וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן הוציאה צו מעצר לטראמפ בשל חיסול סולימאני

29.6.2020 / 15:20

תובע מקומי בטהראן אמר כי הרשויות פנו לאינטרפול כדי לעצור את נשיא ארה"ב ועשרות אחרים באשמת "רצח וטרור". על אף שמדובר בצעד סמלי לאור הסיכוי האפסי שהארגון ייעתר לבקשה, זה מסמל את המתיחות הרבה בין המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

איראן פרסמה צו מעצר וביקשה עזרה מהאינטרפול כדי לעצור את הנשיא דונלד טראמפ ועשרות אנשים אחרים שלטענתה אחראים לחיסול הגנרל קאסם סולימאני - כך אמר היום (שני) תובע מקומי. בעוד שאין בכך איום ממשי על טראמפ, האישומים ממחישים את המתיחות הגבוהה בין שתי המדינות, מאז שטראמפ נסוג חד-צדדית מהסכם הגרעין לפני שנתיים.

התובע עלי עלקסימהר אמר כי טראמפ ועוד יותר מ-30 אנשים נוספים, שלטענת טהראן היו מעורבים בתקיפה שבה חוסל סולימאני ב-3 בינואר בבגדאד, נאשמים ב"רצח ובטרור". הוא לא ציין שום אדם אחר פרט לטראמפ, אך הדגיש כי איראן תבקש להעמידו לדין גם אחרי תום כהונתו.

באינטרפול, שבסיסו בצרפת, טרם התייחסו לבקשה של איראן להוציא "צו אדום", אך אין צפי לכך שהוא ייענה לכך לאור ההנחיות שלו, הקובעות שאין עליו להתערב או לפעול על בסיס בקשות עם אופי פוליטי.

41 שנה למהפכה האסלאמית בטהראן, איראן, 11 בפברואר 2020. רויטרס
מפגינים שורפים את תמונתו של טראמפ בציון המהפכה האסלאמית בטהראן, פברואר/רויטרס

ארצות הברית חיסלה בתקיפת מל"ט את סולימאני, שפיקד על כוח קודס במשמרות המהפכה, וגורמים אחרים בינואר. התקיפה, ליד נמל התעופה הבינלאומי של בגדאד, הגיעה אחרי חודשים של תקריות בין המדינות, ובתגובה שיגרה איראן טילים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully