וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הודיע על פרישתו מהתפקיד

28.6.2020 / 16:27

המנכ"ל פנה לשר החדש גלנט, והודיע כי הוא חש "שבשלה השעה" שיסיים את תפקידו. "נמצאים בשעה מורכבת למערכת החינוך ולמדינת ישראל, וככל שיידרש אמשיך בתפקידי במהלך חופשת הקיץ", ציין אבואב. השר הודה למנכ"ל הפורש: "התגלה כשותף נאמן להתמודדות עם אתגרי תקופת הקורונה"

צילום: דנה ירקצי, ערוץ 7

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הודיע היום (ראשון) לשר החינוך יואב גלנט על כוונתו לסיים את תפקידו. "אנו נמצאים בשעה מורכבת למערכת החינוך ולמדינת ישראל בהתמודדותה עם מגיפת הקורונה ואי לכך וככל שיידרש, אמשיך בתפקידי במהלך חופשת הקיץ ועד לתום פתיחת שנת הלימודים הבאה", ציין אבואב במכתבו.

אבואב החל לכהן כמנכ"ל המשרד בהזמנתו של שר החינוך דאז נפתלי בנט, לאחר שכבר כיהן בעבר בתפקיד תחת השרה יולי תמיר. "ראיתי זאת כשירות מילואים למען המדינה ועשיתי זאת מתוך אמונה עמוקה בחשיבות העליונה של הובלת מערכת החינוך, אותה ראיתי, ועודני רואה, כמשימה לאומית ראשונה במעלה", שיתף המנכ"ל.

לדבריו, הוא חש "שבשלה השעה" לחילופים בעמדת המנכ"ל, עם כניסתו של גלנט לתפקיד אחרי הקמת הממשלה החדשה. הוא הסביר כי "משהוקמה ממשלה ועם מינוייך לתפקיד השר העומד בראש המערכת, נוצר למערכת החינוך אופק לשנים קדימה".

לקריאת המכתב המלא של אבואב לגלנט

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, 8 בינואר 2018. הדס פרוש, פלאש 90
"בשלה השעה לחילופים". אבואב/פלאש 90, הדס פרוש

אבואב פירט שורת נושאים שקודמו בתקופתו, בהם הוספת סייעת שנייה בגן ילדים, צמצום הצפיפות בכיתות, הסדרת הצהרונים, הקמת בתי ספר של החגים, הכפלת מספר התלמידים הניגשים לבגרות 5 יח"ל במתמטיקה. לדבריו, "אני מאמין שההתקדמות המשמעותית שעשתה המערכת בנושאים אלו וברבים נוספים, קידמה את החינוך הישראיל והיטיבה הן עם התלמידות והתלמידים והן עם סגלי החינוך וההוראה", הוסיף אבואב ואיחל הצלחה למנכ"ל או המנכ"ל שיחליפו אותו.

השר גלנט הודה בחשבון הטוויטר שלו למנכ"ל הפורש. "שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, הודיע לי היום על רצונו לסיים את תפקידו לאחר שנים ארוכות של עשיה מבורכת ומאומצת למען מערכת החינוך וילדי ישראל", צייץ. "קיבלתי את החלטתו של אבואב, שסייע לי רבות בכניסתי לתפקיד והתגלה כשותף נאמן להתמודדות עם אתגרי תקופת הקורונה".‬

גלנט הדגיש כי "לוח הזמנים הקצר, לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, מחייב לפעול במרץ על מנת להתאים את מערכת החינוך לאתגרים שנכפו עליה בשל הקורונה. אפעל כדי להביא בהקדם מועמד ראוי לאישור הממשלה".

אבוהב, שכיהן בתפקיד מזה כשלוש שנים, כתב באגרת לעובדי ההוראה כי "בשנה האחרונה עסקתי בייצוב המערכת, בהכנתה לשנה הבאה ולשנים הבאות, וכמובן שגם בהתמודדות יומיומית עם משבר הקורונה והשפעותיו מרחיקות הלכת על תפקוד מערכת החינוך".

הוא הסביר כי "ביצעתי מלאכתי מתוך אמונה עמוקה בחשיבות העליונה של הובלת מערכת החינוך, אותה ראיתי, ועודני רואה, כמשימה לאומית ראשונה במעלה". עוד הוסיף כי "אני מסיים פרק זה בתחושת סיפוק עמוקה, נוכח ההישגים הגדולים שבכוחות משותפים השגנו. אני מודה לאל על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי".

יו"ר הנהלת ארגון המורים רן ארז בירך את אבוהב, ואמר כי "ברצוני להודות לו על תרומתו הרבה למערכת החינוך בתקופה מאתגרת מאוד, כשלמרות תקופה זו מצא את הדרך לקיום מערכת חינוך על מוריה ותלמידיה". הוא הוסיף כי "אני מאחל לו הצלחה מכל הלב ומודה על כל מה שהוא עשה עבור ציבור המורים. אני מקווה שימשיך לתרום מנסיונו ומכשרונותיו לחברה הישראלית".

משרד החינוך עמד בעת האחרונה בראש סדר היום, על רקע סיום שנת הלימודים, המאבק עם ארגוני המורים וההתמודדות עם התפשטות מגיפת הקורונה במערכת החינוך. לפי הנתונים האחרונים שפרסם המשרד, יותר מ-20 אלף תלמידים ועובדי הוראה שוהים בבידוד, 909 חולים בנגיף ו-239 בתי ספר וגני ילדים סגורים.

החודש נחל משרד החינוך תבוסה בבית הדין לעבודה, שהכריע לטובת ארגון המורים בעתירה שהגישה המדינה נגד התנגדותו להארכת שנת הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים. בעקבות פסק הדין, הודיע השר גלנט על הפעלת מיזם "בית הספר של החופש הגדול" כבר מ-1 ביולי, ולא מ-13 בחודש כפי שתוכנן תחילה.

(עדכון ראשון: 15:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully