וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-150 הפגינו מול ביתו של נתניהו בקיסריה: "לעצור את אסון הגז"

4.7.2020 / 20:16

הארגונים הירוקים מחו מול בית ראש הממשלה בקריאה לעבור לאנרגיה מתחדשת ובדרישה לפקח על קידוחי הנפט והגז ולעצור הקמת תחנות כוח בשכונות מגורים. "משרד האנרגיה נחלץ לעזרת יצחק תשובה ונובל אנרג'י - על חשבוננו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

כ-150 בני אדם הפגינו הערב (שבת) מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. המחאה היא יוזמה משותפת של ארגוני סביבה, בריאות הציבור, כלכלה וחברה, הקוראים לממשלה "לעצור את אסוi הגז" ולעבור לאנרגיה מתחדשת. בהפגנה נשאו דברים ראשי הארגונים הירוקים, וכן ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), ח"כ סונדוס סאלח (הרשימה המשותפת) והח"כית לשעבר יעל-כהן פארן.

בין דרישות המפגינים, לעצור את הקמת תחנות הכוח הגזיות ברחבי ישראל, להפסיק את פעילות אסדת לוויתן עד ליישום מסקנות דוח הבדיקה של חברת RPS שמינה משרד האנרגיה, ולפקח על קידוחי נפט וגז. כמו כן, המוחים מתנגדים להיתר הפליטה של אסדת תמר, להקמת תחנות כוח בשכונות מגורים, מוסדות ציבור ובתי חולים, צינור הגז באילת ומתקן הנזלת גז באשדוד, שימוש בכספי ציבור לסבסוד צינור הגז אשדוד-אשקלון.

הפגנת הירוקים בסמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. 04 ביולי 2020. שלומי גבאי
"ישראל דורשת אנרגיה מתחדשת". ההפגנה בקיסריה, הערב/שלומי גבאי

ח"כ אבידר אמר כי המחאה היא נגד חוסר השקיפות וגרירת הרגליים של הממשלה בדאגה לבריאות והאינטרס הציבוריים. "באנו למחות כנגד סימני השאלה, שעדיין קיימים, מאז ההקלטה של בנו של ראש הממשלה, שאמר 'אבא שלי עשה לאבא שלך אחלה עסקה אחי. אבא שלי סידר לך עכשיו 20 מיליארד דולר'", אמר.

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) במחאת הארגונים הירוקים סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. 04 ביולי 2020. שלומי גבאי
"מוחים נגד חוסר השקיפות של הממשלה בדאגה לבריאות". ח"כ אבידר/שלומי גבאי

ח"כ סאלח אמרה כי משבר הקורונה דורש לעצור ולחשב מסלול מחדש. "עלינו לבחון איך אנחנו מתנהגות אחרת. משפרות את איכות החיים שלנו, של הסביבה ושל הכדור שלנו. יש לנו פה הזדמנות, לקבל החלטות טובות יותר בטווח הארוך ולעבור לאנרגיה מתחדשת, ירוקה ובריאה", אמרה.

לדבריה, "ארץ עם 300 ימי שמש בשנה חייבת להשתמש בה ולנצל אותה לייצור אנרגיה. הגיע הזמן להבטיח פיקוח ראוי על אסדת לוויתן, על התקלות, הפליטות והזיהומים. החגיגה של חברות על חשבון הציבור, דור העתיד, הבריאות של התושבים והסביבה חייבת להיגמר. הזמן שלהם נגמר".

הפגנת הירוקים בסמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. 04 ביולי 2020. שלומי גבאי
"לא לאנרגיה מזהמת". ההפגנה מול ביתו של נתניהו בקיסריה, הערב/שלומי גבאי

יו"ר עמותת "שומרי הבית" אמר כי ישראל נותרת מאחור בכל הנוגע לאנרגיה מתחדשת. "יצחק תשובה ונובל אנרג'י תקועים עם גז יקר שאין לו קונים, ומה עושה משרד האנרגיה שלנו? נחלץ לעזרתם, כמובן, על חשבוננו", מסר. "בעולם כבר מבינים שהגז מזהם, מחריף את משבר האקלים, ויותר יקר להפקת חשמל מאשר באמצעות אנרגיה סולארית. אפילו שכנותינו, מדינות ערב, דוהרות לאנרגיה סולארית. אבל בישראל שטופת השמש, במקום לקדם מעבר מהיר ונחוש לאנרגיה סולארית נקייה, זולה ובטוחה - משרד האנרגיה יוצר שוק מלאכותי לגז וכך מסנדל אותנו אליו לעשרות השנים הקרובות".

(עדכון ראשון: 20:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully