וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שדבריו על נשים עוררו סערה: הח"כ החדש מש"ס התפטר מהרשימה

16.6.2020 / 21:03

הרב ברוך גזהיי, מספר 11 במפלגה, אמר כי נשים סובלות מסרטן השד בגלל שהן הולכות בחוסר צניעות. היו"ר דרעי נזף בו על דבריו, ובהמשך הודיע המועמד על החלטתו להתפטר ולא לכהן בכנסת

.

הרב ברוך גזהיי, שהיה אמור להפוך לח"כ מטעם ש"ס, הודיע היום (שלישי) ליו"ר המפלגה אריה דרעי כי החליט להתפטר מהרשימה ולא לכהן בכנסת. זאת, לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו השנויים במחלוקת על נשים וערבים.

גזהיי, מקום 11 ברשימת ש"ס לכנסת, היה אמור להתמנות בימים הקרובים לחבר כנסת מטעם המפלגה בעקבות אישור החוק הנורבגי. בשנת 2016, במהלך שיעור שהעביר, אמר כי נשים סובלות מסרטן השד בגלל שהן הולכות בחוסר צניעות וכי "העיניים של כולם שם" ואז לדבריו נהיה להן "עין הרע". מוקדם יותר היום שוחח דרעי עם גזהיי והבהיר לו כי הדברים שאמר בעבר אינם מקובלים עליו.

הרב ברוך גזהיי, יליד אתיופיה ומספר 11 ברשימת ש"ס. 27 בפברואר 2020. מתוך עמוד הפייסבוק שלו. הרשתות החברתיות, אתר רשמי
הרב גזהיי, מספר 11 ברשימת ש"ס/אתר רשמי, הרשתות החברתיות

בשיעור אחר, אמר כי "כתוב בספרים של המקובלים, אישה שהייתה רגילה לגלות את החלק העליון שלה, בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה. למה? כי הפרה כמו שהעטינים שלה חשופים - זה גלגול". גזהיי הסביר כי זו הסיבה ש"אישה צריכה להיות צנועה".

גזהיי, יליד אתיופיה שעלה לארץ בגיל שנתיים, נחשב כיום לכוכב רשת בקרב בני נוער ויוצאי העדה האתיופית ואחר שיעוריו ומסריו ברשתות החברתיות עוקבים עשרות אלפי צעירים. הוא חבר מפלגת ש"ס ובבחירות האחרונות הוצב ברשימתה.

יו"ר נעמת, חגית פאר, הביעה שביעות רצון מהתפטרות גזהיי. "ברוך שפטרנו משנאת החינם של האדם החשוך הזה", אמרה. "הוכח הערב שללחץ ציבורי יש חשיבות וגם תוצאות. אני מברכת גם את ש"ס וגם את הכנסת על כך שהפרלמנט הישראלי לא יהיה מקום מושב לאדם כזה, קל וחומר בתקופה בה חלה עלייה דרמטית בתופעות האלימות נגד נשים בישראל".

יו"ר ש"ס אריה דרעי באירוע הקבלת פני רבו שנערך על ידי המפלגה בירושלים. קים צילום אירועים, אתר רשמי
"הדברים אינם מקובלים". דרעי/אתר רשמי, קים צילום אירועים

זוהי אינה הפעם הראשונה שחבר כנסת במפלגת ש"ס נאלץ להתפטר מתפקידו בשל אמירותיו. בשנת 2017 התפטר ח"כ יגאל גואטה מהמפלגה בשל ביקורת שספג מרבנים בעקבות השתתפותו בחתונת אחיינו ההומו.

גואטה חשף בריאיון כי השתתף בחתונה כדי לשמח את אחיינו. "בן אחותי אמר 'אני רוצה לספר לך משהו: אני הומו ואני מתחתן עם גבר. אמרתי לו 'אתה יודע מה? עכשיו אני עוד יותר לא מבין בזה' אבל הלכנו כל המשפחה", אמר. "בדרך כלל לא אומר לילדים שלי לאיפה ללכת, אבל באירוע הזה אמרתי להם שההתייצבות חובה. הלכנו כולנו שימחנו אותו שמחה גדולה".

למרות שבמפלגה קראו לגואטה לחזור בו מהתפטרותו, מקורב לו אמר אז כי "הוא גאה בכך. הוא לא הגיע לשלב של הזה של התנצלות והוא לא מתכוון להתנצל. הוא לא יעשה שקר בנפשו וזה האיש. כנראה שש"ס לא בשלה להכיל אותו. הוא לא מתכוון להשתנות בדעותיו או במעשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully