וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנער שנפצע בחיסול ביפו: "הרחיקו את הנשק מהילדים שלנו"

16.6.2020 / 16:51

נאסר אבו סייף בן ה-13 נפצע אנושות מירי בזמן שנכח בזירת החיסול בעיר. משפחתו מותחת ביקורת נגד המשטרה וטוענת כי לא עושה די לאיסוף נשק. "אין פה ביטחון יותר", אמרו. ח"כים מהמשותפת גינו: "כשערבים שומעים על רצח, הם מתחילים לספור את בני המשפחה ולוודא שזה לא הם"

צילום: אנשי הדממה, דוברות משטרת ישראל, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

במשפחתו של של נאסר אבו סייף, בן ה-13 שנפצע היום (שלישי) באורח אנוש מירי ברחוב רובינשטיין ביפו, מותחים ביקורת נגד המשטרה וטוענים כי לא נעשה די על מנת למנוע הגעתם של כלי נשק לידי מי שאינו מורשה בכך. מהירי נרצח פאריד חאלף, בן 20 המוכר למשטרה, שפונה לבית החולים וולפסון יחד עם אבו סיף ושם נקבע מותו.

"נהייתה הפקרות ביפו", אמר סמיר אבו סייף, בן דוד של הנער הפצוע. "המשטרה צריכה לדאוג להרחיק את הנשק מהילדים שלנו. צריך למצוא להם תעסוקה במתנ"סים, הם חוזרים מבית הספר ואין להם לאן ללכת. הוא (נאסר) פשוט עמד לידו ונפגע. אין ביטחון ביפו".

נאסר אבו סייף בן ה-13 נפצע בירי ביפו, 16 ביוני 2020. ללא, צילום מסך
ביקורת על התנהלות המשטרה לאחר הירי. נאסר אבו סייף/צילום מסך, ללא

את הירי שמע סמיר בעודו עומד ברחוב בו התרחש הירי. "אנחנו מתפללים עכשיו שאלוהים ישמור אותו", אמר. "אימא שלו התעלפה, מאושפזת גם היא בבית היא בבית חולים. היא פשוט בטראומה ממה שקרה, זה היה קרוב לבית שלהם. זה כבר עבר את הטעם הטוב, אנחנו מדברים על ילדים, ילדים תמימים שלא עשו כלום בחיים שלהם".

החיסול התרחש בשעות הצהריים, וכוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו מיד בסריקות ובפריסת מחסומים כדי לאתר את החשודים. במשטרה ציינו כי הרקע פלילי, וכי פיקוד מחוז תל אביב ערך במקום הערכת מצב.

מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח מסר בתגובה לרצח ביפו כי היס"מ הפך למשטרת תנועה ביישובים הערביים. "השר מאיים על האזרחים ומפחיד אותם במקום להילחם בפשיעה המאורגנת ובנשק המוברח לחיסולים ביישובים ובשכונות הערביות", אמר פרח. "מלחמת האזרחים שמתנהלת במדינה השנייה היא תוצאה של מדיניות שליטה וקיפוח שמנהלת הממשלה על זרועותיה".

עוד בוואלה!

חיסול ביפו: צעיר נורה למוות, ילד בן 13 נפצע באורח אנוש

לכתבה המלאה

גם בדרג הפוליטי הביעו זעזוע מהאירוע. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, גינה את הירי בחשבון הטוויטר שלו. "צעיר בן 20 נרצח וילד בן 12 נפצע באורח אנוש הבוקר ביפו. נורו על ידי רוצחים רכובים על אופנוע. אם הוא היה ילד יהודי הממשלה הייתה מכריזה על תוכנית למאבק בפשיעה עוד היום", כתב. ח"כ עודה הוסיף כי "בשבילנו הם רק בני 20 ו-12 אבל בשביל הממשלה הם רק ערבים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) הגיבה על האירוע היום בכנסת. ‏"כשאנחנו הערבים שומעים על רצח, כמו היום ביפו, אנחנו מתחילים לספור את בני המשפחה שלנו ולוודא שזה לא הם שנרצחו", אמרה. לדבריה, "התוכנית הלאומית לטיפול באלימות בחברה הערבית הובטחה תוך 60 יום. בינתיים עברו עוד 60 יום ועוד 60 יום - ואין תוכנית".

היום יפגינו תושבי שכונת חליסה בחיפה מול תחנת משטרת חיפה במחאה על אוזלת יד המשטרה במלחמה בנשק ובאלימות.

  • עוד באותו נושא:
  • יפו
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully