וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל שנעדר מאז יום חמישי נמצא ללא רוח חיים; אין חשד לטרור

20.6.2020 / 21:28

סמ"ר עדיאל פישלר, בן 21 מירושלים ששירת בעוצבת "בני אור", יצא משיזפון לקראת סוף השבוע, ומאז נערכו חיפושים בעקבותיו בהשתתפות מאות חיילים ושוטרים. הוא נמצא בשטח אש הסמוך לבסיס על ידי חבריו ליחידה. מצ"ח פתחה בחקירה וההודעה נמסר למשפחה

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

חייל צה"ל סמל-ראשון עדיאל פישלר, שנעדר מאז יום חמישי, אותר הערב (שבת) ללא רוח חיים סמוך לבסיס שיזפון שבערבה. פישלר בן ה-21, תושב ירושלים ששירת בעוצבת "בני אור", נמצא על ידי חבריו ליחידה בשטח אש במרחק של כ-2.5 ק"מ מהבסיס, אחרי שמאות חיילים וכוחות משטרה השתתפו בחיפושים אחריו. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת המקרה והנסיבות שהובילו לאירוע הטראגי. ההודעה נמסרה למשפחתו של פישלר.

הקשר עם פישלר אבד משעות הערב לאחר שיצא משער הבסיס, סמוך לשעה 21:00 לאחר ויכוח על עתידו בצבא. לאחר בדיקות עם בני המשפחה ושאר המפקדים, התברר כי פישלר עזב את שער הבסיס עם נשק וללא תיק, לאחר ויכוח בין החייל למפקדים על המשך מסלולו ותפקידו בחיל, ולא ברור לאן פניו היו מועדות. לדברי גורמי צבא רשמיים, כבר בהתחלה נשללה האפשרות שהיעלמותו קשורה לאירוע פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), והטיפול למקרה הועבר למשטרת ישראל.

עדיאל בנימין פישלר, חייל צה"ל בן 19, נעדר מאז ה-18 ליוני 2020. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
עדיאל בנימין פישלר שנמצא ללא רוח חיים סמוך לבסיס שיזפון/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

החיפושים אחר פישלר נפתחו כבר ביום חמישי בלילה בהשתתפות שוטרי משטרת ישראל, מאות חיילים הכוללים את שוטרי המשטרה הצבאית, כולל מתנדבים בעלי רכבי שטח שסרקו במהלך יום שבת את האזורים שאליהם היה יכול להגיע ברגל. כמו כן, נערכו סריקות מהאוויר על ידי מסוק משטרתי וכלי טיס צה"ליים ונעשו פעולות איתור ושימוש באמצעים טכנולוגיים.

עוד בוואלה!

חיפושים אחר חייל צה"ל שנעדר בדרום; אין חשש לפח"ע

לכתבה המלאה

במקביל, המשטרה פרסמה הודעה בבקשה לעזרת הציבור בחיפושים אחר החייל, לצד תיאור של מראהו ופרטיו, וביקשה שכל היודע דבר על הימצאו מתבקש לפנות למוקד 100 של משטרת ישראל או למשטרת ישראל מרחב אילת. לבסוף, דובר צה"ל הודיע כי פישלר נמצא בשטח האש הסמוך לבסיס, על ידי לוחמי יחידת עוצבת "בני אור" שבה שירת.

מצה"ל נמסר כי במהלך היומיים האחרונים, כוחות צה"ל ובהם מפקדי עוצבת "בני-אור" וחייליה, מאות לוחמים מיחידות השדה יחד עם כוחות המשטרה הצבאית, הענף לאיתור נעדרים באגף כוח האדם וחיל-האוויר פעלו בשיתוף משטרת ישראל לאיתור החייל.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully