וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא מאז פרוץ המגיפה: יותר מ-800 מאובחנים בתוך פחות מיממה

מנתוני משרד הבריאות שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה שמספר הנדבקים היומי הוא הגבוה ביותר שנרשם בישראל. מתוך 8,271 חולים פעילים, 57 במצב קשה. השרים אישרו סגר בשכונות באשדוד ובלוד, ומחר יתכנס קבינט הקורונה. משרד הבריאות הזהיר: המספר היומי יחצה את רף האלף

בווידאו: יו"ר ועדת חוקה על העלאת קנסות הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

807 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה מאז חצות - כך עולה הערב (רביעי) מנתוני משרד הבריאות שהגיעו לידי וואלה! NEWS. זו הפעם הראשונה מאז פרוץ המגיפה שמניין המאובחנים בישראל הוא יותר מ-800 בני אדם, והמספר היומי הגבוה ביותר שנרשם בישראל. 17,654 בדיקות בוצעו מחצות לאבחון חולים בנגיף ברחבי הארץ. כמו כן, מתוך 8,483 החולים הפעילים בישראל, 63 במצב בינוני ו-57 במצב קשה, מתוכם 24 מונשמים.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב את ועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל". השרים אישרו הטלת סגר בכמה שכונות באשדוד ובלוד, בעקבות העלייה בתחלואה באזורים אלו. על פי ההחלטה, מגבלות התנועה יחולו על שכונות ג', ז' ו-ח' באשדוד, ועל שכונת הרכבת, שניר ונווה שלום בלוד.

שכונות אלו יוגדרו כ"אזור מוגבל" למשך שבעה ימים, החל ממחר בשעה 08:00 ועד ל-9 ביולי בבוקר. בנוסף לכך, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, יחתום על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך וימנע התקהלויות בביתר עילית.

בדיקות קורונה בבאר שבע (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"ישראל עלולה להגיע לאלף מאובחנים חדשים מדי יום". עמדה לבדיקות קורונה/ראובן קסטרו

משרד הבריאות הזהיר בדיון בוועדה כי מספר המאובחנים היומי צפוי לחצות את רף האלף, ובשל כך החליטו השרים כי יש צורך בהגברת אכיפת ההנחיות. בשל כך, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ונתניהו סיכמו לכנס מחר בצהריים קבינט קורונה רחב, ולדון בצעדים נוספים כמו צמצום התקהלויות. במקביל, משרד הביטחון נערך לפתיחת מלוניות קורונה נוספת.

נתניהו דיבר בתקיפות רבה בוועדה, והדגיש בפני השרים את הצורך לעצור את קצב ההדבקה באופן מידי. "המספרים עולים ואין באופק דבר שיעצור אותם, אם לא נפעל עכשיו ובצעדים משמעותיים", אמר. כמו כן, גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מחר בבוקר אקיים הערכת מצב של משרד הביטחון, בה נקדם את ההיערכות לאפשרות של פתיחת מרכזי שליטה בערים על ידי פיקוד העורף, תגבור של עוד מלוניות קורונה וצעדים נוספים שאנו עשויים להידרש להם בימים הקרובים".

המגבלות על האזורים באשדוד ובלוד כוללות יציאה ממקום המגורים לזמן קצר ולמרחק של עד מאה מטרים בלבד. בנוסף לכך, פעילות ספורט של יחיד תותר עם אדם קבוע אחד, או יחד עם אנשים הגרים באותו מקום, למרחק של עד 500 מטרים מהבית.

עם זאת, ניתן יהיה לצאת מהאזור המוגבל לשם הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים, קבלת שירות רפואי, הפגנה, הליך משפטי, הגעה לכנסת או טיפול במסגרת רווחה. כמו כן, ניתן יהיה לצאת לתפילה, למקווה, להלוויה, ברית או חתונה, לצורך סיוע לאדם אחר, והעברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי באשדוד כולה אובחנו 103 בני אדם כחיוביים לנגיף במהלך שלושת הימים האחרונים, שיעור של 29.1%. בלוד נרשם גידול בשיעור של 16.1% עם 27 נדבקים. בביתר עילית התגלו בשלושת הימים האחרונים 41 נשאי קורונה נוספים, כששיעור הגידול בתחלואה הוא 11.2%.

גרף הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל מתחילת התפרצות המגיפה. 1 ביולי 2020. ללא, אתר רשמי
שיא של מספר המאובחנים היומי מאז פרוץ המגיפה. גרף הנדבקים מאז מרץ/אתר רשמי, ללא

מוקדם יותר היום ציין מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה כי ההדבקה מתונה יחסית לגל הראשון, אך ישראל עלולה להגיע לאלף מאובחנים חדשים מדי יום בתוך שבועיים. בדוח שפרסם הזהיר המרכז, השייך לאגף המודיעין, כי מספר החולים במצב קשה יעלה לכמה עשרות בכול יום ובהתאם גם מניין המתים מסיבוכי הנגיף.

באמ"ן מעריכים כי תחזיותיהם עלולות להתממש אם לא יינקטו צעדים להאטת קצב התפשטות התחלואה. על פי המלצת המרכז, יש להמשיך בהסברה והגברת האכיפה, לשפר משמעותית את מערך הבדיקות, להטיל מגבלות על אזורי נוספים ואף לשקול מגבלות ארציות בדגש על מניעת הדבקה במקומות סגורים.

משטרה אוכפת הגבלות באשדוד (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"20% מהתחלואה השבועית בישראל היא בריכוזים החרדיים". כוחות משטרה בסוף השבוע באשדוד/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

באמ"ן הזהירו גם ממגמת העלייה בתחלואה ביישובי המגזר החרדי, כשבמוקד השכונות החרדיות באשדוד והערים בני ברק וביתר עילית. "מבדיקה של שישה יישובים מרכזיים - בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית והשכונות החרדיות בבית שמש ובאשדוד - עולה כי ריכוזים אלה תרמו כ-20% מכלל התחלואה השבועית במדינת ישראל".

לפי הנתונים, בשבוע האחרון נרשמו 673 חולים חדשים ביישובים אלה, ויש בהם 707 חולים פעילים. על פי הדוח, שיעור הבדיקות החיוביות מכלל האוכלוסייה בשבוע האחרון עמד על 3.4%, ו"מכאן, ששיעור החיוביים בקרב האוכלוסייה בריכוזים החרדיים שנבחנו - כפול משיעור החיוביים בכלל האוכלוסייה בישראל".

בתוך כך, עיריית בני ברק הטילה היום סגר על רחוב סלנט בעיר, והודיעה כי לא תותר גישה אליו שלא לצורך, זאת בעקבות "אירוע תחלואה חריג במוסד חינוכי" הממוקם בו. מדובר בישיבת בית מתתיהו, אחת מהישיבות היוקרתיות בעולם הליטאי במגזר החרדי שבו נמצאו בימים האחרונים כ-47 בישיבה כחיוביים לנגיף קורונה. לפי תחקיר שערך חמ"ל החירום בבני ברק, 20 מהמאובחנים נדבקו למרות שלא שהו במתחם המוסד בתקופה האחרונה. חמישה מהתלמידים כבר פונו למלוניות ההחלמה. יתר 22 התלמידים השוהים במוסד יפונו מחר.

(עדכון ראשון: 22:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully