וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האויב שבפנים": חייל אמריקני עזר לניאו-נאצים לתכנן פיגוע נגד יחידתו

23.6.2020 / 11:30

אית'ן מלצר, בן 22, נעצר על ידי ה-FBI אחרי שנחשף שהעביר מידע לארגון קיצוני, שתכנן "מארב רצחני" נגד יחידתו המוצבת מחוץ לארה"ב

חיילים אמריקנים מתכוננים להמראה לתגבור במזרח התיכון, 4 בינואר 2020. AP
חיילים אמריקנים לקראת יציאה למזרח התיכון, ינואר/AP

חייל אמריקני נאשם בתכנון מתקפה על יחידתו המוצבת מחוץ לארצות הברית דרך שליחת מידע רגיש עליה לארגון ניאו-נאצי. משרד המשפטים אמר הלילה (שלישי) כי אית'ן מלצר, מלואיוויל קנטאקי, שלח פרטים על מיקום היחידה שלו, על פעולותיה המתוכננות ועל האבטחה שלה, לארגון "מסדר תשעת המלאכים", שמתואר על ידי משרד המשפטים כ"ארגון ניאו-נאצי סודי, התומך בעליונות הגזע הלבן".

מלצר נאשם בקשירת קשר ובניסיון רצח אמריקנים ואנשי צבא אמריקנים, העברה וניסיון להעביר מידע חומרי לטרוריסטים ובקשירת קשר לרצח ולפגיעה במדינה זרה, ששמה לא נחשף. מצוות ההגנה הציבורי של מלצר, בן 22, לא נמסרה תגובה.

בכתב האישום שנחשף בבית משפט פדרלי במנהטן, תואר מלצר כ"אויב שבפנים", שנאשם בניסיון "לארגן מארב רצחני על היחידה שלו". המזימה סוכלה בסוף החודש שעבר על ידי הצבא וה-FBI, ומלצר נעצר על ידי ה-FBI ב-10 ביוני.

המידע היה אמור לעבור מהמסדר הניאו-נאצי, המעריץ גם מנהיגי ארגוני טרור, ומשם לארגונים ג'יהאדיסטים. הוא שלח את המידע על שליחת היחידה שלו למשימה מעבר לים, באמצעות אפליקציית העברת מסרים מוצפנת, במטרה לגרום לאירוע רב נפגעים. התובעים אמרו כי הוא אמר לחוקרים שהוא רצה לגרום לכמה שיותר הרוגים משורות יחידתו. מלצר אף תיאר את מעשיו כבגידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully