וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מחוץ לתחום": מפקד משטרת מקסיקו סיטי נורה בניסיון חיסול של הקרטל

27.6.2020 / 18:43

מפקד המשטרה גרסיה נפצע ושלושה משומרי הראש שלו נרצחו במתקפה מתוכננת של קרטל חליסקו, מהאלימים במדינה. עוברת אורח נוספת נהרגה מהיריות. 17 חשודים נעצרו לאחר האירוע, שלפי המומחים מדליק נורת אזהרה: "סימון טריטוריה"

רויטרס

מפקד משטרת מקסיקו סיטי נורה ונפצע ושניים משומרי הראש שלו נרצחו אתמול (שישי) בניסיון חיסול, אותו הוא משייך לאחד מארגוני הסמים החזקים במדינה - "קרטל הדור החדש של חליסקו".

מפקד ביטחון הפנים בעיר, עומאר גרסיה הרפוש, ספג שלושה כדורים כשהוא ושומרי ראשו נתקלו באש כבדה בשעות הבוקר המוקדמות בשכונה יוקרתית במקסיקו סיטי. מצלמות האבטחה ברחובות השכונה הצליחו לתפוס את האירוע כולו.

שלוש שעות לאחר מכן, גרסיה פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי פציעתו והרג השומרים היו תוצאה של "מתקפה פחדנית" שבוצעה בידי קרטל חליסקו, ארגון פשע הידוע לשמצה כאחד מהאלימים ביותר במדינה.

זירת ניסיון החיסול של מפקד משטרת מקסיקו סיטי, 26 ביוני 2020. רויטרס
"לא תהיה דרך חזרה". המשטרה מגיעה לזירת האירוע/רויטרס

אישה בת 26 שנסעה עם קרובי משפחתה סמוך למקום נהרגה גם היא מהיריות, שהרעידו את שכונת לומס דה צ'אפולטפק. האזור הוא ביתם של עשירים רבים ושוכנות בו שגרירויות של מדינות שונות.

היורים ברחו מזירת האירוע. הרשויות במקסיקו הודיעו ש-12 חשודים נעצרו זמן קצר לאחר מכן, ושניים אחרים נעצרו מאוחר יותר בסמוך לעיר. לקראת הלילה הוסיף התובע הכללי בבירה ששלושה חשודים אחרים, בהם מי שנחשב למתכנן התקיפה, עוכבו לחקירה. עוד נמסר כי המשטרה מצאה רובים צבאיים בזירה.

עוד בוואלה!

"הוורד במדבר" מלונדון שצמחה לספסרית מלחמה בסוריה

לכתבה המלאה
זירת ניסיון החיסול של מפקד משטרת מקסיקו סיטי, 26 ביוני 2020. רויטרס
נסעה סמוך למקום - ונהרגה. קרובי משפחתה של הצעירה שנהרגה/רויטרס

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, וראשת העיר מקסיקו סיטי קלאודיה שיינבאום טענו שהתקיפה הראתה שהרשויות מפעילות לחצים על ארגוני הפשע בבירה, בה רק לעיתים נדירות נראות התפרצויות אלימות בסדר גודל דומה. "לא תהיה דרך חזרה", הבהירה שיינבאום. על אף דבריהם, המהומה מגיעה לאחר שורת תקריות בטחוניות, שהעלו שאלות לגבי יכולתו של הנשיא לרסן את אלימות הקרטלים.

תיעוד מגורען ממצלמות האבטחה ששודר בטלוויזיה המקסיקנית הראה קבוצת גברים חמושים בחלקה האחורי של משאית שהוסוותה כרכב עבודה, וג'יפ שחוסם את הדרך בשביל שיוכלו לפתוח באש על רכבו של גרסיה.

זירת ניסיון החיסול של מפקד משטרת מקסיקו סיטי, 26 ביוני 2020. רויטרס
השתמשו ברובים צבאיים. זירת האירוע/רויטרס

במקביל, שוטרים שחשו למקום האירוע נראים צועקים ומתקדמים לעבר האש הכבדה, שנורתה במשך כמה דקות. רכבו של גרסיה נראה מחורר מכדורים, והמשטרה תחמה את סביבתו. מפקד המשטרה עצמו נפצע בכתף, בעצם הבריח ובברך. אמש הודיע כי הוא יצא מניתוח ושלומו טוב.

גלדיס מקורמיק, אנליסטית אבטחה באוניברסיטת סירקיוז שבניו יורק, טוענת שניסיון ההתנקשות שימש כאזהרה ש"אף אחד לא מחוץ לתחום", והזכיר מתקפות קודמות על גורמים רשמיים במהלך מלחמת הסמים במקסיקו. "זה מתאים לשיטת הפעולה של קרטל חליסקו באופן מושלם, זה נראה כמו סימון טריטוריה", הוסיפה.

בראש הקרטל, הממוקם במערב מדינת חליסקו, עומד שוטר לשעבר. הארגון מואשם בהבאת האלימות במקסיקו לרמות שיא כשנלחם לחיסול יריביו ולהשגת שליטה בעסקי הסחר בסמים והפשע המאורגן.

(עדכון ראשון: 12:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully