וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה דורשת לקדם את חוק מעקבי שב"כ "לשימוש מיידי"

30.6.2020 / 12:05

במכתב שהעביר ראש הסגל בלשכת רה"מ ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, נכתב כי הממשלה מבקשת להמשיך בקידום החוק, למרות הסיכומים אמש לדחות את ההצבעה לשבוע הבא. הוועדה תתכנס בהמשך היום וייתכן כי ההצבעה עליו במליאה תתקיים הערב או מחר

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

למרות הסיכום אמש לדחות את חוק מעקבי שב"כ להצבעה בשבוע הבא, הממשלה דרשה הבוקר (שלישי) לקדם את החוק היום כדי שיהיה ניתן לעשות בו שימוש "באופן מיידי". במכתב ששלח אשר חיון, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון צביקה האוזר, ושתוכנו הגיע לוואלה NEWS, כתב כי "הממשלה מבקשת לקדם את השלמת הדיון בחוק איכוני השב"כ כדי לאפשר שימוש בכלי באופן מיידי".

כך, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תתכנס עוד היום כדי להמשיך בקידומו של החוק, וייתכן כי הצבעה עליו תערך עוד הערב במליאה, לכל המאוחר מחר. אמש הוחלט יחד עם האופוזיציה לדחות את הדיונים בהצעת החוק לשבוע הבא, לאחר שחברי כנסת, ובראשם ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), הצליחו לבלום את קידומה המהיר בכלים פרלמנטריים שונים והבהירו כי הליך החקיקה הוא "דורסני ולא מעמיק".

אכיפת תקנות החירום ביפו 23 ביוני 2020. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
הוועדה תתכנס לקידום החוק. שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה ביפו/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות ההחלטה, ח"כ אבידר אמר היום כי "זה לא פחות ממטורף שיש סיכום וראש הממשלה מבטל אותו". הוא הוסיף: "אם אמרתי בתחילת הישיבה שראש הממשלה דוהר לבחירות, אנחנו כבר בבחירות. אני לא מבין את יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יש הפרדת רשויות. מה הוא פקיד?".

הצעת החוק שתקודם באופן מיידי מצומצמת, אותה הוביל אתמול ח"כ האוזר בניסיון לרכך את הביקורת. לפי ההצעה, לממשלה תהיה אפשרות לעשות שימוש באיכוני שב"כ למשך שלושה שבועות בלבד ולא שלושה חודשים כפי שדרשה בתחילה, ורק במקומות מסוימים. עד כה לא הוחלט סופית על אלו מקומות יחול החוק, והסוגייה תיקבע בדיון שיתקיים בהמשך היום.

עוד בוואלה!

מבוכה לממשלה: ההצבעה במליאה על חוק איכוני שב"כ תידחה בשבוע

לכתבה המלאה
צבי האוזר (כחול לבן) במהלך דיון בועדת הכנסת 20 במאי 2019. הדס פרוש / Flash90, פלאש 90
הדיונים בוועדה יימשכו. ח"כ האוזר/פלאש 90, הדס פרוש / Flash90

אתמול, עם ההחלטה שלא לקדם את החקיקה, ועד איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית מסר כי "השימוש במעקב שב"כ אינו הפתרון להתמודדות עם מגיפת הקורונה. עד היום לא הוצגו ראיות משכנעות לתועלת בשימוש בשב"כ ולעומת זאת הוכח נזקו בהכנסת עשרות אלפי אנשים לבידוד מיותר ושגוי ובפגיעה באמון הציבור". עוד נמסר מהוועד כי "לאור הדחייה בהחלטה על השימוש בשב"כ, ראוי לקיים דיון מעמיק, שקוף ומקצועי. דיון כזה יחשוף כי שימוש באמצעים לא מידתיים פוגע באמון הציבור ולכן בבריאות הציבור".

"לא ניתן לעשות שימוש בכלי ללא חשיפת מידת הדיוק ולא ניתן לחשוף את מידת הדיוק ללא פגיעה בשב"כ", הוסיפו בוועד הרופאים. במקביל, "חייבים לנקוט בפעולות הנכונות להגנה על בריאות הציבור, על בסיס היגיון אפידמיולוגי. אנו מודאגים מהיעדר הגבלות מספקות על אירועים בהם יש סיכון גבוה להדבקה, משיקולים כלכליים", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully