וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

258 נדבקו בקורונה ביממה האחרונה, חשש להתפרצות בביה"ח רמב"ם

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים בנגיף בישראל טיפס ל-3,744, בעוד שמספר המונשמים עלה ל-29. מבין הנדבקים, 627 הם תלמידים ועובדי הוראה, שהובילו לסגירת 168 מוסדות חינוך. בבית החולים שבחיפה 26 אנשי צוות נדרשו להיכנס לבידוד לאחר שנחשפו לחולה בקורונה

צילום: יותם רונן

258 בני אדם בישראל נדבקו בקורונה ביממה האחרונה - כך עולה הערב (שלישי) מנתוני משרד הבריאות. זהו המשך במגמת העלייה בהיקף הנדבקים בישראל, שמספרם כעת הוא 19,495 בני אדם. כמו כן, מספר החולים המונשמים עלה מאז חצות בשלושה, וכעת הוא 29. מניין המתים מהנגיף הוא 302.

מגמת העלייה בתחלואה נמשכת גם במערכת החינוך. על פי נתוני משרד החינוך עד כה נדבקו 627 תלמידים ואנשי צוות. 168 מוסדות חינוך נסגרו. בעקבות מקרי ההדבקה, 21,807 עובדי הוראה ותלמידים נשלחו לבידוד. בבית הספר האיטלקי בחיפה אותר היום תלמיד חיובי לנגיף, כיתתו נשלחה לבידוד ולבדיקות.

כך, תלמידי כיתה ג' בבית הספר האיטלקי בחיפה נשלחו לבידוד לאחר שאחת התלמידות נדבקה בנגיף. בילאל חוסרי, יו"ר ועד ההורים בבתי הספר של החברה הערבית בחיפה אומר כי "לטעמם של ההורים אין הגיון בהתנהלות הזו בבתי הספר הערבים". לדבריו, "להרחיק לבידוד רק את הכיתה ולא לסגור את בית הספר אפשר היה לעשות כל עוד נשמרו אותן 'קפסולות', אבל במצב הנתון, מי יודע במי נתקל תלמיד ג' שהתרוצץ במסדרונות בית הספר".

בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
מספר הנדבקים ממשיך לעלות. בדיקת קורונה לתלמידים/שלומי גבאי

בחטיבה העליונה "שחקים" בנהריה הוחלט לשלוח את התלמידים והצוות החינוכי לבידוד לאחר שתלמידה נמצאה חיובית לנגיף, וכי בית הספר יעבור ללמידה מקוונת. החלטה דומה התקבלה גם בבית ספר סעד שבמועצה האזורית שדות נגב לאחר שנודע על הדבקה בקורונה.

בתוך כך, בבית החולים רמב"ם עלה חשש מהתפרצות של הנגיף. 26 אנשי צוות בבית החולים רמב"ם בחיפה נחשפו לחולת קורונה ונשלחו בעקבות זאת לבידוד. החולה היא אישה שהועברה אמש לניתוח דחוף ברמב"ם. בבית החולים לא ידעו כי היא חיובית לנגיף.

לאחר שהתגלה כי מדובר בנשאית של הנגיף, התברר כי בינתיים נחשפו אליה כמה אנשי צוות רפואי, בהם 11 רופאים ושבע אחיות שעובדים ביחידות שונות בבית החולים: המיון, מחלקת רנטגן וחדרי הניתוח. כל אנשי הצוות שידוע כי נחשפו למטופלת נשלחו לבדיקות קורונה ולבידוד ביתי.

בית החולים רמב"ם בחיפה, ינואר 2013. ערן גילווארג
26 אנשי צוות נשלחו לבידוד. בית החולים רמב"ם בחיפה/ערן גילווארג

מבית החולים רמב"ם נמסר כי "אישה תושבת אחד הכפרים בגליל, שסבלה ממצב רפואי מסכן חיים הגיעה באמבולנס; בבדיקת הדמיה במיון התברר שהיא חייבת להכנס לניתוח מיידי כדי להציל את חייה. היא הובהלה לחדר ניתוח שנמשך מספר שעות ובמהלכו המנתחים הצליחו להתגבר על מצב החירום הרפואי וחייה ניצלו. לאחר מספר שעות יצר רופא מהקהילה קשר עם בית החולים ודיווח שהאשה חיובית לקורונה".

בעקבות זאת, החלו ברמב"ם בנקיטת פעולות למניעת הדבקה אפשרית של בני אדם נוספים. "היום נעשתה חקירה אפידימיולוגית לבירור חשיפה אפשרית של רופאים, אחיות טכנאים שהיו מעורבים בפעולות המיידיות להצלת חייה", נמסר מבית החולים.

בן 34 מצפון שאובחן כחולה קורונה, אושפז בבית חולים בצפון ונפצע קשה לאחר שקפץ מגובה רב פונה לרמב"ם. 31 במרץ 2020. ביטחון הקריה הרפואית רמב"ם, אתר רשמי
פינוי של חולה קורונה לבית החולים רמב"ם, מרץ/אתר רשמי, ביטחון הקריה הרפואית רמב"ם

בימים האחרונים חל גידול בשיעור החולים המאומתים ביישובים שונים ברחבי הארץ. הצמיחה המשמעותית ביותר במספר הנדבקים החדשים נרשמה בבאקה אל-גרביה שבמשולש, שם אותרו 29 נדבקים חדשים בשלושת הימים האחרונים - גידול של כ-107.4%.

באותו פרק זמן, אותרו ביישוב ערערה שבנגב 32 נדבקים - גידול של כ-33.7%. היישוב עם כמות החולים הנדבקים הגדולה ביותר שאותרו בשלושת הימים האחרונים הוא העיר תל אביב עם 49 נדבקים - גידול של כ-5.1%. לעומתם, שיעור הגידול של חולים מאומתים בבני ברק - כאחוז אחד - נמוך משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully