וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלית החשודה בניסיון גיוס לחיזבאללה: "אין כלום פרט לאשליות"

יפעת רוזנברג ואמיר בוחבוט

30.6.2020 / 17:51

ביירות חמוד, ילידת מג'ד אל-כרום המתגוררת כיום בלבנון, הכחישה את טענות שב"כ שלדבריה "פושט רגל". בפוסט שכתבה בפייסבוק, היא טענה כי נחקרה רק בגלל נישואיה לאזרח לבנוני: "ישראל תופסת את המקום של אמי ואבי ומענישה את חברותיי"

בווידאו: שיחה בין רכז שב"כ לבעלה של מגייסת ומפעילת חיזבאללה בלבנון/צילום והקלטה: שב"כ

האזרחית הישראלית החשודה בניסיון לגייס פעילים למטרות ריגול מטעם חיזבאללה כתבה היום (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלה כי "אין כלום פרט לאשליות בראש שלהם". ביירות חמוד, אזרחית ישראל שבמוצאה ממג'ד אל-כרום, אמרה כי חברותיה שנעצרו שוחררו "כי המנגנון פושט רגל והמדינה פושטת רגל. מ-2013 היא חוקרת ואוסרת כל אחד שנפגש איתי או רואה אותי בגלל שהתחתנתי עם צעיר לבנוני. לא יותר ולא פחות".

חמוד מתגוררת כיום בלבנון עם בעלה, בלאל ביזארי. על פי הודעת שב"כ, בעודה מועסקת כעיתונאית על ידי העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה, ביירות ובעלה הופעלו על ידי הארגון כמגייסים של אזרחים ישראלים לשורותיו. "קודם כל הבנתי שהפכתי למפורסמת, אלא שהידיעה הגיעה אליי דרך הטלפון", היא כתבה בפייסבוק בתגובה להודעת שב"כ שחשפה את ההתארגנות בה היא על פי החשד לקחה חלק.

"שנית, מה הייתה התגובה שלכם למדינה שתופסת את המקום של אמך ואביך ומזמינה אותך לחקירה אם את מתחתנת עם מישהו כזה או אחר?", הוסיפה. "מה התגובה למדינה שמענישה אותי ואת חברות הילדות שלי, אחת מהן שכנה שלי, כלומר שיחקתי איתה בשכונה? מענישים אותנו כי בילינו את ראש השנה בטורקיה".

ביירות חמוד, אזרחית ישראלית במוצאה ממג'ד אל כרום, ובעלה בלאל ביאזרי אשר פעולו לגיוס אזרחים ישראלים לטובת חיזבאללה. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
"המגנון פושט רגל". האזרחית הישראלית ביירות חמוד עם בילאל ביזארי/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

לדבריה, מאז מעצרה בשנת 2013, "רדפו אותי חודשיים וחצי וחקרו אותי. לא מצאו כלום כי אין כלום, עד לרמה שלא הביאו אותי בפני שופט או בית משפט. הלוואי שהיו מביאים אותי, לפחות הייתי צועקת לשופט: היית מקבל את זה שהמדינה תתערב עם מי הבת שלך רוצה להתחתן?".

ההתארגנות התגלתה בחקירת שתי אזרחיות ישראלית, תושבת כפר לידתה של חמוד, שנעצרו בתחילת החודש בשל הקשרים שקיימו איתה. בשנת 2013, ביירות נחקרה על ידי כוחות הביטחון, בחשד שיצרה קשר עם פעילי חיזבאללה שאותם פגשה בכנסים שהתקיימו במרוקו בשנת 2008 ובתוניסיה בשנת 2012. לאחר חקירתה בשנת 2013, עזבה ביירות את ישראל ועברה להתגורר בלבנון, שם נישאה לבעלה בילאל.

לפי שב"כ, שתי האזרחיות הישראליות נפגשו עם חמוד בטורקיה לפני כחצי שנה. בעקבות המפגש הן נחקרו בחשד שבוצע ניסיון לגייסן כפעילות לארגון. במסגרת החקירה הקשר עם חמוד אומת, ואף התקבלו פרטים על אודות המפגש והאופן שבו פועל חיזבאללה באמצעות ביירות ובן זוגה לגייס ישראלים נוספים למאמציו. בסיום חקירתן, שוחררו החשודות בתנאים מגבילים.

עוד בוואלה!

"ד"ש למפקד שלך בחיזבאללה": שב"כ חשף ניסיון לגייס פעילים בישראל

לכתבה המלאה

במקביל, רכז שב"כ יצר קשר בילאל בלבנון על מנת להזהירו כי שב"כ מודע לפעילותם, למרות הכיסוי העיתונאי אותו הם מציגים וכי עליהם לחדול מניסיונות גיוס של אזרחים ישראלים. "אני רק רוצה להעביר לך מסר", נשמע הרכז בשיחתו עם בילאל. "תמסור ד"ש למפקד שלכם בחזבאללה, בעתיד הקרוב יהיו כמה הפתעות מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully