וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהותקף על חתונת אחיינו ההומו: ח"כ גואטה מש"ס התפטר מהכנסת

13.9.2017 / 11:51

חבר הכנסת שהשתתף באירוע ספג בימים האחרונים ביקורת קשה מרבנים מהזרם הספרדי, ובהם גם כאלה המזוהים עם מפלגתו. "על זה יתפלץ לב כל שומע", כתבו נגדו. דרעי: עוד נכונו לו תפקידים בתנועה. גורם המקורב לגואטה: "הוא גאה בהחלטתו והוא אינו מתכוון להתנצל על דבריו"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, ערוץ הכנסת ובחדרי חרדים, עריכה: יוסי אלטר

ח"כ גואטה התפטר מהכנסת בשל לחץ הרבנים - כל הפרטים:

- ח"כ יגאל גואטה מש"ס הודיע ליו"ר מפלגתו אריה דרעי על התפטרותו מהכנסת
- התפטרות הח"כ באה בעקבות לחץ רבנים מהזרם הספרדי-חרדי, לאחר שגואטה סיפר על השתתפותו בחתונת אחיינו ההומו
- השר דרעי הודה לח"כ גואטה על פעילותו בכנסת ואמר כי ישמש בתפקידים אחרים בתנועה בעתיד
- גורם בש"ס הבהיר: "התפטרות גואטה - מיוזמתו בלבד"

ח"כ יגאל גואטה מש"ס הודיע היום (רביעי) על התפטרותו מהכנסת. התפטרותו באה על רקע הביקורת שספג מרבנים בזרם הספרדי, בהם גם רבנים המזוהים עם תנועת ש"ס, שקראו לפיטוריו בעקבות השתתפותו בחתונת אחיינו ההומו. גואטה הודיע הבוקר ליו"ר מפלגתו, שר הפנים אריה דרעי, על החלטתו ואמר לו כי ימשיך לפעול למענו ולמען התנועה בעתיד.

השר דרעי אמר לח"כ גואטה כי הוא מכבד את החלטתו, הביע את הערכתו אליו והודה לו על "פעילותו המבורכת ועל הרוח החדשה והנמרצת שהכניס לסיעת ש"ס". השר אף ציין בשיחתו עם גואטה כי הוא ישמש בעתיד בתפקידים אחרים בתנועה, וכי הוא משוכנע שכישוריו יבואו לכדי ביטוי.

עוד בוואלה! NEWS:
ממערב תיפתח הרעה: התרגיל הצבאי הענק של רוסיה שמדאיג את נאט"ו
מטייל ישראלי בן 28 איבד את דרכו ברכס הפירנאים - ומת מהיפותרמיה
טנק מרכבה התהפך בתרגיל צבאי בגולן; שלושה חיילים נפצעו קל

ח"כ יגאל גואטה, ירושלים. 15 במרץ 2016. ניב אהרונסון
הודיע על התפטרותו בעקבות לחץ הרבנים. ח"כ יגאל גואטה/ניב אהרונסון

גורם המקורב לגואטה הבהיר כי חבר הכנסת החליט להתפטר מיוזמתו בלבד. "אף אחד לא דרש ממנו להתפטר", אמר לוואלה! NEWS. "בתחילת השבוע הוא דיבר עם יו"ר התנועה, אתמול נפגש איתו וזו החלטה ברורה ונחרצת שלו. הוא גאה בכך. הוא לא הגיע לשלב של הזה של התנצלות והוא לא מתכוון להתנצל. הוא לא יעשה שקר בנפשו וזה האיש. כנראה שש"ס לא בשלה להכיל אותו. הוא לא מתכוון להשתנות בדעותיו או במעשיו, הוא חושב שצריך לקרב את הציבור, שצריך לחבר בין הקצוות בעם, לא לעשות פילוגים".

המקורב הוסיף כי גואטה אינו מתכוון לעזוב את ש"ס וימשיך בתפקידים אחרים בתנועה. "הוא עוזב את הכנסת בצער ובשמחה", הסביר. "בצער - כי המפלגה לא בשלה להכיל אותו אבל בשמחה כי הוא לא עושה שקר בנפשו".

זמן קצר לאחר פרסום הודעת ההתפטרות, בש"ס קראו לח"כ גואטה לחזוק בו מהחלטתו. ח"כ יעקב מרגי כתב הבוקר בקבוצת וואטספ שבה הוא חבר: ‏"אני קורא לו לחזור בו
וקורא ליו"ר המפלגה לא לקבל את ההתפטרות."

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרו במשרדי יחידת להב 433 בחשד לעבירות שחיתות. רוני כנפו
קיבל את ההתפטרות. יו"ר ש"ס אריה דרעי/רוני כנפו

הביקורת החריפה שהופנתה נגד גואטה מצד הרבנים באה בעקבות דבריו בריאיון בתוכנית "מה בוער" בגלי-צה"ל, במהלכו סיפר כי השתתף בחתונת אחיינו ההומו. "לפני כשנתיים התקשרה אליי אחותי והיא אמרה לי 'יגאל אני רוצה לשמח אותך, הבן שלי מתחתן בעוד חודשיים'", סיפר בריאיון. "השבתי לה 'ואוו, איזה מדהים זה'. אחר כך האחיין שלי בעצמו דיבר איתי בטלפון ואמר לי 'דוד יגאל, אני רוצה לבקש ממך בקשה', אמרתי לו 'בשמחה'. הוא אומר לי אני רוצה שתקדש אותי בחופה' אמרתי לו 'תקשיב, אני לא מבין בזה אבל יש אנשים שמקצוענים בנושא הזה ואני מבטיח להביא לך מישהו שיעשה את זה על הצד הטוב ביותר'".

אחר כך תיאר גואטה בריאיון כיצד נודע לו על זהותו המינית של האחיין. "במהלך השיחה המשיך בן אחורתי ואמר 'אני רוצה לספר לך משהו: אני הומו ואני מתחתן עם גבר. אמרתי לו 'אתה יודע מה? עכשיו אני עוד יותר לא מבין בזה' אבל הלכנו כל המשפחה, אני אשתי והילדים, בדרך כלל לא אומר לילדים שלי לאיפה ללכת, אבל באירוע הזה אמרתי להם שההתייצבות חובה. הלכנו כולנו שימחנו אותו שמחה גדולה, אבל יחד עם זה אמרתי לילדים שלי לפני שיצאנו: 'דעו שאנחנו הולכים לשמח אותו כי הוא הבן של אחותי וזו אחותי ואני רוצה לחבק אותה, אבל התורה אומרת שזה אסור ותועבה'".

מכתב רבנים מש"ס התומך בפיטורו של חבר הכנסת יגאל גואטה, 13 בספטמבר 2017. אתר החרדי אקטואליק, מערכת וואלה! NEWS
מכתב הרבנים נגד ח"כ גואטה/מערכת וואלה! NEWS, אתר החרדי אקטואליק

בעקבות הריאיון, רבנים בכירים בציבור החרדי-ספרדי, בהם הרב בן ציון מוצפי והרב משה צדקה, העבירו מכתב שפורסם באתר החרדי "אקטואליק", בו דרשו לפטר את חבר הכנסת בעקבות הריאיון. "על זה יתפלץ לב כל שומע והקריאה והזעקה לכל המנהיגים שלא להקיף בחילול השם יתברך הנורא ולהעבירו ולפטרו מיד ממש מתפקיד ציבורי לתפקיד לא ציבורי כלל ולפרסם שפטרו אותו", נכתב.

הרבנים ציינו כי "לא למשמע אוזן דאבה נפשנו ותצלנה כל אוזניים לשמוע כי מאן דהוא מנבחרי הציבור החרדי חילל שמיים בפרהסיא ממש בשידור בגל"צ בתכנית "מה בוער" ז' אלול תשע'"ז". הרבנים הוסיפו כי "אותו ברנש (ח"כ גואטה, י"א) קרא לכל בני המשפחה שיש חובת התייצבות "בחתונת" בן אחותו, שהיא באיסור נורא מהחמורות שבחמורות בתורה שהתורה הקדושה קוראת לזה 'תועבה היא' 'ולא תקיא אתכם הארץ'".

שלמה בניזרי, 15 בפברואר 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
תקף את דברי גואטה. השר לשעבר שלמה בניזרי/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

בשבוע שעבר תקף השר לשעבר שלמה בניזרי מש"ס את גואטה על דבריו. "הזדעזעתי", אמר בניזירי בתוכניתו ברדיו "קול ברמה". "איך יהודי שמכנה את עצמו חרדי ממפלגה שמונהגת בידי מועצת חכמים, מדבר כך. במקום להסתתר בארון הוא מספר את זה לכל עם ישראל? זו התרסה כלפי שמים. אחד מיסודות התשובה הוא הבושה מהעבירות שעשית, אבל ללכת ולהתפאר בעבירה? איבדנו את הבושה".

"זה חילול השם, ונתינת לגיטמציה לאנשים שהתורה קוראת להם תועבה, משום מה זה עובר בשקט", הוסיף בניזרי. "צריך לצאת לרחובה של עיר ולמחות. משום מה, כולם בדממת אלחוט ואף אחד לא מדבר. הוא נכשל בזה בגלל עניין של חנופה. לא ייצא לו מהם כלום".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הביע צער על התפטרות ח"כ גואטה בעקבות האירוע. "גואטה ח"כ מצוין וחבר", צייץ לפיד בחשבון הטוויטר שלו. "עצוב שבישראל 2017 ח"כ נאלץ לסיים את תפקידו בגלל שהשתתף בחתונה של שני אנשים שאוהבים אחד את השני".

דברים ברוח דומה אמר גם יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "יגאל גואטה היה בן שמונה כשאיבד בני משפחה בפיגוע טרור בקריית שמונה. בחירתו לכבד את אחותו ולהתייצב בחתונת בנה ובן זוגו היא מופת של אנושיות משפחתית".

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully