וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות ברשויות המקומיות: הוארך מעצר בעלי רשת מוסדות החינוך "טומשין"

24.6.2020 / 8:47

בית משפט השלום בראשון לציון האריך ביומיים את מעצרו של שמוליק טומשין בן ה-60, החשוד בפרשה בה מעורבים עובדי ציבור בכירים, שעל פי החשד קיבלו שוחד תמורת קידום רשת החינוך שבבעלותו

בווידאו: הארכת מעצר בחשד לשחיתות ברשויות המקומיות/עריכה: איתי עמרם

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שלישי) ביומיים את מעצרו של שמוליק (שמואל) טומשין, בן ה-60 מראשון לציון, מייסדה ובעליה של רשת מוסדות החינוך הנקראת על שמו - "טומשין". על פי החשד, "הרשת, העומד בראשה וחלק מעובדיה הבכירים פעלו לשחד גורמים ציבוריים שונים במועצות מקומיות שונות כל אימת שעניינה של רשת טומשין עמד להכרעה".

השופט גיא אבנון האריך את המעצר בהסכמה בין סנגוריו, עו"ד עדי גלעד ועו"ד גיא זאבי וקציני יאחה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), רפ"ק עודד אררה ורפ"ק עודד ראם. טומשין עצמו לא נכח בדיון בשל מגבלות הקורונה.

השופט אבנון שיחרר למעצר בית מלא של שבוע את גדי מלוביצקי, מנכ"ל הרשת בן ה-45 מנס ציונה, בהסכמה בין קציני יאח"ה לסנגוריו, עו"ד אריאל כפרי ועו"ד סתיו שוורצברג. זאת, בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה ממקום עבודתו ומעבודה ממש בחברה, למשך 30 ימים, איסור יצירת קשר, בין במישרין ובין בעקיפין, עם מי מהמעורבים בתיק, למשך 30 ימים, איסור יציאה מהארץ לארבעה חודשים והפקדת דרכון. הכול בערבות עצמית וערבות צד ג' בסך 30 אלף שקלים כל אחת.

שמואל טומשין, בן 60 מראשון לציון, בעליה ומנהלה של רשת מוסדות החינוך טומשין הפרושה ברחבי הארץ ועובדת אל מול מועצות מקומיות, החשוד במתן שוחד לקידום הרשת בה עומד. 15 ביוני 2020. צילום מסך, אתר רשמי
מעצרו הוארך. שמוליק טומשין/אתר רשמי, צילום מסך

החקירה מתנהלת ביאח"ה ביחידת להב 433 של המשטרה. חוקרי היחידה עצרו את השניים ביום שני שעבר, בתום חקירה סמויה שכללה מעקבים ונמשכה כשנה. 16 גברים נעצרו במסגרת בחשד לשחיתות ציבורית. שניים שוחררו ביום חמישי שעבר, ועוד ארבעה שוחררו ביום ראשון.

מעצרו של גיורא שבתאי, בן 44 מבאר יעקב, הוארך היום בשלישית ביומיים. לפי חשד החוקרים, "הוא משחק חלק מרכזי בפרשה של המועצה המקומית באר יעקב, כשהמעורבות שלו הינה מול יתר המעורבים בפרשה, הוא נקודת הקשר המרכזית ביניהם והחשדות מיוחסים לו נוגעים במספר אירועים שונים".

הם חושדים בו כי "העביר כספים לגורמים במועצה המקומית". לבקשת סנגורו עו"ד חן הולנדר, ציין השופט גיא אבנון בהחלטתו את התחייבות החוקרים שלא לשוב ולבקש הארכת מעצר נוספת נגדו.

עוד בוואלה!

החשד לשחיתות ברשויות המקומיות: רשת חינוך שילמה כספים וזכתה במכרזים

לכתבה המלאה

החשדות נגד ראשי המועצות גוברים

ביום ראשון, בית המשפט האריך בשנית את מעצרו של ראש המועצה המקומית טובא-זנגריה, עו"ד ויסאם עומר כבן ה-43, בארבעה ימים, עד ליום חמישי. הוא חשוד בעבירות לקיחת שוחד מרשת מוסדות החינוך טומשין, מרמה, והפרת אמונים והלבנת הון.

סנגורו, עו"ד זאב לקט, עתר לשחרורו, אך מנגד קציני יאח"ה טענו בפני השופט גיא אבנון כי החשד בעניינו התעבה והשופט גיא אבנון, שבדיון קודם עמד על קיומו של חשד סביר הקושר אותו לעבירות המיוחסות לו, ציין: "התפתחויות המחזקות את החשדות".

מהדיון עולה כי החוקרים מייחסים לראש המועצה קבלת טובת הנאה מרשת טומשין בדמות העסקת כחמישה מקורבים, בתמורה לחידוש ההתקשרות עמה. מנהל בית ספר ביישוב אמור להשתחרר במשרדי יאח"ה.

השופט גיא אבנון האריך ביום ראשון בשנית, בארבעה ימים, גם את מעצרו של נאיף אבו עראר, ראש המועצה של ערערה שבנגב, בן ה-60. סנגורו, עו"ד דוד יפתח, ביקש לשחררו, אבל השופט ציין כי "מחומרי החקירה שנאספו עולה התפתחות והתעצמות של החשדות".

הוא האריך בשנית, בארבעה ימים, גם את מעצרו של ראש המועצה המקומית כעביה-טבאש-חג'אג'רה, ראפע חג'אג'רה בן ה-61. סנגוריו, עו"ד תמי אולמן, עו"ד שאדי סרוג'י ועו"ד שחף אולמן, הציעו בשם בני משפחתו להעמיד מאות אלפי שקלים כדי לשחררו בערבות. אולם, השופט גיא אבנון אמר כי חומרי החקירה שנאספו מחזקים את החשד נגדו, תוך שהוא מממש לעיתים את זכות השתיקה וכי החשד לשיבוש החקירה באם ישוחרר עדיין קיים. בדיון נפרד, הוא האריך בארבעה ימים את מעצרו של סגן ראש המועצה מידין אבו סוויד. את מנהל מחלקת החינוך המועצה, מוחמד חג'אג'רה, הודיעה יאח"ה כי תשחרר במשרדיה.

פריד אבו תאיה, המפקח הארצי במקצועות התחבורה במשרד העבודה, החשוד בקבלת השוחד ממכללת סכנין, אבו תאיה, בסניף המכללה באום אל פחם. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
חשוד שקיבל כספים וטובות הנאה בתמורה להקלות. אבו תאיה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

בפרשה דומה אחרת, שראשיתה בחשד לעבירות שוחד ושחיתות במשרד העבודה והרווחה ובמשרד החינוך, האריך היום, השופט גיא אבנון, בשנית, עד ליום ראשון הבא, את מעצרו של זהר אל דין בדרנה בן ה-45 מסחנין. זאת, לבקשת חוקרי היחידה הארצית לחקירות כלכליות (יאל"כ) רס"מ רביב מרגלית והצוער דן טבקמן ובהמלצת השופט, אף בהסכמת סניגוריו עו"ד משה מזור ועו"ד אושר רובינגר. הוא נעצר אתמול לפנות בוקר בחשד כי נתן כספים וטובות הנאה לעובדי מדינה האחראים על הפיקוח והאכיפה כלפי מוסדות החינוך שבבעלותו, בתמורה להקלות והטבות שונות.

החוקרים בודקים חשדות כאלה במכללת לב הגליל למקצועות התחבורה ומכללת סחנין על כל שלוחותיה. אתמול, השופטת זהר דיבון סגל האריכה גם את מעצרו של פריד אבו תאיה בן 57 מנצרת, המפקח הארצי במקצועות התחבורה במשרד העבודה, עובד מדינה ותיק המיוצג על ידי עו"ד תמיר סננס. הוא חשוד שקיבל את הכספים וטובות ההנאה בתמורה למתן הקלות והטבות שונות. המשטרה מייחסת לו עבירות של קשירת קשר לעשות פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, שוחד ועבירות על-פי חוק איסור הלבנת הון. השניים מכחישים את המיוחס להם מכל וכל. גם חקירה זו בעיצומה.

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully