וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מנסה להדיח את התובע שחקר את מקורביו, אך הוא מבטיח: "לא אתפטר"

20.6.2020 / 10:33

התובע הכללי של ארה"ב הודיע במפתיע על החלפתו של החוקר ג'ופרי ברמן, שעסק בפרשות הקשורות למקורבי הנשיא, בהם עורך דינו ג'וליאני. התובע הבהיר כי משרדו ימשיך בחקירות ללא עיכוב, וקודמו בתפקיד טען כי ההודעה על פיטוריו נמסרה "בעיתוי תמוה"

רויטרס

תובע פדרלי מיוחד שחקר את רודי ג'וליאני, מקורבו ועורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הודיע הלילה (שבת) כי לא יתפטר מתפקידו, שעות לאחר שהכריז ממשל טראמפ על החלפתו. הודעתו יוצאת הדופן של ג'ופרי ברמן מציתה עימות פומבי בתוך משרד המשפטים האמריקני בשנת הבחירות לנשיאות.

"שמעתי בהצהרה לתקשורת מטעם התובע הכללי כי אני מתפטר מתפקידי", אמר ברמן העומד בראש משרד המתמחה בתביעות בתיקים של פעילי טרור, פשעים כלכליים ושחיתות שלטונית. "לא התפטרתי, ואין לי כל כוונה לעשות כן". ברמן אמר כי ימשיך בתפקידו עד שהסנאט יאשר מינוי של מחליף, וכי משרדו ימשיך לפעול בחקירות "ללא כל עיכוב או הפרעה". הצהרתו של התובע מגיעה שעות לאחר הודעת התובע הכללי של ארצות הברית ויליאם בר, ולפיה טראמפ מבקש להחליף את ברמן במשפטן אחר.

ג'ופרי ברמן, התובע שחקר את מקורביו של דונלד טראמפ. GettyImages
משרדו חקר את התנהלותו של ג'וליאני. ברמן/GettyImages

מאז מונה ברמן לתפקידו בתחילת 2018, הוא התמקד בעבודתו בכמה דמויות מפתח מסביבתו של נשיא ארצות הברית. הוא פיקח על הליך התביעה של מייקל כהן, עורך דינו האישי לשעבר של טראמפ, העמיד לדין שניים משותפיו של ג'וליאני ופתח בחקירה נגד ראש עיריית ניו יורק לשעבר בניסיון למצוא ראיות לפעולות אסורות שביצע באוקראינה.

רודי ג'וליאני, פרקליטו של טראמפ, בכנס על איראן בוושינגטון, מאי 2018. רויטרס
חקר אותו, והעמיד לדין שניים משותפיו. רודי ג'וליאני/רויטרס

משרדו של ברמן העמיד גם לדין את המיליארדר ועבריין המין ג'פרי אפשטיין שהואשם בסחר בבני אדם ושם קץ לחייו באוגוסט 2019. ברמן שימש חבר בצוות שסייע בכניסתו של טראמפ לתפקיד לפני שמונה לתפקיד התובע. קודמו טען כי פיטוריו הוכרזו במועד משונה. "למה הנשיא מפטר את התובע שבחר בעצמו בערב יום שישי, חמישה חודשים בלבד לפני הבחירות?", תהה קודמו של ברמן בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully