וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תוציא להורג "מרגל של ה-CIA והמוסד" שהעביר מידע על סולימאני

9.6.2020 / 11:36

דובר מערכת המשפט אמר כי מחמוד מוסאווי-מג'ד סיפק פרטים על מקום הימצאותו של מפקד כוח קודס, שחוסל בתקיפה אמריקנית בעיראק

.

(בווידאו: נסראללה מספר על סולימאני)

אזרח איראני שהורשע בהעברת מידע לשירותי הביון של ארצות הברית וישראל על מקום הימצאו של הגנרל קאסם סולימאני יוצא להורג בקרוב - כך הודיעה היום (שלישי) הרשות השופטת במדינה. האזרח הוא מחמוד מוסאווי-מג'ד, שלפי ההודעה של דובר מערכת המשפט, ששודרה בטלוויזיה "היה אחד המרגלים של ה-CIA ושל המוסד שנתן מידע על מקום הימצאותו של השהיד סולימאני לאויבים שלנו".

דובר מערכת המשפט, רולאמחוסיין אסמאעילי, אמר כי "הוא העביר מידע לשירותי הביון הישראליים והאמריקניים על הכוחות המזוינים של איראן, במיוחד על משמרות המהפכה". עם זאת, הוא לא פירט אם המידע שהעביר היה קשור לחיסול עצמו. "הוא נידון לעונש מוות על ידי בית משפט מהפכני ובית המשפט העליון אשרר את עונש המוות. הוא יוצא להורג בקרוב".

טקס לציון ארבעים יום לחיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, במוסלה, איראן 9 בפברואר 2020. רויטרס
טקס לציון 40 יום לחיסול סולימאני בפברואר/רויטרס

סולימאני, מפקד כוח קודס, חוסל ב-3 בינואר בתקיפה בבגדאד, אחרי שורת היתקלויות בין צבא ארצות הברית למיליציות השיעיות בעיראק. שתי המדינות היו קרובות למלחמה בעקבות זה, אחרי שטהראן שיגרה טילים על בסיס עין אל-אסד שבו מוצבים כוחות אמריקניים ב-8 בינואר. אף חייל אמריקני לא נהרג או נפצע, אך מאות חיילים אובחנו בהמשך עם פגיעות מוחיות.

לא ברור אם המקרה של מוסאווי-מג'ד קשור להודעה של איראן מלפני כמה חודשים על לכידת 17 מרגלים שעבדו בשירות ה-CIA, וחלקם נידונו מאז למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully