וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלואה בקורונה: השרים ידונו בהטלת סגר בשכונות באשדוד ובלוד

1.7.2020 / 21:23

ראש הממשלה יכנס את ועדת השרים כדי לדון באפשרות של הטלת הגבלות תנועה, זאת בעקבות העלייה בנתוני התחלואה. ביממה האחרונה עלה מספר המאובחנים כחיוביים לנגיף ל-980

בווידאו: יו"ר ועדת חוקה על העלאת קנסות הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (רביעי) את ועדת השרדים להכרזה על "אזור מוגבל", כדי לדון בצעדים ובהטלת מגבלות בשכונות באשדוד ובלוד. זאת, בעקבות עלייה בשיעור התחלואה בקורונה באזורים אלו.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי באשדוד כולה אובחנו 103 בני אדם כחיוביים לנגיף במהלך שלושת הימים האחרונים, שיעור של 29.1%. בלוד נרשם גידול בשיעור של 16.1% עם 27 נדבקים.

משטרה אוכפת הגבלות באשדוד (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
השרים ידונו בהטלת סגר. אשדוד, בסוף השבוע/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

גידול בתחלואה נרשם בימים האחרונים גם בירושלים, לאחר שבשלושת הימים האחרונים אובחנו בה 205 נדבקים נוספים (גידול בשיעור של 16.1%), בבני ברק אובחנו 141 חולים (גידול של 4.1%), 103 בתל אביב-יפו (7.8% גידול בתחלואה), ו-52 בדימונה (69.3% גידול בתחלואה).

מוקדם יותר היום ציין מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה כי ההדבקה מתונה יחסית לגל הראשון, אך ישראל עלולה להגיע לאלף מאובחנים חדשים מדי יום בתוך שבועיים. בדוח שפרסם הזהיר המרכז, השייך לאגף המודיעין, כי מספר החולים במצב קשה יעלה לכמה עשרות בכול יום ובהתאם גם מניין המתים מסיבוכי הנגיף.

באמ"ן מעריכים כי תחזיותיהם עלולות להתממש אם לא יינקטו צעדים להאטת קצב התפשטות התחלואה. על פי המלצת המרכז, יש להמשיך בשיפור ההסברה והגברת האכיפה, לשפר משמעותית את מערך הבדיקות, החלת אזורים מוגבלים נוספים ושקילת מגבלות ארציות נוספות בדגש על מניעת הדבקה במקומות סגורים.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 4 באפריל 2020. ראובן קסטרו
עלייה במגמת התחלואה במגזר החרדי. בני ברק/ראובן קסטרו

באמ"ן הזהירו גם ממגמת העלייה בתחלואה ביישובי המגזר החרדי, כשבמוקד השכונות החרדיות באשדוד והערים בני ברק וביתר עילית. "מבדיקה של שישה יישובים מרכזיים - בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית והשכונות החרדיות בבית שמש ובאשדוד - עולה כי ריכוזים אלה תרמו כ-20% מכלל התחלואה השבועית במדינת ישראל".

לפי הנתונים, בשבוע האחרון נרשמו 673 חולים חדשים ביישובים אלה, ויש בהם 707 חולים פעילים. בדוח צינו כי שיעור הבדיקות החיוביות מכלל האוכלוסייה בשבוע האחרון עמד על 3.4%, ו"מכאן, ששיעור החיוביים בקרב האוכלוסייה בריכוזים החרדיים שנבחנו - כפול משיעור החיוביים בכלל האוכלוסייה בישראל".

בתוך כך, עיריית בני ברק הטילה סגר היום על רחוב סלנט בעיר, והודיעה כי לא תותר גישה אליו שלא לצורך, זאת בעקבות "אירוע תחלואה חריג במוסד חינוכי" הממוקם בו. מדובר בישיבת בית מתתיהו, אחת מהישיבות היוקרתיות בעולם הליטאי במגזר החרדי שבו נמצאו בימים האחרונים כ-47 בישיבה כחיוביים לנגיף קורונה. לפי תחקיר שערך חמ"ל החירום בבני ברק, 20 מהמאובחנים נדבקו למרות שלא שהו במתחם המוסד בתקופה האחרונה. חמישה מהתלמידים כבר פונו למלוניות ההחלמה. יתר 22 התלמידים השוהים במוסד יפונו מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully