וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה מאסרי עולם מצטברים למחבל מהפיגועים בגבעת אסף ובעפרה

בית המשפט הצבאי שבמחנה עופר גזר את עונשו של עאסם ברגותי, בנו של המחבל עומר ברגותי, שהורשע בביצוע שני הפיגועים ב-2018 שבמהלכם נרצחו התינוק עמיעד ישראל איש-רן ושני לוחמי צה"ל יובל מור יוסף ויוסף כהן. "הנאשם פעל באופן מתוכנן וללא חמלה", אמרו השופטים בדיון

עריכה: ניר חן

בית המשפט הצבאי שבמחנה עופר גזר היום (רביעי) עונש של ארבעה מאסרי עולם על המחבל עאסם ברגותי, שהורשע בביצוע הפיגועים בצומת עפרה וגבעת אסף בשנת 2018. בפיגועים נרצחו התינוק עמיעד ישראל איש-רן ושני לוחמי צה"ל, סמל-ראשון יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן.

ברגותי ביצע ב-9 בדצמבר 2018 יחד עם אחיו סאלח את פיגוע הירי בכניסה ליישוב עפרה, בו נרצח התינוק עמיעד ונפצעו אזרחים נוספים. ארבעה ימים לאחר מכן, ביצע ברגותי את פיגוע הירי בצומת גבעת אסף, בו נפלו שני לוחמי צה"ל, נפצע הלוחם נתנאל פלבר ונפצעו אזרחים נוספים. אביהם של שני האחים, עומר ברגותי, היה בכיר חמאס, שישב בכלא בישראל יותר מ-20 שנה.

במהלך הדיון, טרם הוכרז רשמית על עונשו של ברגותי, אמרו השופטים - סגן אלוף צבי היילברון, סגן אלוף אתי אדר ורב סרן סבסטיאן אוסובסקי כי העונש הנדרש בגין מעשיו הוא מאסר עולם. "הנאשם פעל באופן מתוכנן וללא חמלה. זהו מקרה מובהק שבו על בית המשפט להטיל עונש מאסר עולם. סבורים אנו כי על הנאשם לרצות את העונש בגין כל מעשה של גרימת מוות בכוונה באופן מצטבר".

עאסם ברגותי. ללא, צילום מסך
המחבל עאסם ברגותי במחנה עופר, היום/צילום מסך, ללא

"תם ולא נשלם", אמרו השופטים לפני מתן העונש. "גם לאחר מתן גזר הדין משפחות הקורבנות תישארנה עם הכאב והשכול ויאלצו לחיות עם המחשבה על הפער בין מה שהיה צריך להיות למה שלא יהיה".

מוטי ואילנית מור יוסף הוריו של חלל צה"ל יובל, החברים בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", לא הביעו שביעות רצון מהעונש וקראו להוצאה להורג של ברגותי. "היום ניתן גזר הדין למחבל הארור שרצח את בננו ואחינו היקר והאהוב יובל מור יוסף ואת חברו יוסף כהן.מבחינתנו אין כאן שום סגירת מעגל. יש לגזור עונש מוות ולתלות אותו בחוצות העיר למען יראו וייראו. זה הפתרון", אמרו.

ההורים השכולים הוסיפו כי "לפני הוצאתו להורג להראות לו איך מכבש וטקרטור עולים על ביתו והורסים אותו ולהראות לו כיצד מעלים את בני משפחתו הארורים על אוטובוס ומעיפים אותם אל מעבר לגבול. כל עוד לא תהיה הרתעה כמו עכשיו, הטרור יימשך". לדבריהם, "במדינה אחרת היה ניזרק לצינוק כל ימי חייו ולא רואה אור יום ולו לשנייה. אנחנו לא רוצים לחשוב שהוא ישב כאן בעירנו, לא רחוק מביתנו, בכלא לאסירים בטחוניים באשקלון. עונשו הוא סופו והוא אחד: מוות ביסורים".

עוד בוואלה!

אחרי שנה: המחבל מהפיגועים בגבעת אסף ועפרה הורשע ברצח

לכתבה המלאה
חיילי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. צילום, צילום מסך
יילי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן/צילום מסך, צילום

כתב האישום שהוגש נגדו בחודש מרץ אשתקד מפרט את המסלול שעבר מרגע שהחליט לבצע את הפיגוע, וכיצד רכש כלי רכב, כפפות וכלי נשק וכן גייס את אחיו לסייע לו. בסוף השנה שעברה החליט עאסם ברגותי לבצע פיגועי ירי. הוא רכש כלי רכב מסוג פג'ו והסתיר אותו ליד משרד האוצר ברמאללה וכן רכש כפפות. ברגותי בחר בצומת עופרה, וזאת "מאחר שהבחין במספר הזדמנויות כי בנקודה זו קיימת נוכחות קבועה של חיילי צה"ל". ב-9 בדצמבר 2018 ברגותי החליט שזה היום לבצע את הפיגוע. הוא הביא את הכפפות מביתו והציע לאחיו סאלח להצטרף אליו כנהג. סאלח הסכים והשניים נסעו לקחת גם את רובה הקלצ'ניקוב וכמה מחסניות שהיו בביתו של ברגותי.

לאחר מכן השניים נסעו כדי לקחת את הרכב שהוסתר ברמאללה. "בהגיעם למקום נתן הנאשם לסאלח כפפות והנחה אותו שלא יביא איתו את מכשיר הטלפון הנייד שלו", נכתב בכתב האישום. השניים עברו לפג'ו, ובדרכם פירקו את לוחית הזיהוי בדרך וניקו טביעות אצבעות שלהם מהרכב. לאחר מכן, המשיכו בנסיעה לצומת עפרה כשהם מכסים את פניהם ואז ברגותי פתח את החלון ליד הצומת, וירה באמצעות הקלצ'ניקוב עשרה כדורים ממרחק קצר לכיוון הישראלים שהיו במקום. כתוצאה מהירי, נפצעה קשה שירה איש-רן שהיתה בהריון, ותינוקה שייולד נהרג.

עאסם ברגותי המחבל החשוד כי ביצע את הפיגוע בגבעת אסף. mhkuo, צילום מסך
ארבעה מאסרי עולם מצטברים. עאסם ברגותי/צילום מסך, mhkuo

לאחר הירי, השניים נמלטו. עאסם ברגותי ירה באוויר באמצעות אקדח וכשהכניס אותו לרכב נפלט לו כדור והוא נפגע ממנו. השניים הסתירו את הרכב ושפכו עליו צבע. כמו כן, החביא הנאשם את הרובה והאקדח והשליך את הבגדים שלבש.

שלושה ימים אחרי כן, שמע עאסם ששהה בבית הוריו בכפר כובר כי אחיו סאלח נהרג על ידי כוחות הביטחון. לכן, הוא החליט לברוח ולקח עמו את הנשק שהסתיר. בבוקר למחרת, ב-13 בדצמבר, החליט, לפי כתב האישום, לבצע פיגוע ירי נוסף ולהפוך ל"שהיד". לכן, רכש רכב מסוג מיצובישי בצבע כחול ונסע לכיוון צומת גבעת אסף , שם הבחין בחיילים עומדים בתחנת האוטובוס. הוא חזר לנקודה בה עמדו, עצר לידם, דרך את רובה הקלצ'ניקוב, ירד מהרכב והחל לירות לעברם מטווח קרוב.

מהירי נהרגו החיילים יובל מור יוסף ויוסף כהן וכן נפצעו שניים נוספים. לאחר מכן, הבחין הנאשם בנשק M-4 שהיה מונח על הרצפה, לקח אותו, חזר לרכב ונמלט בנסיעה לרמאללה. הרכב שלו נתקע בדרך, ולכן הוא המשיך במנוסה רגלית.

יותר מחודש לאחר הפיגוע בגבעת אסף, נלכד ברגותי במבצע מיוחד, לאחר שאותר בכפר אבו שחידם שבבנימין. במהלך המבצע המשותף לצה"ל, שב"כ וכוחות ימ"מ של משטרת ישראל, הלוחמים הפתיעו את ברגותי, שהסתתר בביתו של סייען. הלוחמים הצליחו להתגנב למקום בחשאיות מבלי שברגותי הצליח להבחין בכך. במהלך מעצרו של ברגותי לא התבצע ירי, זאת מאחר שהוא לא הצליח להגיע אל כלי הנשק שהחביא בארון בבית שבו הסתתר. מלבד אותו כלי נשק, רובה מסוג קלצ'ניקוב, נמצאו גם מחסניות. הלוחמים כיוונו אליו את נשקיהם ואילו הוא נכנע במהירות. הוא נכפת בידיו, הוצא מהמבנה ולאחר מכן הועבר לחקירה על ידי כוחות הביטחון.



(עדכון ראשון: 14:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully