וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מגבלות הקורונה החדשות: כל הבחינות הפסיכומטריות יידחו

5.7.2020 / 23:07

המרכז הארצי לבחינות ולהערכה אמר כי לא ניתן לקיים את כל המבחנים המתוכננים להתקיים בימים האחרונים לאור צו משרד הבריאות. ברקע המחלוקת של אלקין עם האוניברסיטאות, במרכז ציינו כי "המועצה להשכלה גבוהה עדיין לא כונסה כדי לדון בהחרגות תקנות"

צילום: ערוץ כנסת

המרכז הארצי לבחינות ולהערכה הודיע היום (ראשון) על דחיית כל הבחינות הפסיכומטריות המתוכננות להתקיים בימים הקרובים. במרכז אמרו כי לא ניתן לקיים את הבחינה הפסיכומטרית לפי הצו של משרד הבריאות, האוסר על קיום בחינות פיזיות בקמפוסים בכל רחבי הארץ.

בהודעתו, ציין המרכז הארצי כי "נוכח העובדה שהמועצה להשכלה גבוהה עדיין לא כונסה כדי לדון בהחרגות לתקנות אלו, לצערנו נמנע מאיתנו בשלב זה לקיים בחינות במוסדות להשכלה גבוהה ואנו נאלצים לדחות את כל הבחינות, כולל הבחינה הפסיכומטרית בתנאים מותאמים למועמדים עם מוגבלות, שנקבעו לימים הקרובים".

עוד נמסר כי המרכז "עושה את כל המאמצים האפשריים כדי למצוא פתרון, ובכלל זה בחינת אפשרות להחרגת הבחינות ובדיקת חלופות לקיומן בהמשך".

תלמידה עושה מבחן. ShutterStock
הצו החדש אוסר על קיום בחינות בקמפוסים. מבחן, אילוסטרציה/ShutterStock

היום, הצו החדש נכנס לתוקף, כך שהבחינות שתוכננו להתקיים בקמפוסים יבוצעו במתכונת מקוונת - או אף יבוטלו לגמרי. אי-כינוס המועצה להשכלה גבוהה לצורך הדיון בהחרגות למגבלות החדשות עורר מחלוקת בין השר להשכלה גבוהה זאב אלקין לבין האוניברסיטאות.

גורם בכיר באוניברסיטאות אמר מוקדם יותר כי "השר החליט שאין מקום להתייעצות - על דעת עצמו. הוא לא יכול לקבוע איזה מבחן כן ואיזה מבחן לא. אין לו את הידע הזה. הוא שבועיים וחצי שר - פתאום הוא מומחה? יש מועצה ויש רגולטור. הרגולטור, יחד עם משרד הבריאות, יחליט אילו מבחנים יוחרגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully