וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של נחשון וקסמן שנחטף ונרצח בידי חמאס הלך לעולמו: "חינך לאהבת הארץ"

25.6.2020 / 14:50

יהודה וקסמן שסבל מבעיות רפואיות, שכל את בנו לפני כ-26 שנים, כשנחטף בידי מחבלים. הוא נרצח כמה ימים לאחר החטיפה, לאחר שהמבצע לחילוצו נכשל. משפחתו של וקסמן: "אבינו נגאל מסבל וכאב". נתניהו ספד לו: "הוא בחר חיים"

יח"צ – ערוץ מאיר

יהודה וקסמן, אביו של החייל החטוף נחשון וקסמן, הלך לעולמו היום (חמישי). וקסמן איבד את בנו נחשון, לפני 26 שנים, לאחר שנחטף על ידי מחבלי חמאס. הוא נרצח כעבור כמה ימים מאז חטיפתו, לאחר שהפעולה לחילוצו נכשלה.

בבית החולים הדסה עין כרם בו שהה וקסמן שסבל מבעיות רפואיות הודיעו על פטירתו, והביעו צער על לכתו. "לצערנו אנו מודיעים על פטירתו של יהודה וקסמן בבית החולים. אנו בהדסה משתתפים עמוקות בצער המשפחה", מסרו. פרטי הלווייתו עוד לא נקבעו.

בני משפחתו, ילדיו ורעייתו מסרו לאחר מותו של יהודה וקסמן: "ברוך השם אבינו נגאל מיסוריו, כאשר השירות הפליאטיבי בהדסה עשו ממש חסד של אמת, בעזרה בהקלה על הסבל ועל הכאבים ובזכותם הוא נפטר כשהוא לא סובל. זה הדבר שהיה עבורו ועבורנו הכי חשוב ומשמעותי". המשפחה הודתה לצוות בית החולים ומסרה, "אנו מודים לצוות הסיעודי והרפואי על מסירות ועל עבודת קודש".

יהודה וקסמן אביו של החייל נחשון צופה בקלטת של בנו. יוסי זמיר, פלאש 90
יהודה וקסמן/פלאש 90, יוסי זמיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד ליהודה וקסמן. "שמעתי בצער על פטירתו של יהודה וקסמן, אביו של החייל נחשון וקסמן שנחטף ונרצח בידי מחבלים ב-1994. אחרי הרצח הנורא, יהודה בחר בחיים - חינך ולימד לערכים, לתורה ולאהבת העם והארץ. בשמי, בשם רעייתי שרה ובשם כל אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים לאסתר ולבני משפחתו. יהי זכרו ברוך", אמר נתניהו.

גם יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, ספד לוקסמן ואמר כי הוא כואב את פטירתו. "באזכרה האחרונה של בנו, נחשון, דיבר יהודה על הצורך באחדות בעם ישראל", סיפר, וציטט את יהודה: "אנחנו נמצאים כל הזמן במלחמה, ואין לנו את הלוקסוס לחיות בפירוד כזה גדול", אמר אז יהודה וקסמן. "משפחת וקסמן לימדה את כולנו שיעור חשוב באחדות ישראל. אני משתתף בצערה של אסתר רעייתו ובני המשפחה".

יו"ר תג מאיר גדי גבריהו ספד גם הוא את יהודה וקסמן ואמר כי לעולם לא ישכח את נאומו של יהודה בבית הכנסת על שם יצחק רבין ברחובות. "יהודה תאר בפרוט רב את מערכת היחסים המאוד מיוחדת שנרקמה בינו לבין רה"מ לשעבר רבין בשנה שבין הרצח של נחשון לרצח רבין", אמר גבריהו. "רבין היה מטלפן ליהודה כל ערב שבת ובין היתר היה חוזר ואומר 'אני יודע מה המשמעות של לשבת מסביב לשולחן השבת ללא נחשון'".

יהודה וקסמן אביו של החייל נחשון משחק בהצגה, בתיאטרון קהילתי, 14 במרץ 2018. גרשון אלינסון, פלאש 90
יהודה וקסמן משחק בתיאטרון קהילתי/פלאש 90, גרשון אלינסון

לאחר מותו של נחשון וקסמן הגיש אביו יהודה ויתר בני המשפחה תביעה בארצות הברית מאחר ולאשתו של יהודה אזרחות אמריקנית, נגד שלטונות איראן בטענה לאחריותם לפעולות חמאס. משפחת וקסמן זכתה בשנת 2009 בפיצויי נזיקין בגובה של 25 מיליון דולר בעקבות התביעה.


(עדכון ראשון: 14:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully