בשוגג מטוס נוסעים אוקראיני אחרי שהמריא מטהראן.

בסוף החודש שעבר הוציא תובע בטהראן צו מעצר בינלאומי לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ול-35 אנשים נוספים בגין החיסול של סולימאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully