וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטענות לפוליטיזציה: המועמד של אלקין מאוניברסיטת אריאל פרש

5.7.2020 / 23:55

פרופסור מיכאל זיניגרד הודיע כי הסיר את מועמדותו לועדה לתכנון ותקצוב לאחר שוועד ראשי האוניברסיטות הביע התנגדות למינוי וטען שהוא נגוע במניעים פוליטיים. "אין בכוונתי להכנס לעימותים פוליטיים", מסר זיניגרד

בית המשפט העליון דן בעתירתו של ראש עיריית טבריה המודח רון קובי, שטען כי החלטת השר אלקין להדיחו מראשות העיר נגועה במניעים זרים/צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: בית המשפט העליון דן בעתירה שך רון קובי שטען כי החלטת השר אלקין להדיחו נגועה במניעים זרים, במרץ)

פרופסור מיכאל זיניגרד הודיע הערב (ראשון) על הסרת מועמדותו לועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה. זאת, לאחר שראשי ועד האוניברסיטאות הביעו התנגדות למינוי במכתב ששלחו לשר להשכלה גבוהה זאב אלקין. זיניגרד נחשב למועמד של אלקין, אך אינו עומד בתנאי הסף להתמנות לוועדה. הצדדים האשימו זה את זה כי הם פועלים ממניעים פוליטיים.

זיניגרד אמר כי "הסכמתי להצעה להתמודד לחברות בוות"ת עם כוונה לתרום למערכת ההשכלה הגבוהה כפי שעשיתי בפעילותי ב-27 השנים האחרונות. אין בכוונתי להכנס לעימותים פוליטיים לא עניינים ועל כן אני מוריד את התמודדותי למטרת בחירת נציג אחר מאוניברסיטת אריאל לוות"ת".

ראשי ועדי האוניבסיטאות התנגדו למינוי והאשימו את אלקין בפוליטזיציה ומינוי מקורבים פוליטיים באקדמיה. במכתב ששלחו לו כתבו כי "עולה שאתה נחוש בדעתך למנות לנציג האוניברסיטאות בות"ת 'נציג מטעמך', מינוי של 'יסמן' המחויב לשר הממנה, וזאת למרות שאינו עומד בתנאי הסף המקובלים. מינוי אקדמי מטעמים לא עניינים משמעותו אחת - פוליטיזציה של הועדה המקצועית והבלתי תלויה העוסקת בחלוקת תקציבי המוסדות".

זאב אלקין, 18 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
נחשב למועמד שלו. השר זאב אלקין/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי החלטת המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה), חמישה מבין שבעת חברי ות"ת צריכים להיות בעלי מעמד אקדמי בכיר בהשכלה הגבוהה בשטחים שונים. פרופסור זינגרד, שהוצע כמועמד על ידי אלקין מאוניברסיטת אריאל, אינו עונה על דרישות המינימום להתמנות לחבר בוועדה.

בוות"ת טענו כי בניגוד לדבריו של אלקין שנשמעו בפגישה בין הצדדים בתחילת יוני, בכוונתו לפעול לשבירה מוחלטת של החיץ בין הפוליטיקה לאקדמיה. "מהלך מעין זה עלול לסכן את כל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל, ובמיוחד את אוניברסיטאות המחקר".

באוניברסיטת אריאל אמרו אז כי "אנו מצטערים על ההתנגדות הפוליטית למינוי פרופסור זיניגרד. ב-30 השנים האחרונות ביצע פרופסור זיניגרד שורה של תפקידים מרכזיים באוניברסיטת אריאל והפך להיות אחד ממובילי המחקר בהנדסת חומרים ומטלורגיה בישראל. האוניברסיטה תעשה מאמץ למצוא איש אקדמיה מתאים מבין אנשי הסגל של האוניברסיטה למועמדות לחברות בוות"ת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully