וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: מוכן להיכנס לממשלה גם ללא תפקיד שר, אם אקבל סמכויות במאבק בקורונה

24.6.2020 / 13:02

יו"ר ימינה, שנותרה בתום המו"מ הקואליציוני מחוץ לממשלה, אמר כי יהיה מוכן להצטרף בכל זאת אם ימנו אותו "לפרוייקטור של המאבק" בנגיף. עם זאת, לאחר ביקורת מבית במפלגתו, הוא חזר בו מדבריו והבהיר: לא רוצים להיכנס לממשלה מנותקת, אבל תמיד אהיה מוכן לסייע למדינה

צילום: לע"מ

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר הבוקר (רביעי) בראיון לרדיו 103 כי הוא מוכן להיכנס לממשלה גם ללא תפקיד שר, אם יקבל תפקיד בעל סמכויות. לדברי בנט, "אני מוכן להיכנס לקואליציה גם בלי לקבל תפקיד שר אם ימנו אותי לפרוייקטור של המאבק בקורונה, אבל בתנאי שיתנו לי סמכויות".

עם הקמת הממשלה החדשה, ימינה נותרה באופוזיציה לאחר שבליכוד סרבו לבקשתה לתת לראשיה מספר תיקים גבוה יותר ממפתח החלוקה מול שאר המפלגות, והתיקים שנותרו למפלגה - היו תיקים בינוניים וקטנים מידי עבורה. בימינה האשימו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שלא ניהל איתם משא ומתן אמיתי, ותקפו את הליכוד על כך שלא הכניס בקווי היסוד של הממשלה את החלת הריבונות על יהודה ושומרון. בניגוד לבנט, יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ עזב את ימינה והצטרף לממשלה לבדו בתור השר לענייני מורשת וירושלים.

בתגובה לדברים, ח"כ גדעון סער (ליכוד) קרא לחדש את המו"מ לצירוף סיעת ימינה לקואליציה. לדבריו, "ימינה היא חלק מהמחנה הלאומי וקרובה אידיאולוגית לליכוד. אין סיבה שתשאר באופוזיציה".

ביקור היערכות שקיים שר הביטחון, נפתלי בנט, במלון דן בירושלים 16 במרץ 2020. טל עוז / משרד הביטחון, מערכת וואלה!
כניסה לממשלה תמורת סמכויות. בנט/מערכת וואלה!, טל עוז / משרד הביטחון

למרות דבריו של בכיר ימינה, חברתו למפלגה ח"כ אילת שקד מתחה ביקורת חריפה על הממשלה ורמזה על התנגדותה לכניסה לקואליציה. "לא נהיה כלי במאבקים בין ראשי הממשלה. זו ממשלה משותקת שמתעסקת בשטויות", צייצה בטוויטר.

לאחר הדברים, בנט ביקש להבהיר כי אין בכוונתו באמת להצטרף לממשלה. "‏אנחנו לא רוצים להיכנס לממשלה המנופחת, המנותקת והעצלה הזו, שמפקירה את אזרחי ישראל ברגע הקשה בחייהם, ללא פרנסה", הסביר, "אמרתי שאני תמיד אהיה מוכן לסייע לעם שלי ולמדינה שלי במערכה נגד הקורונה, כאזרח שאוהב את המדינה וכואב את אובדן הפרנסה של מיליון ישראלים".

הדברים מגיעים לאחר שלפני כשבועיים בנט, שעסק באינטנסיביות במאבק במגיפה במסגרת תפקידו כשר הביטחון, הציג תכנית להיערכות לקראת גל שני של נגיף הקורונה. עיקרי התכנית היו הקמת מערך לביצוע 100 אלף בדיקות ביום, גיוס אלפי סטודנטים לסיוע בחקירות אפידמיולוגיות, הקמת מערך בדיקות סרולוגיות ויצירת מודל לקבלת החלטות על פתיחה וסגירה של המשק.

גדעון סער במהלך במהלך כינוס ועדת חוץ וביטחון 30 באפריל 2020. דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
לצרף את ימינה. סער/אתר רשמי, דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

"הממשלה ממשיכה להתרשל, ועד עכשיו אין מערך בדיקות המוני", תקף בנט בהצהרה בה הציג את התכנית. "בגל הזה נראה גם שפעת וגם קורונה, ובלי הבדיקות לא נדע מי חולה במה. אני קורא לראשי הממשלה להתעורר ולמנוע את האסון הכלכלי הקרב", הוסיף.

(עדכון ראשון: 11:35)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully