וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון לוחמים לשעבר בפנייה לאו"ם נגד הסיפוח: "פשע מלחמה"

23.6.2020 / 13:20

תנועת "לוחמים לשלום" שיגרה מכתב אל חברי מועצת הביטחון של האו"ם בבקשה להטיל סנקציות על בכירי הממשלה בהם נתניהו, גנץ ואשכנזי, אם יחילו ריבונות בשטחי יו"ש ובבקעה. "ישראל מכריזה על כוונתה לבצע פעולה עוינת שתהווה איום לשלום", טענו

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

תנועת "לוחמים לשלום" שיגרה אתמול (שני) מכתב אל חברי מועצת הביטחון של האו"ם, בבקשה להטיל סנקציות אישיות על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, אם הסיפוח ביהודה ושומרון ייצא לפועל. לדברי הארגון, אם הסיפוח יתרחש באופן חד-צדדי, הדבר "ייראה כפעולה עוינת שמפרה את מגילת האומות המאוחדות, וכן מוגדרת פשע לפי אמנת רומא אשר נחתמה בשנת 1998".

"לוחמים לשלום" הוא ארגון שמאל שהוקם לפני 15 שנים על ידי ישראלים ופלסטינים ומקיים מדי שנה את טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, שגורר ביקורת רבה בציבור הישראלי. לפי הגדרת התנועה, חבריה "לקחו חלק פעיל במאבק האלים בין העמים: חיילים וחיילות ישראלים ששירתו בצבא ופלסטינים ופלסטיניות שלקחו חלק במאבק האלים לשחרור ארצם, פלסטין, מהכיבוש הישראלי".

לקריאת המכתב המלא שנשלח למועצת הביטחון של האו"ם

דיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ונצואלה, 26 בינואר 2019. רויטרס
"פעולה עוינת שמפרה את מגילת האו"ם". דיון במועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

עו"ד איתי מק, נציג התנועה, טען במכתב כי הם פונים למועצת הביטחון של האו"ם "בנסיבות אלה, מכיוון שמדינת ישראל מכריזה על כוונתה לבצע פעולה עוינת שתהווה איום לשלום". עוד הוסיף כי "במידה ותאושר החלטת הסיפוח הישראלית, אנו מבקשים מחברות מועצת הביטחון של האו"ם להפעיל את סמכותן לפי פרק שבע של מגילת האו"ם, ולהטיל סנקציות על מדינת ישראל, וכן על אותם בכירים ישראלים שהינם אחראים להחלטה הבלתי-חוקית והמסוכנת על סיפוח".

הסנקציות המדוברות מתייחסות להקפאת נכסים והטלת מגבלות על חופש התנועה של הבכירים הישראלים, ובפרט של נתניהו, גנץ ואשכנזי.

עוד בוואלה!

ממשל טראמפ ידון השבוע בסיפוח: "תיתכן החלת ריבונות רק באזור ירושלים"

לכתבה המלאה

"פשע מלחמה שעלול לזרוע הרס וחורבן לדורות"

המתאם הכללי הישראלי של "לוחמים לשלום", סא"ל (במיל') תולי פלינט, החתום גם הוא על המכתב למועצת הביטחון, טען כי בתור ישראלי ובתור בכיר צבאי לשעבר, "כואב לי לבקש ממנהיגים בעולם להטיל סנקציות על מנהיגי מדינתי. אבל כואב לי יותר לחשוב שמנהיגי מדינתי - שניים מהם רמטכ"לים לשעבר - מעלים על דעתם החלטה על סיפוח, פשע מלחמה שעלול לזרוע הרס וחורבן לדורות".

לטענת ג'מיל קסאס, מחברי התנועה, האו"ם הוא המבוגר האחראי שיכול לעצור את הסיפוח. "אנו נושאים עינינו למועצת הביטחון של האו"ם, בתור מבוגר אחראי בסיטואציה הזו, לאחר שמנהיגי ארצות הברית וישראל השילו מעליהם כל מראית-עין של אחריות לשלומם וטובתם של האנשים שגרים כאן, פלסטינים וישראלים כאחד", אמר.

כמה פעילים בתנועה הוקלטו בעבר באמירות קשות נגד מדינת ישראל. הארגון, לפי הגדרתו, "מקיים פעילויות דו-לאומיות לא אלימות רחבות היקף ומשפיעות, המקדמות חירות וביטחון לשני העמים במולדתם ושינוי עמדות בקנה מידה רחב, הן בציבור הישראלי והפלסטיני והן בקרב מקבלי ההחלטות".

טקס יום הזיכרון הישראל-פלסטיני. מיה כץ על רקע ליאורה ריבלין ומכרם חורי בביצוע קטעים מומחזים מיצירותיו של חנוך לוין. 27 באפריל 2020. רמי בן-ארי, לוחמים לשלום, אתר רשמי
טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, השנה/אתר רשמי, רמי בן-ארי, לוחמים לשלום

"אנחנו רוצים לעצור את הסיפוח שהוא לא מוסרי ומסוכן לישראלים ולפלסטינים", טען מנכ"ל "לוחמים לשלום", יונתן גר. "אם ממשלת ישראל לא מבינה מה האינטרסים שלה עם טראמפ אנחנו נעזור לה להבין. לכן אנחנו מבקשים שמועצת הביטחון תתערב כי זה תפקידה לאכוף את החוק הבינלאומי ולהציב לישראל קו גבול ברור. אנחנו לא מבקשים עכשיו שיטילו סנקציות על מנהיגים ישראלים, אנחנו אומרים שצריך להזהיר שאם יבוצע הסיפוח, שהוא פשע מלחמה לפי אמנת ז'נבה, אז הגוף האמון על אכיפת חוק הבינלאומי יטיל סנקציות".

גר הבהיר כי "אנחנו לא רוצים לראות מנהיגים ישראלים עומדים בפני סנקציות, אבל עוד יותר מזה אני לא רוצה לראות סיפוח. אנחנו דורשים מהם להודיע שיהיו סנקציות אם יהיה סיפוח. אני חושב שהממשלה בבואה לקבל את החלטה הזאת צריכה לשקול את העלויות בנוגע להחלטת הסיפוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully