וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל שני ברשות: סגר כללי בגדה בעקבות התפרצות הקורונה

יפעת רוזנברג

1.7.2020 / 21:05

דובר הממשלה הפלסטינית הודיע על סגר בכלל האזורים בגדה המערבית, לרבות כפרים ומחנות פליטים, לאחר עלייה משמעותית בתחלואה בחברון. הסגר יחל בשישי ויימשך כ-5 ימים. ביממה האחרונה אובחנו ברשות 330 בני אדם כחיוביים לנגיף. 78% ממקרי ההידבקות בגדה - בשבועיים האחרונים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הרשות הפלסטינית הודיעה היום (רביעי) על סגר כולל, זאת בעקבות ריבוי מקרי תחלואה בקורונה בשטחה. זאת, בעקבות התפרצות מחודשת של הנגיף באזור חברון. דובר הממשלה הפלסטינית, אברהים מלחם, אמר כי הסגר יכלול את כלל האזורים בגדה המערבית, לרבות כפרים ומחנות פליטים.

על פי הודעת מלחם, רוב העסקים בגדה יסגרו את שעריהם, למעט בתי מרקחת ומאפיות. הסגר יחל ביום שישי ויימשך כחמישה ימים. מלחם קרא לתושבים לדבוק בהנחיות ואמר כי הממשלה אישרה שורה צעדים כלפי אלו שיפרו אותן.

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן עוטה מסיכה וחובש כפפות במהלך סיור ברמאללה שבגדה המערבית. 15 ביוני 2020. רויטרס
שיעור הנשאים מתוך הנבדקים זינק פי 4 מאמצע יוני. אבו מאזן, בחודש שעבר/רויטרס

ברשות הפלסטינית עדכנו כי 330 בני אדם נוספים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לנגיף, 49 מתוכם בנפת חברון. נכון להיום ישנם ברשות 3,095 מאובחנים. מאז פרוץ המגיפה, 11 תושבי הרשות מתו לאחר שחלו בנגיף, שלושה מהם ביממה האחרונה.

הקורונה התפרצה ברשות לפני ארבעה חודשים, אולם 78% ממקרי ההידבקות נרשמו בשבועיים האחרונים, כ-75% מהם בנפת חברון. רק 5% מהנדבקים נמצאים במרכזי בידוד וטיפול. שיעור המאוחבנים מתוך כלל הנדבקים גדל פי ארבעה מאמצע יוני. מספר החיוביים לקורונה לפני 15 ביוני עמד על כ-15 מתוך אלף נבדקים, כשבשבועיים האחרונים מספר הנשאים עלה לכ-60 מתוך אלף בדיקות.

שוטר מתגונן עם מסכה מנגיף הקורונה בבית לחם 8 במרץ 2020. רויטרס
שוטרים אוכפים את הנחיות הקורונה ברשות הפלסטינית. בית לחם, מרץ/רויטרס

החשש ברשות הפלסטינית מפני גל תחלואה שני גבר כבר לפני שבועיים, אז הודיע ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה על שורה של צעדי מנע לבלימת ההתפשטות. אשתיה הודיע כי תיאסר הכניסה והיציאה מנפת חברון, פרט להעברת סחורות, יוטל עוצר בנפה למשך חמישה ימים וכן עוצר בן 48 שעות בשכם. כמו כן, הוטל איסור על קיום אירועים או כל סוג התקהלות בכל הנפות, ועל יציאה לעבודה בישראל.

יום לאחר הודעתו של ראש הממשלה הפלסטיני, יותר מ-80 אלף פועלים פלסטינים נכנסו לישראל לעבודה במפעלים. הספירה לא כוללת שוהים בלתי חוקיים ופלסטינים שנכנסו לעבוד באזורי התעשייה וביישובים ברחבי יהודה ושומרון. בעקבות זאת, ראשי ההתיישבות התייעצו עם קצינים בכירים בפיקוד המרכז בשאלת איסור כניסת פועלים פלסטינים. עד לשלב זה, לא הוטלו הגבלות נוספות למעט מניעת כניסת תושבים בשכונות הפלסטיניות שהוגדרה בהן התפרצות תחלואה.

(עדכון ראשון: 18:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully