וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: איראן ממשיכה לשקר, זה לא יכול להמתין לאחרי הקורונה

30.6.2020 / 10:10

בהצהרה משותפת עם השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן, אמר נתניהו כי טהראן ממשיכה בפיתוח תכנית הגרעין, בעוד שהעולם נמנע מנקיטת צעדים. "למשיך לפעול כדי למנוע הקמת בסיס טרור בקרבתנו", אמר. השליח הוק: "נבטיח שהאמברגו לא יפוג"

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי איראן ממשיכה בקידום תכנית הגרעין שלה, תוך הצגת מצג שווא לעולם. בהצהרה משותפת עם השליח האמריקני לענייני איראן, בריאן הוק, אמר כי טהראן ממשיכה למנוע את כניסת הפקחים למתקנים. "איראן משקרת כל הזמן לקהילה הבינלאומית", הצהיר נתניהו. "היא ממשיכה בתכניתה הסודית לפיתוח נשק גרעיני".

"איראן מונעת גישה לפקחים לאתרים חשובים", הצהיר ראש הממשלה. "היא מעודדת אלימות, מממנת ומחמשת ארגוני טרור. רוב הקהילה הבינלאומית לא עושה כלום, הרבה מדינות משתפות פעולה איתם".

הצהרות לתקשורת של רה"מ, בנימין נתניהו והשליח האמריקני המיוחד לענייני איראן בלשכת רה"מ, ירושלים 30 ביוני 2020. -, אתר רשמי
"איראן ממשיכה לשקר". נתניהו, היום/אתר רשמי, -

השליח הוק הגיע לישראל בתום ביקורו בערב הסעודית, שם קרא להקהילה הבינלאומית להאריך את האמברגו שהוטל על איראן. נתניהו מצדו ביקש להודות לארצות הברית על אמירותיה בנושא. "משמרות המהפכה שהוביל סולימאני פתחו במאבק נגד ארצות הברית ותכניתם נכשלה", אמר נתניהו. "ארצות הברית לא נכנעה והיססה - וחיסלה את סולימאני. אנחנו נחושים למנוע התבססות נגד איראן ופועלים למנוע את ההתבססות בקרבתנו. נמשיך לפעול כך כדי למנוע בסיס טרור קרוב אלינו".

"אתם פועלים נגד הפרובוקציות של איראן, אסור לנו לחכות שאיראן תפרוץ בדרך לגרעין", הוסיף נתניהו. "אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני". בהמשך נתניהו פנה לנשיא סוריה בשאר אסד, זאת ברקע ההתבססות האיראנית בארצו. "אתה מסכן את שלטונך", אמר נתניהו.

בהצהרה המשותפת, הוק שב על עמדת ארצות הברית, ואמר כי "יש להאריך את אמברגו הנשק על איראן. נבטיח שהוא לא יפוג".

"איראן לא יכולה לחכות לקורונה"

במהלך ההצהרה המשותפת, נתניהו אף עקץ את שותפו לקואליציה, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, ואמר "כי יש נושאים רציניים לדון בהם, כל כך רציניים שאי אפשר לחכות איתם לאחרי הקורונה". נתניהו התייחס לאמירתו של גנץ אתמול בנוגע לעתיד תכנית הסיפוח והחלת הריבונות, לפיה הדבר יחכה לאחר הטיפול במשבר הקורונה.

גנץ אמר את הדברים בפגישתו אתמול עם יועץ נשיא ארצות הברית והשליח המיוחד לנושאי מו"מ אבי ברקוביץ', ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, בנוגע לתכנית. בפגישה הבהיר כי 1 ביולי, התאריך בו תכנן ראש הממשלה בנימין נתניהו להתחיל בתהליך החלת הריבונות "אינו תאריך קדוש", וכי "הדבר היחיד שקדוש כרגע" הוא השבת אזרחים למעגל העבודה והטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה - טרם קידום מהלכים מדיניים.

"צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה ולשוב להתפרנס בכבוד", אמרו. "אזרחי ישראל מוטרדים מהקורונה ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully