וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלב, שונא ישראל": אמנון אברמוביץ' נזקק לאבטחה משטרתית בהפגנת ימין

23.6.2020 / 22:40

עיתונאי חדשות 12 הגיע לרחבת מוזיאון תל אביב, בה נערכה הפגנה נגד מערכת המשפט, לטובת צילום כתבה. במהלך עזיבתו את המקום מפגינים התגודדו סביבו, קראו קריאות גנאי, והוא נדרש ללווי המשטרה. ריבלין: "אסור לקבל מראות שכאלה בשוויון נפש"

עיתונאי חדשות 12, אמנון אברמוביץ', נזקק הערב (שלישי) ללווי משטרתי במהלך הפגנת ימין נגד מערכת המשפט בתל אביב. עשרות בני אדם השתתפו בהפגנה, שנערכה תחת הכותרת "רק העם יחליט - העם נגד דיקטטורה שיפוטית", ברחבת מוזיאון תל אביב. אברמוביץ', שהגיע למקום לטובת צילום כתבה, נדרש לאבטחת כוחות יס"מ בעת עזיבתו, שבזמן שמפגינים התגודדו סביבו וקראו לעברו "שונא ישראל" ו-"כלב".

בהפגנה השתתפו חברי כנסת מהליכוד, בהם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, ח"כ מאי גולן, וכן ח"כ לשעבר אסנת מארק, העתידה להיכנס לכנסת ולכהן כחברה בוועדה למינוי שופטים מטעם הליכוד. נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה את ההתקפות על אברמוביץ'. "אסור לנו לקבל בשיוויון נפש מראות שכאלה. אף עיתונאי לא צריך להידרש לאבטחה בעודו מבצע את תפקידו, תהיינה עמדותיו אשר תהיינה", אמר. "אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל".

גם שר הביטחון בני גנץ יצא נגד האיומים כלפי אברמוביץ'. "אני מגנה בתוקף את האמירות הקשות כנגד אמנון אברמוביץ'. מותר לא להסכים, מותר לחלוק, אבל אסור בתכלית האיסור לאיים על עיתונאים. תקשורת חופשית היא אבן יסוד במדינה דמוקרטית ופלורליסטית", אמר גנץ.

אמנון אברמוביץ' זוכה לאבטחה כבדה לאחר הפגנת הימין נגד מערכת המשפט, רחבת מוזיאון ת"א 23 ביוני 2020. ראובן קסטרו
אמנון אברמוביץ' ועמית סגל בהפגנה בת"א, הערב/ראובן קסטרו

מארק אמרה במהלך האירוע, "אנחנו פה כי מערכת המשפט חשובה לנו. כי שלטון החוק הוא בנפשנו. מערכת המשפט צריכה שינוי ותיקונה מתחיל בבחירת השופטים. לכן אדאג שהוועדה הזו תוציא תחת ידיה מינויים ראויים ומקצועיים שיחזירו את אמון הציבור במערכת המשפט".

פעילת הליכוד אורלי לב, שנחקרה בחודש שעבר בחשד שאיימה על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אמרה במהלך ההפגנה כי "אנחנו כאן מתוך דאגה לצביונה והמשך קיומה של המולדת. אנחנו אומרים די, תמו ימי הפנקס האדום". לב הוסיפה כי "אני יודעת מה קורה לנו - הקיפוח, ההסתה שאנחנו עוברים בתקשורת ובכל מקום. אנחנו כאן להגיד די. זה לא יקרה יותר. אנחנו כאן להגיד לך אדוני ראש הממשלה, שאנחנו אוהבים אותך".

עוד בוואלה!

ההדלפות לא מפריעות לנתניהו. זה הפחד מהקלטות שמוציא אותו משלוותו

לכתבה המלאה
הפגנת הימין נגד מערכת המשפט, רחבת מוזיאון ת"א 23 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"העם הוא הריבון". הפגנת הימין בת"א, הערב/ראובן קסטרו

היא הוסיפה כי "אנחנו כאן אחריך באש ובמים אף על פי שכל התקשורת מבזה אותנו. אנחנו לא ביוב, אנחנו עם הצדק. כל 'הביביסטים' שפה רוצים את הצדק ואת האהבה שלקחו מאיתנו 72 שנה. אנחנו פה בגלל ההורים שלנו שקיפחו אותם ולקחו אותם למעברות בזמן שלאחרים נתנו דירות ואדמות. לא יהיה יותר פנקס אדום. אנחנו לא בימי מפא"י".

הפגנת הימין נגד מערכת המשפט, רחבת מוזיאון ת"א 23 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"תפרו לו תיק". רחבת המוזיאון, הערב/ראובן קסטרו

בחודש שעבר, עם פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאות בני אדם הפגינו מחוץ לבית משפט השלום בירושלים. המפגינים נשאו שלטים עם הכיתוב "כבוד בית המשפט, נתניהו לא לבד", "משפט דרייפוס 2020" ותמונה עם פניהם של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עם הכיתוב "אבות השחיתות לחקירה מיד". ההפגנות נמשכו לאורך הדיון בבית המשפט.

גם שרים וח"כים מהליכוד הגיעו לבית המשפט כדי לתמוך בראש הממשלה וללוות את הפגנת התמיכה בו, בהם השרים אמיר אוחנה, מירי רגב, יואב גלנט, צחי הנגבי, אלי כהן ודודי אמסלם, וחברי הכנסת ניר ברקת, יואב קיש ומאי גולן. השרה רגב אמרה כי "אני מצפה שהשופטים לא יפלו למלכודת התקשורת, ויגיעו לכאן עם לב נקי לשפוט את מי ששפכו את דמו יום-יום ושעה-שעה. אני מאמינה שהתיקים של ראש הממשלה יקרסו".

(עדכון ראשון: 20:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully