וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 773 אובחנו ביממה האחרונה, 56 במצב קשה

1.7.2020 / 15:07

לפי משרד הבריאות נרשם שיא במספר המאובחנים היומי מאז פרוץ המגיפה. מספר החולים קשה עלה ב-10 מאתמול ויותר מ-20 אלף בדיקות נערכו בתוך יממה. דוח אמ"ן: עלולים להגיע לאלף נדבקים ביום, 20% מכלל התחלואה השבועית בישראל - מקורה מריכוזים חרדיים

בווידאו: גנץ אומר שכל מה שלא קשור בקורונה ייחכה/צילום: ערוץ הכנסת

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 773 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - מספר שיא מאז פרוץ המגיפה. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-25,547. אתמול התקבלו תוצאות עבור 20,018 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 3.9%.

מספר החולים הפעילים הוא 7,838. בבתי החולים מאושפזים 234 חולים, מתוכם 24 מונשמים ו-56 חולים קשה. נכון להיום מתו 320 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 714 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 18,624, מתוכן 3.8% חיוביות לנגיף.

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
קריאה לנקיטת צעדים לבלימת התפשטות הנגיף/אלעד מלכה

מפילוח החולים לפי ערים, ערערה שבנגב נמצאת בראש רשימת היישובים עם אחוז ההדבקה הגבוה ביותר, כששיעור התחלואה בפועל למאה אלף ביישוב הוא 1,160. אחריה נמצאות רהט עם 306 ובני ברק עם 304 - שם בשלושת הימים האחרונים נוספו 141 חולים מאומתים חדשים.

בירושלים 205 תושבים אובחנו כחולים מאומתים בשלושת הימים האחרונים, בעוד באשדוד אובחנו 172, ובתל אביב-יפו 103. בעקבות נתוני העלייה בתחלואה בקורונה, משרד הבריאות צפוי לדרוש להטיל סגר בערים נוספות ברחבי הארץ.

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ציין הבוקר כי ההדבקה מתונה יחסית לגל הראשון, אך ישראל עלולה להגיע לאלף מאובחנים חדשים מדי יום בתוך שבועיים. בדוח שפרסם הזהיר המרכז, השייך לאגף המודיעין, כי מספר החולים במצב קשה יעלה לכמה עשרות בכול יום ובהתאם גם מניין המתים מסיבוכי הנגיף.

באמ"ן מעריכים כי תחזיותיהם עלולות להתממש אם לא יינקטו צעדים להאטת קצב התפשטות התחלואה. על פי המלצת המרכז, יש להמשיך בשיפור ההסברה והגברת האכיפה, לשפר משמעותית את מערך הבדיקות, החלת אזורים מוגבלים נוספים ושקילת מגבלות ארציות נוספות בדגש על מניעת הדבקה במקומות סגורים.

"20% מהתחלואה השבוע - מקורה בריכוזים חרדיים"

באמ"ן הזהירו גם ממגמת העלייה בתחלואה ביישובי המגזר החרדי, כשבמוקד השכונות החרדיות באשדוד והערים בני ברק וביתר עילית. "מבדיקה של שישה יישובים מרכזיים - בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית והשכונות החרדיות בבית שמש ובאשדוד - עולה כי ריכוזים אלה תרמו כ-20% מכלל התחלואה השבועית במדינת ישראל".

לפי הנתונים, בשבוע האחרון נרשמו 673 חולים חדשים ביישובים אלה, ויש בהם 707 חולים פעילים. בדוח צינו כי שיעור הבדיקות החיוביות מכלל האוכלוסייה בשבוע האחרון עמד על 3.4%, ו"מכאן, ששיעור החיוביים בקרב האוכלוסייה בריכוזים החרדיים שנבחנו - כפול משיעור החיוביים בכלל האוכלוסייה בישראל".

עוטה מסכה ברקע הגבלות הקורונה באשדוד 26 ביוני 2020. ראובן קסטרו
מגמת עלייה בשכונות חרדיות. תושבים באשדוד עוטים מסיכה/ראובן קסטרו

עוד צוין בדוח, כי למרות שמספר הנדבקים היומי עולה בהדרגה, מספר החולים הקשים נשאר נמוך יחסית. הסיבה לכך לפי הדוח היא אופן ספירת החולים הקשים, שלא מבחין בין חולים חדשים במצב קשה לבין יתר החולים הקשים.

נכתב כי אם בוחנים את התחלואה הקשה בקורונה בישראל על סמך מדד כזה, ניתן להבחין בשינוי מגמה ואכן - מהנתונים עולה כי בחודש יוני חלה עלייה ניכרת בהיקף החולים הקשים החדשים בישראל.

הסיבה השנייה שצויינה בדוח, היא גילם הממוצע הצעיר יותר של הנדבקים בגל התחלואה הנוכחי. במרכז הידע הלאומי ציינו כי מספר הנדבקים מעל גיל 60 כעת הוא נמוך בהשוואה לגל הראשון. אולם, הם הזהירו כי מגמת התחלואה הקשה מופיעה לרוב כמה שבועות לאחר ההדבקה, וכי בשבועות האחרונים חלה עלייה במספר הנדבקים מעל גיל 60, מה שעשוי להעיד על עלייה צפוייה במספר החולים הקשים בקרוב.

(עדכון ראשון: 09:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully