וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנסות כטייס בתנאי השטח: הסימולטור שמכין לוחמים לשדה הקרב

2.7.2020 / 17:00

יחידת המודיעין 9900 פיתחה פלטפורמה המאפשרת לערוך הדמייה של פעילות הכוחות בשטח בו עתיד להתרחש מבצע. בעזרתה יוכלו הלוחמים להתנסות בצניחה ומארבים, תוך התבססות על חוויות עבר ומצבים שעשויים להתרחש בזמן אמת. היחידה חשפה גם את יחידת הרחפנים לאיסוף חזותי

צילום: דובר צה"ל ואמיר בוחבוט, עריכה: ניר חן

יחידה 9900 בצה"ל, מערך המודיעין הגיאוגרפי והחזותי של אמ"ן, חשפה היום (חמישי) בבסיס המודיעין במרכז הארץ את הסימולטור הקרבי הדיגיטלי - פלטפורמה המאפשרת התנסות בתוואי השטח בו עתיד להתקיים מבצע, ולערוך הדמיית פעילות. מדובר בכלי עבור לוחמים ומפקדים, המנגיש במהירות, באופן מדויק ובתלת ממד את השטח האויב. ההדמיות יבוססו על חוויות ותרחישים שהתרחשו בשטח בעבר, או כאלו העלולים להתממש בזמן המבצע.

המערכת מאפשרת התנסות מבצעית בתור נהג, טייס או לוחם חי"ר. היא בעלת מגוון אפשרויות, דוגמת צניחה, נהיגה ברכב ובטנק, וכוללת התנסות בשלל סוגי המסוקים והמטוסים, מארבים, תצפיות ותפקידים נוספים. כך, הסימולטור ממחיש את השטח ללוחמים ולמפקדים, ומאמן את הכוחות לשדה הקרב העתידי.

מערכת קרב סימלטור וירטואלי ללוחמי צה"ל בפותחה על-ידי יחידת 9900. דובר צה"ל
פלטפורמה המנגישה את תוואי השטח. הסימולטור של יחידה 9900/דובר צה"ל

בנוסף לכך, נחשפה יחידת הרחפנים ביחידה 9900 לאיסוף גאוגרפי-חזותי, המסייעת לצלם את השטח. באגף המודיעין הפנימו את הפוטנציאל הקיים בשימוש ברחפן, ואת המגמה ההולכת וגוברת של שימוש נרחב באמצעים אלה.

יחידת הרחפנים אחראית על איסוף מודיעין מדויק ברזולוציות גבוהות, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. זאת, בשונה משימושים אחרים שהצבא עושה ברחפנים. יחידת הרחפנים מהווה מכפיל כוח משמעותי ביכולת של 9900 לספק מידע גאוגרפי-חזותי. היתרון היחסי בשימוש ברחפנים הוא היכולת להפעילם בתנאי תאורה משתנים, בתנאי מזג האוויר השונים ובעובדה כי מדובר בכלים זולים וזמינים באופן יחסי.

מערכת קרב סימלטור וירטואלי ללוחמי צה"ל בפותחה על-ידי יחידת 9900. דובר צה"ל
יבוסס על חווית אמת ותרחישים שהיו בשטח בעבר. הסימולטור של יחידת המודיעין/דובר צה"ל

האתגר הגדול ביותר של צה"ל בשגרה ובחירום הוא "האויב הנעלם" - פעילי טרור שנעים ממקום למקום במהירות, בחסות אזרחים ובקרב מבנים רגישים. לכן, כדי להתמודד עם התופעות שהתפתחו בשדה הקרב ובשטח האויב בעשורים האחרונים, מקדם ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, תפיסות מתקדמות שיידעו לסייע לכוחות המתמרנים לעומק שטח האויב לסגור מעגלי אש במהירות.

לשם כך, מתנהל מאמץ נרחב לקיצור תהליך הפקת המידע המודיעיני מגורמים שונים על גבי כלי טיס לא מאוישים, מטוסי קרב, לוויינים ואמצעים מסווגים נוספים, וכן קיצור תהליך ניתוח המידע והנגשת התוצרים למפקד הפלוגה בשטח.

מערכת קרב סימלטור וירטואלי ללוחמי צה"ל בפותחה על-ידי יחידת 9900. דובר צה"ל
שילוב של בינה מלאכותית, ביג דאטה וידע אקדמי. פלטפורמת שדה הקרב הדיגיטלי/דובר צה"ל

במסגרת התכנית הרב-שנתית (תר"ש) "תנופה" של צה"ל, סיכם הרמטכ"ל אביב כוכבי כי מפקד יחידת 9900 יהיה אחראי על איסוף והנגשת המידע בשגרה ובזמן אמת. זאת, תוך שילוב יכולות בינה מלאכותית, ביג דאטה (איסוף נתונים רחב היקף), כוח אדם טכנולוגי ושימוש במגוון עולמות ידע אקדמיים. המידע המודיעיני שייאסף יהפוך לתוצר תלת ממדי חדשני, שיסייע למפקדים ולכוחות הלוחמים בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully