וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון מסוגו בעולם: החיסון הפסיבי שניתן בבית החולים הדסה לחולי קורונה

24.6.2020 / 10:15

בהדסה החלו להזריק לחולים קשים את החיסון, המתבסס על דגימות שנאספו מחולים שהחלימו מקורונה. בעקבות הטיפול, מצבה האישה הראשונה שקיבלה את הנוגדנים - צעירה במצב קשה מאוד - התייצב. פרופ' רוטשטיין: "אנו מחזיקים אצבעות להצלחת הטיפול, הדסה פועל כחלוץ לפני המחנה"

צילום: MyHeritage

(בווידאו: מעבדת הקורונה של חברת MyHeritage, השבוע)

בית החולים הדסה הפך אמש (שלישי) לראשון בעולם שהחל בטיפול בחיסון פסיבי לחולי קורונה במצב קשה, בעזרת נסיוב המבוסס על נוגדני IgG. חיסון פסיבי מבוסס על הזרקת נוגדנים, להבדיל מחיסון אקטיבי שמבוסס על חיידקים או וירוסים מוחלשים. חיסון זה מבוסס על איסוף פלזמה מחולי קורונה שהחלימו מהמחלה.

החיסון הפסיבי הראשון בעולם לקורונה ניתן על ידי הדסה לחולה שמצבה קשה מאוד - צעירה עם מחלת רקע, שכל דרכי הטיפול המקובלות, לרבות הנשמה, לא השפיעו על מצבה. כמה שעות לאחר קבלת הנסיוב, התייצב מצבה של החולה, המטופלת ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בבית החולים.

לפני חודשיים החל המרכז הרפואי לאסוף פלזמות מחולים בנגיף שהחלימו, במטרה לייצר מהן טיפול עבור חולים קשים. הפלזמות נאספו בהדסה, בעיקר בעקבות שיתוף פעולה עם בית דין צדק והמגזר החרדי בירושלים, שהגיע בהמוניו כדי לתרום דם.

הצוות הרפואי של בית החולים הדסה בירושלים במהלך בדיקות לנגיף הקורונה 24 במרץ 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, פלאש 90
הטיפול הראשון מסוגו בעולם. ביה"ח הדסה/פלאש 90, יוסי זמיר, פלאש 90

הפלזמות שנאספו על ידי בית החולים מהמחלימים, עובדו על ידי חברת קמהדע בקיבוץ בית קמה בנגב, לנסיוב המבוסס על נוגדני IgG. בכך, הפכה קמהדע לחברה הראשונה בעולם שהשלימה ייצור מנת נוגדנים לקורונה.

המיזם של הדסה פועל באישור משרד הבריאות ובשיתוף עם מד"א. זאת, לאחר שבמשך תקופה ארוכה מאוד המתינו בבית החולים לאישור ממנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב. במשך תקופת ההמתנה לאישור, איסוף דגימות הדם ממחלימי קורונה נמשך, עד שהוכן הנסיוב.

עוד בוואלה!

החל מ-08:00 בבוקר: סגר באלעד ובשכונות בטבריה

לכתבה המלאה

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, הביע תקווה שהמיזם יישא פרי. "אנו מחזיקים אצבעות להצלחת הטיפול בחולה הקשה, שבאופן מאוד לא מפתיע מגיעה מבית החולים הדסה, הממשיך לפעול כחלוץ לפני המחנה. צוותי בית החולים, לרבות אנשי בנק הדם ומערך דוגמי הפלזמה ואנשי המעבדות, פעלו רבות לשם הצלחת המיזם, והחיסון שניתן רק מחזק את אותה נחישות בה כולם פועלים בהדסה. אני מבקש להודות לכל מי שלקח חלק במבצע המורכב הזה בהדסה ומחוץ לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully