וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מיועד מש"ס בהתבטאות חריגה: "הגורם לסרטן השד - חוסר צניעות"

16.6.2020 / 13:50

ברוך גזהיי שאמור להפוך בימים הקרובים לחבר כנסת מטעם מפלגתו של השר דרעי אמר בשיעור שהעביר ב-2016 כי נשים סובלות מסרטן השד בגלל שהן הולכות בחוסר צניעות וכי "העיניים של כולם שם". בתגובה, יו"ר מפלגתו נזף בו, והבהיר: "דברים אלה אינם מקובלים"

.

הרב ברוך גזהיי שאמור להפוך לח"כ חדש מטעם ש"ס בימים הקרובים, זאת לאחר אישור החוק הנורבגי הלילה, התבטא בשיעור שמסר ב-2016 כי נשים סובלות מסרטן השד בגלל שהן הולכות בחוסר צניעות וכי "העיניים של כולם שם" ואז לדבריו נהיה להן "עין הרע". בעקבות הדברים, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נזף היום (שלישי) בגזהיי, והבהיר לו כי "דברים אלה אינם מקובלים".

גזהיי, יליד אתיופיה שעלה לארץ בגיל שנתיים, נחשב כיום לכוכב רשת בקרב בני נוער ויוצאי העדה האתיופית ואחר שיעוריו ומסריו ברשתות החברתיות עוקבים עשרות אלפי צעירים. בבחירות האחרונות הוא הוצב במקום ה-11 ברשימה לכנסת, והוא יהפוך בקרוב לחבר כנסת בעקבות אישור החוק הנורבגי.

באחד השיעורים שמסר הוא אמר כי אישה שחושפת את גופה העליון תחזור לעולם בגלגול של פרה. לדבריו, "כתוב בספרים של המקובלים, אישה שהייתה רגילה לגלות את החלק העליון שלה, בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה. למה? כי הפרה כמו שהעטינים שלה חשופים - זה גלגול". גזהיי הסביר כי זו הסיבה ש"אישה צריכה להיות צנועה".

הרב ברוך גזהיי, יליד אתיופיה ומספר 11 ברשימת ש"ס. 27 בפברואר 2020. מתוך עמוד הפייסבוק שלו. הרשתות החברתיות, אתר רשמי
"בדרך כלל מחזירים את האישה בגלגול של פרה". הרב גזהיי/אתר רשמי, הרשתות החברתיות

בהמשך השיעור הוא הרחיב, והוסיף כי "זו אחת הסיבות שנשים סובלות מסרטן השד. למה? כי העיניים של כולם שם ואז נהיה להן עין הרע". נוסף לכך, הוא גם ציין כי נשים מפילות בהריון בגלל חוסר צניעות. "זו אחת הסיבות שנשים מעוברות מפילות את הילדים שלהן. למה? היא נכנסה להריון, תמונה בפייסבוק של ההריון שלה. תגידי את נורמלית?".

לאחר שהתפרסמו דבריו של גזהיי, וגררו ביקורת קשה. יו"ר ש"ס, השר דרעי, אמר כי שוחח עמו. "הרב גזהיי אמר לי כי מדובר בכמה משפטים שהוצאו מהקשרם מתוך שיעור של שעתיים בפני תלמידיו לפני כארבע שנים". דרעי ציין כי הבהיר לו "שדברים אלה אינם מקובלים ואינם מייצגים את תנועת ש"ס והרב גזהיי הבין זאת".

ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לדבריו של גזהיי כי "ברשימת ש"ס אישה לא יכולה להתמודד לכנסת. כעת ייכנס במסגרת החוק הנורבגי מועמד ש"ס שמסביר: אישה שהייתה רגילה לחשוף את החלק העליון שלה, בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה. אתם תשלמו לו את המשכורת בקרוב", כתב. "מעניין מה היה מר גזהיי בגלגול הקודם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully