וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ לבית בלילה ותקף מינית: תושב חיפה בן 21 נאשם באונס ילדה בת עשר

25.6.2020 / 12:50

בביהמ"ש המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד הצעיר שאנס את הילדה בביתה בעיר. על פי כתב האישום, בעת ששוטט בבית כדי לגנוב, הבחין בילדה באחד מהחדרים, סגר את הדלת ותקף אותה. עוד עולה כי בזירה נמצאו ממצאי DNA רבים של הנאשם. פרקליטי הילדה: "מסכת מזעזעת של מעשים"

אונס הילדה בחיפה: הוגש כתב אישום נגד תושב חיפה בן 21. בית המשפט התיר לפרסם את תמונתו 25.06.20/צילום: יואב איתאל, עריכה: ניר חן

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד תושב חיפה בן 21 בגין אונס ילדה בת עשר לפני כשלושה שבועות בביתה שבשכונת נווה שאנן בעיר. הצעיר נחשד גם בסעיף של ניסיון רצח לאחר שביצע את מעשיו תוך שימוש בנשק, אך סעיף זה נמחק מכתב האישום וכך גם עבירות אלימות נוספות. הוגשה בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים.

"מדובר במסכת מזעזעת של מעשים שלא נראתה כמותה ביחס לילדה בגילה", אמרה עורכת הדין יעל טוב-אל המייצגת את הילדה יחד עם עו"ד מיכאל כרמל. "בשלב הזה הילדה בטראומה איומה. סומכים על הפרקליטות ועל בית המשפט שיימצאו את הדין עם הנאשם". הם הודו למשטרה "על זה שהכניסו את האדם הנורא שעשה את המעשה המזעזע הזה מאחורי סורג ובריח, ושטיפלה בתיק כראוי".

הצעיר נעצר יומיים לאחר האירוע, ושעות ספורות לאחר מכן, טרם פגש את סניגורו, עו"ד רונן חליוה, הוא הודה במעשים ואף שחזר את האירוע בליווי חוקריו ושוטרים רבים בפיקודו של ניצב-משנה אמיר גולדשטיין, מפקד תחנת חיפה. מכתב האישום עולה כי בזירה נמצאו ממצאי DNA רבים של הנאשם. כמו כן, הילדה נחקרה על ידי חוקרת ילדים והתיק מבוסס תיעוד רפואי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מכחיש את המעשים. הנאשם באונס הילדה/מערכת וואלה, צילום מסך

הסניגור טוען בתוקף כי ההודאה נגבתה ממנו בתחבולה וכי נשללו ממנו זכויותיו. הוא גם טוען לאי שפיות זמנית, אבל מבדיקה פסיכיאטרית שנערכה לו עלה אמש כי הוא כשיר לעמוד לדין. "מדובר בכתב אישום קשה ומזעזע. עם זאת, עבירות האלימות הקשות שנטענו, לרבות הטענה של ניסיון לרצח ושימוש בנשק קר - לא מופיעות בכתב האישום, ובצדק", אמר חליוה. "כל בר דעת שיקרא את עובדות כתב האישום יבין שלא הייתה כל כוונה לבצע את העבירה. לטעמנו, על פי הממצאים שיש בידינו וחוות הדעת הרפואיות שיש בידינו, מראות כי אדם שפוי אינו עושה מעשה נפשע שכזה ומזעזע שכזה".

בן ה-21 מואשם שפרץ לבית משפחתה של הילדה דרך חלון הבית כדי לגנוב, נטל סכין מהמטבח כדי לפתוח ארונות, מצא צרור מפתחות על מתלה בבית ויצא עמם מהדירה כדי לנסות ולגנוב את המכונית המשפחתית.

אז, עלה בנאשם חשש כי ברכב יש קודן ותישמע אזעקה עם הניסיון להניע אותו, והוא חזר בו ושב לדירה. על פי כתב האישום הוא הסתובב בבית ונכנס לחדרים נוספים, ואז נכנס לחדרה של הילדה, סגר אחריו את הדלת וניגש למיטתה.

הצעיר התכופף בצמוד אליה, החל לגעת ברגליה, היא התעוררה משנתה בשל המגע ואז הוא תקף אותה מינית. מיוחסות לו עבירות מין חמורות. הפרקליטות ביקשה לפרסם את זהותו של הצעיר לנוכח האינטרס הציבורי בחשיפה זו.

אונס הילדה בחיפה: הוגש כתב אישום נגד תושב חיפה בן 21. בית המשפט התיר לפרסם את תמונתו 25.06.20. יואב איתיאל
"אמירותיו לגבי שמיעת קולות וחוסר זיכרון משרתות מטרה אישית". הנאשם בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

סניגורו של הנאשם טען כי ההודאה נגבתה ממנו בתחבולה וכי נשללו ממנו זכויותיו. הוא טען גם לאי שפיות זמנית של מרשו. אולם, מבדיקה פסיכיאטרית שנערכה לנאשם עלה כי הוא כשיר לעמוד לדין.

"לכאורה מתאפיין בהפרעת אישיות אנטי סוציאלית אך אמירותיו לגבי שמיעת קולות וחוסר זיכרון משרתות מטרה אישית מגמתית ומציג שינוי גרסאות באופן מגמתי מתוך מטרה להציג את עצמו כדמות חיובית ולטשטש חומרת המעשה", נקבע בבדיקה.

הנאשם הוא חייל משוחרר, בוגר תיכון עירוני ה' בעיר, תושב שכונת רמת אשכול. מכריו, שלמדו איתו בבית הספר עירוני ה', הופתעו לשמוע על מעשיו. אחת מהם ספרה כי נהג להתבודד. "אני זוכרת אותו כאינדיבידואליסט", אמרה. לדבריה, הוא "התמודד עם קשיי לימודים והשתלבות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נהג להתבודד. החשוד/מערכת וואלה, צילום מסך

חברה אחרת לספסל הלימודים שמשרתת היום בצה"ל אמרה כי בוגרי התיכון שבו למד המומים מהמקרה ומהאישום נגד חברם."לא הייתי מאמינה. חברים מבית הספר ששמעו על המקרה הזה פשוט בהלם", אמרה.

במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה התובעת, עו"ד לילך תמיר, את הארכת מעצרו של הצעיר עד תום ההליכים בעניינו. הדיון יתקיים בתחילת יולי ובינתיים האריך השופט ניצן סילמן את המעצר עד לקבלת החלטה אחרת.

הוא גם קבע כי "האירועים כשלעצמם מעודדים פרסום" והתיר את פרסום זהותו ובכלל זה תמונתו, אך נעתר חלקית לבקשת הסניגור השוקל לערער בעניין זה, ועיכב את פרסום שמו של הצעיר עד ליום ראשון.

מוכר למשטרה מתחום עבירות הרכוש

החשוד מוכר למשטרה מתחום הפלילים, אם כי מעבירות רכוש ולא מעבירות מין. מהחקירה הראשונית עלה כי ככל הנראה אין היכרות מוקדמת בינו לבין הילדה או משפחתה.

במקביל, מתנהל נגד הצעיר תיק נוסף בגין סדרת התפרצויות לבתים. הצהרת התובע נגדו הוגשה בבית משפט השלום בחיפה לפני שלושה ימים אז הוארך מעצרו בפעם הרביעית לשלושה ימים.

הקראת כתב האישום בתיק זה נקבעה לו ליום ראשון ה-7 ביוני, יום לאחר האונס המדובר. הוא לא הופיע לדיון. לבקשת התובעת אביגיל הוכשטדט קבעה השופטת אורית קנטור את הדיון בתיק לאוגוסט.

הנאשם באונס ילדה בחיפה עם פרקליטו רונן חליוה, 9 ביוני 2020. ללא, יואב איתיאל
הנאשם בדיון בבית המשפט, היום/יואב איתיאל, ללא

הוריו של החשוד הביעו בשבוע שעבר צער בפני משפחת הקורבן. "משתתפים מעומק ליבנו בכאב של הנפגעת ומשפחתה", אמרו ההורים. "איננו מאמינים באלימות ואנו מגנים כל היבט שלה וברוח זו חינכנו את ילדינו. אנו המומים מהחשד המיוחס לבננו וכשם כל מי שמכיר אותו ונגע בו אנו משוכנעים שלא היה מודע למעשיו".

מדובר בצעיר משוחרר צה"ל, בוגר תיכון עירוני ה', תושב שכונת רמת אשכול בכרמל, כשניים-שלושה קילומטרים מזירת האירוע. מכרים של הצעיר, שלמדו איתו בבית הספר עירוני ה', הופתעו. אמרו כי היתה לו חבורה קטנה משלו. אחת המכרות אמרה כי היא "זוכרת אותו כאינדיבידואליסט. הוא התמודד עם קשיי הלימודים וההשתלבות". מכרה אחרת שלמדה איתו בבית הספר אמרה "לא הייתי מאמינה, אבל הוא תמיד היה מוזר. חברים מבית הספר ששמעו על המקרה הזה פשוט בהלם".

במקביל להגשת כתב האישום, התובעת עו"ד לילך תמיר מבקשת את הארכת מעצרו של הצעיר עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו. דיון בענין זה ייתקיים בתחילת חודש יולי ובינתיים האריך השופט ניצן סילמן את המעצר עד החלטה אחרת.

(עדכון ראשון: 10:57)

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully