וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח בגליל: גבר אותר על הכביש עם סימני אלימות; מותו נקבע בביה"ח

נג'יב עבדאללה, תושב כסרא בן 32, נמצא שרוע על הכביש הראשי בין כפרו לכפר סמיע שבגליל העליון כשהוא במצב אנוש ועליו סימני אלימות. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך כדי פעולות החייאה, אך מותו נקבע בביה"ח. שני צעירים מכפרו נעצרו, והאירוע נחקר כחשד לרצח

צילום: שי מכלוף, אסף פוזיילוב, תאגיד כאן עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: חשד לרצח ברהט, לפני כשבועיים)

גבר בן 32 אותר הערב (ראשון) שרוע על הכביש הראשי שבין הכפרים כסרא לסמיע שבגליל העליון, ועליו סימני אלימות. הפצוע, נג'יב עבדאללה, תושב הכפר כסרא, פונה מהמקום במצב אנוש ותוך כדי פעולות החייאה לבית החולים לגליל בנהריה, שם נקבע מותו. שני תושבי כפרו, בני 18 ו-20, נעצרו בחשד למעורבות באירוע, הנחקר כחשד לרצח.

החשודים נעצרו לאחר שכוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום, הוקמו מחסומים והחלו בסריקות נרחבות לאיתור חשודים. חוקרים אספו ממצאים בזירת האירוע ופתחו בחקירה, שבתום הערכת מצב הוטלה על מחלק הרצח של היחידה המרכזית. עדי ראייה המתגוררים סמוך למקום הימצאו של עבדאללה, סיפרו כי הוא הוכה באבנים בראשו.

עו"ד באסל פלאח, המייצג את שני החשודים ברצח אומר לוואלה! NEWS כי שניהם "מכחישים קשר לאירוע". לדבריו, "הם נחקרו הלילה במשך שעות ועד לשעות הבוקר. הם יובאו במהלך היום להארכת מעצרם ואז תתבהר התמונה יותר".

זירת הרצח בכסרא-סמיע, 28 ביוני 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
גופתו של הגבר נמצאה על הכביש הראשי בין הכפרים. זירת הרצח, הערב/אתר רשמי, דוברות המשטרה

במקביל, גבר בן 29 וצעיר בן 19 נפצעו באורח בינוני מירי בשעב, הסמוך לחבל משגב בגליל התחתון. צעיר נוסף בן 12 נפצע באורח קל בתקרית. צוותי מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים בנהריה. הצעירים הם אחים והמבוגר הוא דוד שלהם.

מוקדם יותר, הגיע גבר בן 31 באופן עצמאי למרפאה ברחוב ויצמן ברמלה במצב קשה, לאחר שנדקר ככל הנראה במהלך קטטה. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא, ונסיבות האירוע נבדקות.

ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) העומד בראש ועדת הכנסת המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית, אמר לוואלה! NEWS לאחר הרצח, כי "שוב אנחנו נכלמים ועומדים המומים לאור הקורבן הנוסף שבערב זה נספה ונמצא שרוע בין כסרא לסמיע". הוא הוסיף כי "מחר בוועדה נביא את המקרה לשולחן הדיונים, ונציג את מדד הביטחון האישי באוכלוסייה הערבית".

עוד בוואלה!

למרות מגמות השינוי בחברה הערבית, הדם לא מפסיק להישפך ברחובות

לכתבה המלאה
נג'יב עבדאללה, הגבר שהוכה למוות בין כיסרא לסמיע, 28 ביוני 2020. אין, אתר רשמי
נג'יב עבדאללה, הגבר שהוכה למוות בין כיסרא לסמיע/אתר רשמי, אין

ח"כ עבאס הסביר כי "משנחשפתי לנתונים אודות ההעמקה וההרחבה השלילית יחסית לשנה אשתקד, לא נותר בי אלא להאיץ את מהלך קידומה של התכנית הכוללנית, שתביא להשטחת עקומת הפשיעה והקורבנות בחברה הערבית". הוא הוסיף כי "אני רואה בכל גורם ברשות המבצעת - הממשלה, שותף אחראי וטבעי לגדיעת תופעה מסוכנת זו שרק מתעצמת ומכניסה למעגל הסיכון עוד ועוד חפים מפשע ומכל קשר לציביליזציה הקשה מנשוא".

"הנה מקרי הרצח הגיעו גם לכפרים הכי שקטים ושלווים בדרך כלל, כסרא-סמיע", אמרה לוואלה! NEWS חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), מייסדת עמותת "נשים נגד אלימות". "לצערנו הרב הם לא פוסחים על אף כפר ועל אף עיר וגובים מחיר מאד כבד. רק אתמול הודיעה הוועדה שהוקמה להגיש תכנית שהגישו רק המלצות. עד שיגובשו ההמלצות ויהפכו לתכנית פעולה ועד שתתוקצב תכנית פעולה זו והמדינה תכנס באמת לטפל בתופעת הפשיעה הגוברת בחברה הערבית עוד ייגבו חייהם של עשרות אזרחים", הוסיפה.

זירת הרצח בכסרא-סמיע, 28 ביוני 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
זירת האירוע סמוך לכסרא, הלילה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

עוד אמרה חברת הכנסת כי "הסיטואציה הזו מחייבת הכרזת מצב חרום מיידית ותחילת פעילות כדי למנוע את הפשעים הבאים. אזלת היד הזו וחוסר ההתעניינות מצד הממשלה לטפל בנושא תגרום לעוד מאבק ציבורי רחב כדי להשמיע את צעקתנו כאוכלוסיה ערבית אל מול ארגוני הפשע כשאנחנו עומדים נטולי כל גיבוי ממערכות החוק ואכיפת החוק במדינה. דמנו בראשה של הממשלה הזו".

השיח' מואפק טריף, במהלך פגשיתו עם נציגי העדה הדרוזית ברקע הרצח בכסרא 29 ביוני 2020. -, אתר רשמי
השיח טריף במפגש עם נציגי העדה, הלילה/אתר רשמי, -

הרצח בכסרא מצטרף לאירועים אחרים שהתרחשו בשטחה של המועצה. כך, ב-2016 נרצחה נערה בת 17 סמוך למקום בו אותר הנרצח הלילה, וב-2017 נרצחו שני גברים במטע זיתים אחר. כבר הלילה התכנסו בכירי העדה בהם ראשי רשויות ואנשי דת בראשות מנהיגה הרוחני של העדה, השיח מואפק טריף ובסיומה של ישיבה של שעות פרסמו כרוז בו הם קוראים להרגעת הרוחות. מנגד, בעיקר בקרב צעירים, נשמעת התמרמרות על שהתפייסויות וסולחות מעין אלה הן רק טלאי שמכסה על בעיה יסודית שצריכה להיעקר מן השורש וכי יש לגנות ברעש גלי אלימות.

(עדכון ראשון 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully