וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים לאחר שנסגר בשל דליפת חומצה, נחל אשלים נפתח למטיילים

נציגי המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים ערכו בחינה מעמיקה לבדיקת הסיכון במקום, ובסיומה נמצא כי אין מניעה לכניסת מבקרים. הנחל נסגר למטיילים ביוני 2017 בעקבות זליגת חומרים מזהמים ממפעל רותם אמפרט. השרה גמליאל בירכה: "אפס סובלנות לחברות הפוגעות בסביבה"

בווידאו:3 שנים מאז הזיהום נחל אשלים נפתח למטיילים 22.06.20/צילום: בועז פריפלד, אריה רוזנברג רשות הטבע והגנים

המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים הודיעו היום (שני) כי נחל אשלים נפתח למטיילים, שלוש שנים אחרי דליפת החומצה ממפעל רותם אמפרט. זאת, בתום השלמת בחינה מעמיקה, במהלכה בדקו מומחים בתחום את הסיכון האפשרי למטיילים ולעובדי רשות הטבע והגנים. במסגרת זו ניטלו דגימות קרקע מרובות לאורך הנחל, וכן נדגמו מי הגבים.

ממצאי הבדיקות העלו כי ריכוזי המזהמים לאורך הנחל נמוכים מהערכים המחושבים. בעקבות זאת, ולאחר התייעצות עם משרד הבריאות, נקבע כי הוסר החשש למבקרים בשמורה שבאזור ים המלח ואין מניעה לאפשר את כניסתם לנחל.

נחל אשלים, הסגור מאז 2017 בעקבות פריצת בריכת הפוספוגבס לנחל. עודד נצר, המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
נחל אשלים/אתר רשמי, עודד נצר, המשרד להגנת הסביבה

"אני שמחה לבשר על הפתיחה המחודשת של נחל אשלים", בירכה השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל. "עלינו לשים בראש סדר העדיפויות את השמירה על הטבע. המדיניות ברורה - אפס סובלנות כלפי חברות הפוגעות בסביבה. נעשה הכול כדי לוודא שהטבע והנחלים בארצנו נשמרים".

עוד בוואלה!

האסון בנחל אשלים: נפתחה חקירה פלילית; פגרי חיות נמצאו באזור

לכתבה המלאה
דליפת חומצה בנחל אשלים שבאזור ים המלח. 30 ביוני 2017. רשות הטבע והגנים
דליפת החומצה בנחל אשלים, יוני 2017/רשות הטבע והגנים

נחל אשלים מוגדר ברובו כשמורת טבע, ונסגר למבקרים מאז יוני 2017 בעקבות פריצת בריכת הפוספוגבס של חברת רותם אמפרט מקבוצת כימיקלים לישראל. הקיר המזרחי של בריכה מספר שלוש במפעל קרס, והחלה גלישה מסיבית של 100-200 אלף קוב מהבריכה לסביבה. תכולת הבריכה דלפה ופרצה ממנה במורד הנחל במשך כ-48 שעות, ולאורך יותר מ-20 ק"מ.

הדליפה גרמה נזק רב לחי ולצומח בנחל, תוך חשש ממשי לפגיעה בסביבה. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה עדיין מנהלת חקירה פלילית לבדיקת נסיבות התקרית, וחשד לעבירות על חוקי הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully