וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה עתרה לבית הדין לעבודה: לחייב את ארגון המורים ללמד עוד 9 ימים

18.6.2020 / 19:42

העתירה הוגשה במסגרת המאבק המתנהל בין החינוך והאוצר לארגון, עקב הדרישה להמשיך ללמד למרות סיום שנת הלימודים, זאת לאחר שעבודתם הופסקה בימים בהם הוכרז סגר. גלנט: "לא נאפשר לבודדים להגיע לאנרכיה". יו"ר הארגון: השר ביטל את הפגישות, נכבד את צווי המניעה אם יוצאו

בדיקות קורונה בגימנסיה העברית, ירושלים, 31.5.2020/צילום: בית החולים הדסה, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: בדיקות קורונה לתלמידים ועובדי ההוראה בגמנסיה בירושלים)

המדינה עתרה היום (חמישי) לבית הדין לעבודה בבקשה לחייב את ארגון המורים לעבוד תשעה ימים נוספים לאחר סיום שנת הלימודים. העתירה הוגשה במסגרת המאבק המתנהל בין משרדי החינוך, האוצר והשלטון המקומי לארגון, שסירב לדרישת השר יואב גלנט לעשות זאת. על פי מרכז השלטון המקומי, המגעים בין הצדדים נמשכים על מנת לסיים את המשבר, והחלו עוד לפני מתן הצווים בידי בית הדין.

המדינה טוענת כי "ארגון המורים נוהג בחוסר תום לב קיצוני כשהוא נמנע באופן עיקש מלהגיע להסכמות במשך תקופה ממושכת". במשרד החינוך אמרו כי "הארגון דבק בעמדתו הבלתי מתפשרת, כאילו עובדי ההוראה בחטיבות העליונות עובדים בהתאם להסכמים הקיבוציים הקיימים למרות שהסכמים אלה כלל אינם מסדירים עבודה בשעות הוראה שאינן מתקיימות בין כתלי בית הספר", והאשימו כי לסירובם ללמד ייתכנו "השלכות קשות על המשק ועל הציבור".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | שר החינוך, יואב גלנט  24 במאי 2020. ראובן קסטרו
החליט להאריך את שנת הלימודים. שר החינוך יואב גלנט/ראובן קסטרו

"מדינת ישראל ומערכת החינוך בכלל זאת נמצאת בימים לא רגילים וכולנו נדרשים להכנס מתחת לאלונקה ולתרום את חלקנו במסגרת צו השעה", כתב גלנט בחשבון הטוויטר שלו. "‏מערכת החינוך חשובה ומשפיעה על כל אזרחי מדינת ישראל. לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה במדינה בשל שאיפות אישיות וקטנוניות. ‏אנחנו מחוייבים לתלמידים, למורים ולהורים".

יו"ר ארגון המורים רן ארז טען כי גלנט ביטל את הפגישות שנקבעו בין הצדדים. לדבריו, אם יוצאו צווי מניעה, הארגון יכבד אותם. "הטובים ינצחו", אמר ארז. "מה שהם עושים לציבור המורים אחרי הקורונה זה לבעוט בהם ולרמוס אותם. חוץ מהרופאים רק המורים עבדו ועכשיו תפסו את המורים בחטיבות הביניים כבני ערובה כדי לממן את בית הספר של הקיץ בחינם. משרד האוצר רוצה לקבל תשעה ימי עבודה בחינם לבתי הספר היסודיים והגנים על חשבון מורי העל-יסודי".

בתגובה לשאלה אם המורים יפתחו בשביתה איטלקית, ענה יו"ר הארגון: "מי שייקח חופשת מחלה לא יבוא, ומי שיבוא יבוא ללמד".

בעקבות המחלוקות, הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, הודיע השבוע כי מורים בכיתה י' שלא יתנו את ימי הלימוד הנוספים - לא יקבלו את שכרם במלואו. זאת, בתגובה לפנייתו של מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, ששאל כיצד יש לנהוג נוכח אי-הבהירות סביב סיום שנת הלימודים.

יו"ר ארגון המורים הודיע לפני יומיים כי מורים יקבלו גיבוי מול איומי האוצר. "אנו ניתן גיבוי מלא לכל מורה חבר ארגון המורים, אם בחטיבות הביניים ואם בחטיבה עליונה, גם משפטית וגם כלכלית נוכח איומי משרד האוצר. בתקופת הקורונה, פרט לסקטור הרופאים, רק סקטור המורים המשיך לעבוד במסירות", טען ארז.

במהלך היום חלה הידרדרות נוספת ביחסים בין הצדדים, אחרי שהשר גלנט ביטל פגישה שתוכננה עם ארז, לאחר שהאחרון הציב תנאי מקדים לקיומה. השניים היו אמורים לקיים פגישת היכרות לרגל כניסתו של גלנט לתפקיד, אולם אתמול הודיע ארז כי יגיע לפגישה - רק בתנאי שיצטרפו אליו חברי הנהלת הארגון.

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
יידרש להשיב לבית הדין. יו"ר ארגון המורים רן ארז/מגד גוזני

גלנט הודיע בתגובה כי הפגישה מבוטלת. "גלנט הזמין את ארז לפגישת היכרות, מתוך רצון טוב שהשניים יפעלו יחדיו למען תלמידי ומורי ישראל", מסרו בסביבת השר. "צר לנו שיו"ר ארגון המורים הארצי בוחר שוב בפוליטיקה קטנה על פני רווחת התלמידים והמורים במדינה".

יו"ר ועדת החינוך רם שפע אמר כי "למרות המאמצים שלנו לקרב בין הצדדים הנושא של מועד סיום הלימודים מגיע לבית משפט. לא יאומן שקרבות פנימיים גרמו לסכסוך שמוביל מאות אלפי הורים ותלמידים לכאוס. אני מקווה שבשעות הקרובות או עד להכרעת בית הדין הצדדים יתעשתו ויעצרו את הפארסה הזו".

(עדכון ראשון: 15:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully