וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: מוכנים לשיחות עם ארה"ב - אם היא תתנצל ותפצה אותנו

24.6.2020 / 11:28

נשיא איראן אמר כי קריאותיה של וושינגטון למשא ומתן אינן רציניות, ואמר שעליה לשוב להסכם הגרעין שממנו פרשה לפני שנתיים. רוחאני תקף גם את מדינות אירופה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (רביעי) כי טהראן מוכנה לשיחות עם ארצות הברית - אם היא תתנצל על פרישתה מהסכם הגרעין ותפצה אותה על כך. הוא הזהיר כי קריאותיה של וושינגטון למשא ומתן אינן רציניות.

איראן מסרבת לפתוח בשיחות עם ארצות הברית, המעוניינת בהסכם חדש במקום זה שנחתם ב-2015, עד שהיא לא תסיר את הסנקציות שהטילה עליה מחדש ותשוב להסכם המקורי שממנו פרש הנשיא דונלד טראמפ ב-2018. העיצומים פגעו קשות בכלכלת איראן.

בתחילת החודש קרא טראמפ פעם נוספת להסכם חדש עם איראן, שיגביל עוד יותר את תכנית הגרעין שלה, יצמצם את תכנית הטילים שלה ויפסיק את מעורבותה בסכסוכים באזור. "אנחנו יודעים שהקריאות האלו לשיחות עם טהראן הן רק שקרים ומילים", אמר רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה.

נשיא איראן חסן רוחאני בפתח כינוס הפרלמנט, 27 במאי 2020. רויטרס
"הקריאות האלו הן רק שקרים ומילים". רוחאני, בחודש שעבר/רויטרס

רוחאני תקף את מדינות אירופה, שלדבריו לא מקיימות את הבטחותיהן לפצות את איראן על פרישתה מהסכם הגרעין. בתגובה לפרישת ארצות הברית, איראן חידשה את פעילותה הגרעינית.

"האירופים לא מילאו את הבטחותיהם", אמר רוחאני. "הם צריכים לקיים הבטחות". נשיא איראן מתח ביקורת גם על הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שביום שישי העבירה החלטה הקוראת לטהראן לאפשר גישה לשני אתרי גרעין חשודים ולשתף פעולה באופן מלא. "איראן מוכנה לשתף פעולה עם סבא"א במסגרת החוק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully