וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

257 נדבקים בקורונה ביממה האחרונה; עלייה במספר המונשמים

מנתוני משרד הבריאות המעודכנים עולה כי סך הנדבקים עלה ל-19,894, בהם 39 במצב קשה. כמו כן, מספר החולים הזקוקים להנשמה עלה בחמישה ועומד על 32 בני אדם. עד כה החלימו 15,499 מהנדבקים, ומניין המתים נותר ללא שינוי. 2 מוסדות חינוך נוספים נסגרו בעקבות תחלואה בקורונה

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי), זוהו 257 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה מאז אתמול בבוקר, וסך הנדבקים עלה ל-19,894. מספר החולים שמצבם קשה עלה ביממה האחרונה בשניים, ל-39 בני אדם, וכן נוספו עוד חמישה חולים שזקוקים להנשמה - והמספר עומד כעת על 32.

מספר המחלימים עלה גם הוא ל-15,499, ומספר החולים הפעילים הוא 4,395. מניין המתים נותר ללא שינוי, 303 בני אדם. מספר הבדיקות שנעשה ביממה החולפת הוא 14,767 ומתחילת משבר הקורונה בוצעו בסך הכל 804,743 בדיקות.

מעבדת קורונה של קופת חולים כללית, תל אביב, 9 ביוני 2020. יוסי זלינגר / פלאש 90, פלאש 90
מעבדת קורונה של קופ"ח כללית/פלאש 90, יוסי זלינגר / פלאש 90

ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם, הביעה חשש מהתפרצות גל קורונה שני בעיר. היא הודיעה כי תחמיר את ההנחיות מול בתי הספר ומוסדות ציבוריים במוקדי תחלואה, ותגביר את האכיפה. "הקפדה על ההנחיות תצמצם את התחלואה בחודשי הקיץ", מסרה. "אם לא ננקוט בפעולות המנע הכרחיות עכשיו, אנו עלולים למצוא את עצמנו תוך שבועות ספורים במצב בו יוטל סגר על שכונות שלמות בעיר, ואף חלילה בעיר כולה".

העלייה בתחלואה נמשכת גם במוסדות החינוך ברחבי הארץ. עד כה 654 תלמידים ועובדי הוראה נמצאו חיוביים לנגיף, ובעקבות זאת 177 בתי ספר וגני ילדים נסגרו. בשלב זה, 23,442 תלמידים ואנשי צוות ברחבי הארץ נמצאים בבידוד מניעתי.

הבוקר הודיעה עיריית חדרה כי בית הספר המכיל "לב" וגן האקליפטוס נסגרו לאחר שתלמיד כיתה ב' ואחותו בת השש נמצאו חיוביים לקורונה. מחשש להתפשטות הנגיף, כלל התלמידים ואנשי הצוות הונחו להיכנס לבידוד עד לקבל הנחיות ממשרד הבריאות. בבית הספר "לב" משולבים תלמדים בעלי צרכים מיוחדים. ראש העיר צביקה גנדלמן אמר כי "בתיאום עם משרד החינוך, הוריתי על סגירת בית הספר. אני קורא לתושבי חדרה להמשיך לשמור על הכללים, לשמור מרחק, להקפיד על היגיינה ולעטות מסכות כשצריך".

עוד בוואלה!

מגבלת נוסעים וחובת מסיכה: מה צריך לדעת על חזרת הרכבת

לכתבה המלאה
בית הספר המכיל "לב" בחדרה המשלב תלמידים עם צרכים מיוחדים בו נמצא תלמיד חיובי לנגיף הקורונה. 18 ביוני 2020. שלומי גבאי
עשרות תלמידים ואנשי צוות נכנסו לבידוד. בית הספר "לב" בחדרה/שלומי גבאי

אתמול הושבתה כמעט כל מערכת החינוך ביישוב מיתר, לאחר שנסגרו שישה מוסדות בשל מקרי הידבקות בקורונה. בשל התחלואה, נסגרו שלושה מתוך ארבעת בתי הספר ביישוב, וכן כלל גני הילדים. זאת, לאחר שבדואים המתגוררים ביישוב השתתפו בחגיגה משפחתית גדולה ונדבקו בנגיף.

בנוסף למיתר, זוהו מקרי הידבקות בקורונה גם בבית הספר החקלאי בפרדס חנה. שלושה תלמידים מכיתות י', ח' וי"ב נמצאו חיוביים לנגיף, ובשל כך כ-1,750 תלמידים וכ-200 אנשי צוות חוייבו בבידוד עד ל-25 ביוני. ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור, פועלת מול שר הבריאות יולי אדלשטיין לביצוע בדיקות מקיפות לכלל תלמידי בית הספר והצוות החינוכי.

מתחם היבדק וסע שנפתח מחדש על ידי מד"א בסמוך לאצטדיון טדי בירושלים בשל העלייה בהידבקויות 31 במאי 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
מתחם היבדק וסע בירושלים, לפני כשבועיים/TPS, יהונתן ולצר/TPS

בשל העלייה בהיקף התחלואה, ועדת השרים החליטה להטיל סגר על שכונה אחת בערערה, שתי שכונות ברהט ושכונת עג'מי ביפו. זאת, בתום התייעצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההחלטה, באזורים הללו תיאסר התכנסות של יותר מעשרה אנשים, ייסגרו מוסדות החינוך ותוגבל הכניסה והיציאה. ההחלטה התקבלה שלא במסגרת קבינט הקורונה.

לצד זאת, קבינט הקורונה אישר את הפעלת שירותי רכבת ישראל כבר מיום שני הקרוב. על פי ההחלטה, הרכבת תשוב לפעילות תחת מגבלת תפוסה של עד 75% מהמקומות. הנוסעים יאלצו להזמין כרטיסים 48 שעות מראש עם שוברים. לכל נוסע יהיה מושב מסומן, כך שאם אדם שהשתמש ברכבת יידבק בקורונה, ניתן יהיה לדעת היכן הוא ישב ובסמוך למי. כמו כן, תיאסר גם אכילה ושתייה בקורונות.

בנוסף לכך, הממשלה אישרה פתיחת אירועי תרבות כבר בסוף השבוע, תחת מגבלה של עד 250 משתתפים. שר התרבות חילי טרופר לחץ להעלות את מספר המשתתפים, ודן בנושא עם נציגי משרד הבריאות. לאחר מאמצים הוחלט לקבל את המתווה של טרופר, לפיו אירועי תרבות של עד 500 איש יתקיימו באישור מיוחד של מנכ"ל משרד התרבות.

(עדכון ראשון: 08:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully