וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתייצבים לצד נתניהו: החרדים ביקשו מגנץ לוותר על תקציב דו-שנתי

29.6.2020 / 20:40

ראשי המפלגות החרדיות, דרעי וגפני, נועדו עם יו"ר כחול לבן וביקשו ממנו לוותר על דרישתו בסוגיית התקציב. נתניהו מתעקש לקדם תקציב חד-שנתי, בגיבוי הדרגים המקצועיים, חרף ההסכם הקואליציוני. גפני: "לא יכולים לצפות מה יהיה בשנה הבאה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ראשי המפלגות החרדיות מתייצבים לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתמיכתו בתקציב חד-שנתי. לוואלה! NEWS נודע כי השר אריה דרעי (ש"ס) וח"כ משה גפני (יהדות התורה) קיימו היום (שני) פגישות עם יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, ובין השאר ביקשו ממנו לוותר על תקציב דו-שנתי שאותו הוא מעוניין לקדם, בכפוף להסכם הקואליציוני עם הליכוד.

בקשתם של החרדים מגנץ נובעת מהתעקשותו של נתניהו לקדם תקציב חד-שנתי לשנת 2020. נתניהו שינה את עמדתו בטענה כי נוכח התפשטות נגיף הקורונה, יש צורך בהתנהלות מדודה ומחושבת להתמודדות עם המשבר הכלכלי. עמדת נתניהו מגובה על ידי הדרגים המקצועיים במשרד האוצר, נגיד בנק ישראל אמיר ירון, ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, לאור הצורך בהתנהלות מדודה ומחושבת להתמודדות עם משבר הקורונה.

משה גפני ואריה דרעי. ראובן קסטרו
"לא יכולים לדעת ולצפות מה יהיה בשנת 2021". דרעי וגפני/ראובן קסטרו

גפני, בתפקידו כיו"ר ועדת הכספים, הסביר לאחרונה מדוע הוא תומך בתקציב חד-שנתי, ולדבריו, "מדינת ישראל נמצאת במצב כלכלי שאנחנו לא יכולים לדעת ולצפות מה יהיה בשנת 2021. אנו מתנהלים חודשים ארוכים בלי תקציב, עסקנו בדברים חשובים אבל לא טיפלנו ברפורמות. חלק גדול מהנושאים החברתיים תלויים בתקציב מדינה, ולכן דעתי היא שצריך להכין ולהביא לאישור ועדת הכספים תקציב חד-שנתי בהקדם".

לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, לוויכוח בין גנץ לנתניהו יש משמעות פוליטית. אם התקציב לא יאושר, לנתניהו קיימת אפשרות לצאת לבחירות כשהוא מכהן עדיין כראש הממשלה. זאת, אף על פי שאם הממשלה תיפול על סוגיה אחרת, גנץ ייכנס אוטומטית לתפקידו כראש הממשלה לקראת בחירות חדשות. ראש הממשלה וגנץ צפויים להמשיך לדון בנושא במהלך פגישתם השבועית ביום רביעי הקרוב.

עוד בוואלה!

גנץ: "התהליך המדיני יהיה אחראי וממוקד, נקדם תקציב דו-שנתי"

לכתבה המלאה
בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. נועם מושקוביץ
מעוניין לקדם תקציב דו-שנתי כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני. גנץ/נועם מושקוביץ

גנץ הסביר את התעקשותו על העברת תקציב דו-שנתי בישיבת סיעה שקיים ביום שישי האחרון, ואמר כי "מדינת ישראל חייבת להיאבק בקורונה ובהשלכותיה הכלכליות והחברתיות ולגייס את כל מה שצריך כדי לעשות זאת. נתמוך ונקדם אישור מתווה תקציב מורחב כדי לאפשר למדינה יציבות להתמודד עם הקשיים הכלכליים, הבריאותיים והחברתיים שהקורונה מביאה ועוד תביא עמה".

לדבריו, "התקציב לחמישה רבעונים הוא לא שיקול פוליטי, אלא נועד בעיקר לאפשר המשך תמיכה במערכת הבריאות במאבק להצלת חיי אדם ולעודד צמיחה של המשק כולו, תוך סיוע לכלל העסקים העצמאים, המובטלים וכלל אזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully